Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szaszlyk. Autor wycofanej wersji to 77.114.145.19.)
(Wydaje mi się, że nie jest aż taki krótki, by zaliczyć go do stubów.)
Linia 28: Linia 28:
* Dach pełen ptasich odchodów;
* Dach pełen ptasich odchodów;
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.


{{stub|trans}}


<br clear="all">
<br clear="all">

Wersja z 15:39, 11 lut 2013

Najnowocześniejszy trolejbus świata
Słownik
Zobacz w słowniku:
trolejbus

Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny robiąc miasto pagórkowatym.

Zasilanie

Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:

  • 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
  • 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
  • 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
  • 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.

Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.

Popularne nazwy trolejbusów

  • Prądojeb;
  • Elektrojeb;
  • Trajtek;
  • Mikser;
  • Ekologiczna rakieta;
  • Trolljebus.

Tradycyjny wygląd trolejbusa

  • Powyrywane grzejniki;
  • Poprzebijane opony;
  • Podarte lub spalone siedzenia;
  • Powybijane szyby;
  • Podrapany lakier na karoserii;
  • Dach pełen ptasich odchodów;
  • Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.


Szablon:Komunikacja