Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 88.156.134.223; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Saper Skrzypek.) |
M (Bot robi drobne poprawki, replaced: {{t}} → '''{{subst:PAGENAME}}''' –) Znacznik: przez API |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
[[Plik:Trollejbusy.jpg|thumb|200px|Tak wyglądają trolljebusy]] |
||
'''Trolejbus''' – w zasadzie [[tramwaj]], który bardzo chciał być [[autobus]]em. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym. |
|||
== Zasilanie == |
== Zasilanie == |
||
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. |
||
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni: |
||
* |
* '''600 V''' – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo; |
||
* |
* '''1500 V''' – pracownicy przeszli na strajk głodowy; |
||
* |
* '''3000 V''' – w elektrowni wybuchł strajk generalny; |
||
* |
* '''15000 V''' – pracownicy dostali podwyżki. |
||
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest [[pantograf]], często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania. |
||
Wersja z 19:47, 26 sty 2017
Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i ustrojstwa do pobierania prądu. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny, robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
- 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
- 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta;
- Trolljebus.
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.