Motocykl żużlowy: Różnice pomiędzy wersjami
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 89.76.180.57. Autor wycofanej wersji to 83.8.221.160.) |
|||
Linia 6: | Linia 6: | ||
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]]. |
# Brak [[Skrzynia biegów|skrzyni biegów]]. |
||
# Skręcanie (o tym więcej niżej). |
# Skręcanie (o tym więcej niżej). |
||
Misiek95 to debil!! |
|||
==Skręcanie== |
==Skręcanie== |
Wersja z 14:05, 22 lut 2010
Motocykl żużlowy – pojazd używany w sporcie żużlowym.
Wyróżniające cechy
Motorek żużlowy wyróżnia się kilkoma rzeczami. Są to:
- Brak hamulców.
- Brak skrzyni biegów.
- Skręcanie (o tym więcej niżej).
Misiek95 to debil!!
Skręcanie
Skręcanie jest najciekawszą cechą odróżniającą motorki żużlowe od zwykłych. Po pierwsze, te motocykle nie potrafią skręcać w lewo. Tego faktu nie zmienia nawet to, że kierownica obraca się w tym kierunku. Po prostu 90% prób takiej jazdy kończy się utratą równowagi i bolesnym upadkiem, a pozostałe 10% wjechaniem w bandę i bolesnym upadkiem. Po drugie, motocykle żużlowe skręcają zawsze w kierunku odwrotnym, niż kierownica. Chyba, że zawodnik jedzie maksymalnie 5 km/h i odpycha się nogami.
Wniosek
Motorki żużlowe nie przewrócą się podczas zakrętu na wysokiej prędkości tylko wtedy, gdy żużlowiec obróci kierownicę w prawo. Jednak ze względu na to, że motocykle skręcają zawsze w odwrotnym kierunku, motorki żużlowe nadają się tylko do jazdy w lewo.