Rap: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Rap''' – gatunek "muzyki" polegający na poddaniu się rytmowi owej "muzyki" i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury [[hip-hop]]. |
'''Rap''' – gatunek "muzyki" polegający na poddaniu się rytmowi owej "muzyki" i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury [[hip-hop]]. |
||
==Rap w Polsce== |
|||
"Muzyka" czarnych gangstaziomów z USA podpasowała grupce wykonawców pochodzących z [[Polska|Kraju Kwitnącej Wisły]], którzy postanowili całkowicie skopiować pomysły w/w madafaków i przenieść je na nasze rodzime zadupie. |
|||
Typowy polski kawałek charakteryzuje się boleśnie, analnie zerżniętą linią bitu pochodzącą najczęściej ze strony www.dobryrap.pl, tekstem o tym, jak tu w tym bloku mi źle, se nie mogę zajarać zielska, jak mnie opuściła moja ławeczka, w którym jako przerywnik stosuje się skrecze, czyli to, co nastukany kolo w fikuśnej czapce i kozackich słuchawkach wybębni na starej płycie winylowej. |
|||
Wszystkie cepy występujące w teledyskach hiphopowych, niekoniecznie nawet wykonawcy, miotają łapami przed [[kamera|kamerą]] bez wyraźnego powodu, zachowując się jednocześnie bardzo agresywnie wobec Bogu ducha winnego pana kamerzysty Henia. |
|||
Najnowsze badania dowodzą, że największa część ludzi nie zdających matury to właśnie ludzie słuchający rapu. To dowodzi że rap ma negatywny wpływ na rozwój umysłowy młodego pokolenia. |
|||
Bo na językach rap, |
|||
Siebie w tym złap, |
|||
Noś się luźno jak ja. |
|||
Mnie w tym nie przeszkodzi żaden drab. |
|||
Problem egzystencji, bo gdzieś kogoś życie męczy, |
|||
Wpędza palantów w kanał, |
|||
A ostry to wszystko pieprzy. |
|||
Ta planeta nie jest dla grzecznych wyjadaczy chleba, |
|||
Co nie wychodzą z domu by im ktoś bomby nie sprzedał. |
|||
Lepiej w rodzinnym ognisku oczekiwać życia końca |
|||
Będąc ładowanym w tyłek przez własnego ojca. |
|||
Co jest tchórze? Do odważnych świat należy, |
|||
Tych na górze, co w realia nie chcą wierzyć. |
|||
Strach by zderzyć swe poglądy. |
|||
Czas pokaże kto mądry. |
|||
Zamiast siać głupotę, niczym na twarzy trądzik |
|||
Nie chcę ludzi sądzić, wskazuje tylko przykład |
|||
Tych zagubionych w świecie, jak we włosach cipka. |
|||
Pozamykani w klitkach niech zdejmą pampersy, |
|||
Bo pokazuje prawdę tak jak Figura piersi. |
|||
To kurwa prawdziwy rap to nie nonsens. |
|||
==Tematyka utworów raperskich== |
==Tematyka utworów raperskich== |
Wersja z 19:05, 25 maj 2012
Rap – gatunek "muzyki" polegający na poddaniu się rytmowi owej "muzyki" i rytmicznym machanie ręką w górę i dół, jeden z elementów kultury hip-hop.
Tematyka utworów raperskich
- 1. Rapowanie.
- 2. Jak to jest dla autora być raperem i jaka to jest dla niego pasja.
- 3. Rymy i beaty, czyli tajniki warsztatu rapera.
- 4. Rapera portret własny ("Oto ja, 90 kilo żywego hiphopu")
- 5. Kronika towarzyska światka raperskiego (raperzy, dziennikarze, przemysł muzyczny itp)
- 6. Porachunki z wrogimi raperami (zawsze zwycięska dyskusja z nieobecnym adwersarzem).
- 7. Podkreślenie swojej miażdżącej przewagi intelektualnej ("nie podskakuj, bo cię zgładzę", "mówi tede więc zamknij gębę").
- 8. Przypomnienie podziału na rap prawdziwy oraz komercyjny.
- 9. Przypomnienie oczywistego faktu, że rap naszego autora jest najlepszy.
- 10. Przypomnienie oczywistego faktu, że autor jest absolutnym supersamcem.
- 11. Polityczny przekaz dla społeczeństwa (skrzyżowanie ambony z wiecem Samoobrony).
- 12. Podkreślenie poetyckiego charakteru swojej twórczości ("liryczny terrorysta", "liryczna mafia").
- 13. Etos osiedlowej ławki, ulicy, klatki schodowej, wycieraczki, trzepaka, śmietnika, warzywniaka, itp.
- 14. Etos afro-janosika ze słowiańskiego getta, uciskanego przez system, a który się wybił, pomimo trudnego, szarego :dzieciństwa.
- 15. Wspomnienie swoich zasług wychowawczych dla trudnej młodzieży ("To że nagrywam, że daję wam wiarę we własne siły; :to znaczy tylko, że wymagam od was więcej")
- 16. Przeliterowanie pseudonimu artystycznego (kojarzy mi się z periodycznym przypominaniem numeru konta w Radyju).
- 17. Wstawki hi-tech, dowodzące wszechstronności autora ("PFK jak 2 akceleratory na Pentium")
- 18. Merytoryczne argumenty ("Masz jakieś wąty? Nie zrozumiałem cię, idź do ortodonty").
Cytaty raperskie pełne przesłania
- „Jelonek bambi, Rap to nie hoop cola” – O.S.T.R.;
- „Wpływam na hip-hop jak Titanic na lodowiec” – Abradab;
- „Jak syczące pierdnięcie z niedziewiczej dupy” – Sokół;
- „Gurala bastion, liryczne szambo” – Gural
- „Która miauczy? Chciałaś kurwo pomarańczy?” – Peja;
- „Czy są to moje ziomy? A więc giń skurwysynu w rzece wpierdalać glony!” – O.S.T.R.;
- „Mowią na mnie zły Pomidor! Mowią na mnie dobry Pomidor! Pierdole to!” – Firma;
- „To jest kryminalny rap, ściągaj dziwko spodnie, to jest kryminalny rap, zajebać ci w mordę?” – Firma;
- „PDG yoo wybuchowy jak niewypał” – Gural;
- „Wyrucham cię w dupę jak Roman Polko” – Jimson;
- „Ja to pierdole, zdejmuję kominiarę” – Waszka G;
- „Chuj ci w dupę i widelec w oko” – Popek;
- „Ty to Wuwua, kurwa fi, kurwa fa” – Tede;
- „Robimy stolec stolec zdrowy nie za rzadki hardkorowy to spedalona nuta chyba osrałem se buta” – Firma;
- „Xeroboj myśli, że jest niezłym ściemniaczem, można go porównać tylko z obsranym sraczem” – Molesta;
- „Dziecko chcesz coś do ust, to kup se kurwa batonik!” – Peja;
- „To nie "bum ta la la" z wiejskiej dyskoteki, bum bam napierdalam, bum bum – tak to leci” – Diox;
- „Twoja dupa się puszcza jak białowieska” – VNM;
- „Bu hu hu hu ha ha ha ha” – Firma;
- „Joł joł, joł joł joł joł joł joł, wielkie joł” – Tede;
- „Twoja dupa potrzebuje tu mężczyzny jak ja” - VNM;
- „W mordę jebane kurwy rozjeżdżałbym walcem” - Hemp Gru.
Przyszłość rapera
Plotka głosi, że rytuał wymachiwania rękami w nieokreślonym kierunku, o różnej prędkości oraz układanie znaków na palcach przez raperów to tak naprawdę ukryta wiadomość w języku migowym. Nie udało się jeszcze nikomu tego udowodnić, ponieważ migowi lektorzy dla głuchoniemych odchodzą do lamusa. W wyniku tego przyszłość raperów jest wątpliwa, ponieważ nie zostaną lektorami, a pozwolenie im na rozpoczęcie kariery poety byłoby zbrodnią przeciwko ludzkości i literackiemu dorobkowi ludzkiej cywilizacji.