General Dynamics F-16 Fighting Falcon: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
Linia 39: Linia 39:
|}
|}


'''General Dynamics F-16 Fighting Falcon''' - parę ton żelastwa ze skrzydłami, od kapitalistów dla kapitalistów, made by [[General Dynamics]], która jak każda szanująca się amerykańska firma, podzespoły dla swoich produktów produkuje w [[Indie|Indiach]] lub [[Chiny|Chinach]]. No albo na [[Tajwan|Tajwanie]]
'''General Dynamics F-16 Fighting Falcon''' - parę ton żelastwa ze skrzydłami, od kapitalistów dla kapitalistów, made by [[General Dynamics]], która jak każda szanująca się amerykańska firma, podzespoły dla swoich produktów produkuje w [[Indie|Indiach]] lub [[Chiny|Chinach]]. No albo na [[Tajwan|Tajwanie]].


== Historia ==
== Historia ==
Linia 59: Linia 59:
* Jeszcze ładniej było w [[Syria|syryjskiej]] dolinie [[Bakka]]. Okrągła stówa rosyjskiego złomu dostała baty nie tylko od F-16, ale i od staruszków [[F-15]]. Ocaleli syryjscy lotnicy mówili o 23 zestrzeleniach izraelskich myśliwców. Możliwe, że potwierdzali zestrzelenie swoich, bo rozpoznaj z 20 kilometrów jakiś myśliwiec, mając założony turban. No właśnie...
* Jeszcze ładniej było w [[Syria|syryjskiej]] dolinie [[Bakka]]. Okrągła stówa rosyjskiego złomu dostała baty nie tylko od F-16, ale i od staruszków [[F-15]]. Ocaleli syryjscy lotnicy mówili o 23 zestrzeleniach izraelskich myśliwców. Możliwe, że potwierdzali zestrzelenie swoich, bo rozpoznaj z 20 kilometrów jakiś myśliwiec, mając założony turban. No właśnie...
* Od czasu do czasu F-16 latały do Iraku czy tam do Polski, w różnych celach, to podratować zapasy ropy dla USA w przypadku Iraku. tudzież bankrutujący koncern [[Lockheed Martin]] w przypadku Polski.
* Od czasu do czasu F-16 latały do Iraku czy tam do Polski, w różnych celach, to podratować zapasy ropy dla USA w przypadku Iraku. tudzież bankrutujący koncern [[Lockheed Martin]] w przypadku Polski.
* Tak naprawdę jednak zostały one parę(naście) razy zestrzelone, i to nieprodukowanymi już francuskimi [[Mirage|Mirage'ami]] w służbie greckiego lotnictwa. Amerykanie jednak puścili focha i nigdy nie potwierdzili tego, bo gdyby zamiast Turków w zestrzelonych maszynach siedzieli izraelscy psychole, z Miragów zostałyby pojedyncze blachy.
* Tak naprawdę jednak zostały one parę(naście) razy zestrzelone, i to nieprodukowanymi już francuskimi [[Mirage|Mirage'ami]] w służbie greckiego lotnictwa. Amerykanie jednak puścili focha i nigdy nie potwierdzili tego, bo gdyby zamiast Turków w zestrzelonych maszynach siedzieli izraelscy psychole, z Miragów zostałyby pojedyncze blachy i parę śrubek.


[[Grafika:F 16 gołąb.jpg|thumb|right|200px|Portugalski F-16 po ciężkiej walce z gołębiem i trzema wróblami]]
[[Grafika:F 16 gołąb.jpg|thumb|right|180px|Portugalski F-16 po zaciekłej walce z gołębiem i trzema wróblami]]


== Prognozy ==
== Prognozy ==
Amerykanie planują jak najszybciej wycofać samoloty te z własnego lotnictwa, a to dlatego, by móc opchnąć je krajom trzeciego świata (jak Polska czy Ekwador) reklamując je jako "nigdy nie zestrzelone i niezniszczalne", na co oczywiście rozmaici [[Lech Kaczyński|naiwniacy]] dadzą się nabrać jak kontener koło dźwigu.
Amerykanie planują jak najszybciej wycofać samoloty te z własnego lotnictwa, a to dlatego, by móc opchnąć je krajom trzeciego świata (jak Polska czy Ekwador) reklamując je jako "nigdy nie zestrzelone i niezniszczalne", na co oczywiście rozmaici [[Lech Kaczyński|naiwniacy]] dadzą się nabrać jak kontener koło dźwigu.

[[Kategoria:Wojsko]]
[[Kategoria:Wojsko]]
[[Kategoria:Technika]]
[[Kategoria:Technika]]

Wersja z 17:21, 5 lip 2008

F-16 Fighting Falcon
Fota, uśmiech!
Plik:F 16 pres.jpg
Nazwa EF Sesnaście Walcący Sokół/Jaszczomb
Kraj Ameryka
Konstrakszyn General Dynamics
Prodakszyn Lockheed Martin
Importerzy Arabia Saudyjska i Polska, ponadto Turcy aby rozbijać je w walkach z greckimi Miragami
Oblot Już dawno temu, bo w 1974
Silnik Jakiś dobry, nie?
Pułap 15k km w mordę
Zasięg 3200 km. To jak z Bemowa zbombardować Moskwę i wrócić przez Szwecję
Rozbieg Kilometrowy...
Masa Dużego słonia.

General Dynamics F-16 Fighting Falcon - parę ton żelastwa ze skrzydłami, od kapitalistów dla kapitalistów, made by General Dynamics, która jak każda szanująca się amerykańska firma, podzespoły dla swoich produktów produkuje w Indiach lub Chinach. No albo na Tajwanie.

Historia

Po udanym rozpieprzeniu Nagasaki i Hiroszimy amerykańscy technicy nie byli już tak zafascynowani myśliwcami. Za priorytet uważano skonstruowanie samolotu, który niepostrzeżenie podrzuci atomówkę z wysokości 100 metrów, przy zasięgu równym promieniowi ziemskiemu i z dokładnością trafienia do pudełka zapałek na środku stadionu sportowego. Dopiero lamerstwo starych myśliwców w nad pewną dżunglą dały Amerykańcom do myślenia. Tak oto zaczyna się historia F-16 Walczącego Sokoła, w Polsce dla odmiany nazwany Jastrzębiem.

Plik:F 16 believe.jpg
"You believe, you can fly?" - Izraelski pilot F-16 do syryjskiego kierowcy złomu Mig-29

Ogólnie

Daj Boże, oblatany już w 1974 i od tamtego czasu Ruscy znowu mieli z czego zrzynać profile i rzuty dla swoich marnych migów i suk. Mówi się, że F16 nie poniósł żadnych strat. Chodzi jednak o to, że nie wybuchł od razu trafiony amunicją innego myśliwca. Po prostu taki był mocny, że nawet z oberwanym skrzydłem potrafił dolecieć do bazy wojskowej w zaprzyjaźnionej Turcji czy Arabii Saudyjskiej, oddalonej ledwie o 300 km od rejonu działania. Amerykanie napuszyli sie na tyle, że mają zamiar używać wiec F-16 jeszcze jakieś 20 lat, a amerykańskie lizusy, Turcy - 50 (dopóki nie dostaną kolejnej jałmużny od USA). Polacy oceniają żywotność i przydatność swoich F-16 na trzysta lat, dopóki spirytus salicylowy nie zacznie wyżerać kluczowych podzespołów w samolocie.

Plik:F 16 to nie Vader.jpg
To nie Lord Vader, to pilot F-16

Technikalia

Choć pancerzyk F-16 ma lekki i prawdopodobnie dobrze nacelowana rakieta z Su-37 dałaby sobie z nim radę, to jednak prędkość paru machów nie pozostawi syryjskim ani irańskim lotnikom żadnych złudzeń. Mogą minąć ich pięć razy i jeszcze pokazać język przy tym. Na uwagę zasługuje też kilometrowy rozbieg i 16 kilometrowy pułap. Czemu? Tego nie wiem.

Plik:F 16 crash.jpg
Z parkowaniem bywały problemy

Misje bojowe

  • Nie licząc przypadków Friendly Fire, pierwszy test bojowy F-16 przeszły podczas szturmu na francuskiej produkcji Osiris reaktor atomowy w Iraku, o niepozornej nazwie kodowej Osirak. Ponieważ robiąca na złość Ameryce Francja mimo ostrzeżeń dała Irakijczykom technologię do wzbogacenia uranu, a równie przyjacielska co zadłużona Brazylia dostarczyła uran, należało działać. W założeniach misja samobójcza, czyli taka w której piloci mieli spuścić bombę a później same maszyny na cel zakończyła się jeszcze lotem szpiegowskim przez Syrię. Dlaczego nagle misja samobójcza? Bo przed misją izraelscy lotnicy postanowili zagrać na nosie syryjskiemu królowi, Husseinowi i przelecieli nad jego jachtem spuszczając stertę ulotek reklamowych. Potem Hussein chciał z zemsty nakapować Husajnowi ale ten akurat paradował a telefonistki olały sprawę. Tak więc reaktor pięknie pierdzielnął, a irackie lotnictwo zobaczyło tylko tyłki odlatujacych izraelskich myśliwców.
  • Jeszcze ładniej było w syryjskiej dolinie Bakka. Okrągła stówa rosyjskiego złomu dostała baty nie tylko od F-16, ale i od staruszków F-15. Ocaleli syryjscy lotnicy mówili o 23 zestrzeleniach izraelskich myśliwców. Możliwe, że potwierdzali zestrzelenie swoich, bo rozpoznaj z 20 kilometrów jakiś myśliwiec, mając założony turban. No właśnie...
  • Od czasu do czasu F-16 latały do Iraku czy tam do Polski, w różnych celach, to podratować zapasy ropy dla USA w przypadku Iraku. tudzież bankrutujący koncern Lockheed Martin w przypadku Polski.
  • Tak naprawdę jednak zostały one parę(naście) razy zestrzelone, i to nieprodukowanymi już francuskimi Mirage'ami w służbie greckiego lotnictwa. Amerykanie jednak puścili focha i nigdy nie potwierdzili tego, bo gdyby zamiast Turków w zestrzelonych maszynach siedzieli izraelscy psychole, z Miragów zostałyby pojedyncze blachy i parę śrubek.
Plik:F 16 gołąb.jpg
Portugalski F-16 po zaciekłej walce z gołębiem i trzema wróblami

Prognozy

Amerykanie planują jak najszybciej wycofać samoloty te z własnego lotnictwa, a to dlatego, by móc opchnąć je krajom trzeciego świata (jak Polska czy Ekwador) reklamując je jako "nigdy nie zestrzelone i niezniszczalne", na co oczywiście rozmaici naiwniacy dadzą się nabrać jak kontener koło dźwigu.