Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.26.89.76. Autor wycofanej wersji to Kopytek.)
Linia 2: Linia 2:
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]].
'''Motocykl żużlowy''' – pojazd używany w [[Żużel|sporcie żużlowym]].
==Wyróżniające cechy==
==Wyróżniające cechy==
Motocykl żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
# Brak [[Hamulec|hamulców]].
# Brak [[Hamulec|hamulców]].
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]].
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]].
# Skręcanie (o tym więcej niżej).
# Skręcanie (o tym więcej niżej).

==Skręcanie==
==Skręcanie==
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i [[śmierć|bolesnym upadkiem]], a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i [[śmierć|bolesnym upadkiem]]. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i [[śmierć|bolesnym upadkiem]], a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i [[śmierć|bolesnym upadkiem]]. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.

Wersja z 16:06, 6 mar 2009

Przeciętny motorek.

Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.

Wyróżniające cechy

Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:

  1. Brak hamulców.
  2. Brak skrzyni biegów.
  3. Skręcanie (o tym więcej niżej).

Skręcanie

Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.

Wniosek

Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.

Zobacz też