Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.26.89.76. Autor wycofanej wersji to Kopytek.) |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]]. |
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]]. |
||
==Wyróżniające cechy== |
==Wyróżniające cechy== |
||
Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to: |
|||
# Brak [[Hamulec|hamulców]]. |
# Brak [[Hamulec|hamulców]]. |
||
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]]. |
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]]. |
||
# Skręcanie (o tym więcej niżej). |
# Skręcanie (o tym więcej niżej). |
||
==Skręcanie== |
==Skręcanie== |
||
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i [[śmierć|bolesnym upadkiem]], a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i [[śmierć|bolesnym upadkiem]]. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami. |
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i [[śmierć|bolesnym upadkiem]], a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i [[śmierć|bolesnym upadkiem]]. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami. |
Wersja z 16:06, 6 mar 2009
Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.
Wyróżniające cechy
Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
- Brak hamulców.
- Brak skrzyni biegów.
- Skręcanie (o tym więcej niżej).
Skręcanie
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.
Wniosek
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.