Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 89.76.180.57. Autor wycofanej wersji to 83.8.221.160.)
Linia 6: Linia 6:
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]].
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]].
# Skręcanie (o tym więcej niżej).
# Skręcanie (o tym więcej niżej).
Misiek95 to debil!!


==Skręcanie==
==Skręcanie==

Wersja z 14:05, 22 lut 2010

Przeciętny motorek.

Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.

Wyróżniające cechy

Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:

  1. Brak hamulców.
  2. Brak skrzyni biegów.
  3. Skręcanie (o tym więcej niżej).

Misiek95 to debil!!

Skręcanie

Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.

Wniosek

Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.

Zobacz też