Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami
M („Użytkownik:Misiek95/brudnopis” przeniesiono do „Motocykl żużlowy”) |
M (+ link) |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
===Wniosek=== |
===Wniosek=== |
||
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo. |
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo. |
||
==Zobacz też== |
|||
* [[Stadion żużlowy]] |
|||
[[Kategoria:Żużel|{{PAGENAME}}]] |
[[Kategoria:Żużel|{{PAGENAME}}]] |
Wersja z 12:38, 17 sie 2008
Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.
Wyróżniające cechy
Motocykl żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
- Brak hamulców.
- Brak skrzyni biegów.
- Skręcanie (o tym więcej niżej).
Skręcanie
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.
Wniosek
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.