Równanie: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Równanie''' - [[cóś]] mówiące, że cóś innego jest takie same jak jeszcze inne cóś. Zazwyczaj robione by wkurzyć uczniów. |
'''Równanie''' - [[cóś]] mówiące, że cóś innego jest takie same jak jeszcze inne cóś. Zazwyczaj robione by wkurzyć uczniów. |
||
== Rozwiązywanie równań == |
== Rozwiązywanie równań == |
||
Żeby wykazać, że <math>\! a\ =\ b</math>, należy pokazać, że tzw. ''lewa strona'' równania (LSR) ''a'' jest równa ''prawej stronie'' równania (PSR) ''b'', należy zaopatrzeć się w [[przestrzeń pismowykonalną]] (kartkę, tablicę, [[papirus]], itp.), napisać wartość LSR w '''lewym górnym rogu''', a PSR w '''prawym dolnym rogu''' przestrzeni. Następnie, używając losowo wszelkich znanych reguł, należy przekształcać na przemian wyrażenia <math>a</math> i <math>b</math>, aż do ich spotkania. |
Żeby wykazać, że <math>\! a\ =\ b</math>, należy pokazać, że tzw. ''lewa strona'' równania (LSR) ''a'' jest równa ''prawej stronie'' równania (PSR) ''b'', należy zaopatrzeć się w [[przestrzeń pismowykonalną]] (kartkę, tablicę, [[papirus]], itp.), napisać wartość LSR w '''lewym górnym rogu''', a PSR w '''prawym dolnym rogu''' przestrzeni. Następnie, używając losowo wszelkich znanych reguł, należy przekształcać na przemian wyrażenia <math>a</math> i <math>b</math>, aż do ich spotkania. |
||
'''A oto 10 sposobów rozwiązywania równań. (gdy niechce ci się tego robić tradycyjnie) ''' |
|||
Podchodzisz do tablicy po nieobecności i i i i i i to: |
|||
1. Grasz na czas i czekasz aż nauczyciel rozwiąże przykład za ciebie. |
|||
2. Grasz na czas i czekasz aż twoja klasa rozwiąże przykład za ciebie. |
|||
3. Jeśli to przykład z książki "Matematyka wokół nas" patrzysz na 300 stronę. |
|||
4. Mówisz że boli cie głowa idziesz do pielęgniarki i jej się pytasz o rozwiązanie. |
|||
5.Mówisz że boli cie głowa i pędem do sali informatycznej zapytać się cioci wiki. |
|||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
Wersja z 17:41, 28 kwi 2010
Równanie - cóś mówiące, że cóś innego jest takie same jak jeszcze inne cóś. Zazwyczaj robione by wkurzyć uczniów.
Rozwiązywanie równań
Żeby wykazać, że , należy pokazać, że tzw. lewa strona równania (LSR) a jest równa prawej stronie równania (PSR) b, należy zaopatrzeć się w przestrzeń pismowykonalną (kartkę, tablicę, papirus, itp.), napisać wartość LSR w lewym górnym rogu, a PSR w prawym dolnym rogu przestrzeni. Następnie, używając losowo wszelkich znanych reguł, należy przekształcać na przemian wyrażenia i , aż do ich spotkania.
A oto 10 sposobów rozwiązywania równań. (gdy niechce ci się tego robić tradycyjnie)
Podchodzisz do tablicy po nieobecności i i i i i i to:
1. Grasz na czas i czekasz aż nauczyciel rozwiąże przykład za ciebie.
2. Grasz na czas i czekasz aż twoja klasa rozwiąże przykład za ciebie.
3. Jeśli to przykład z książki "Matematyka wokół nas" patrzysz na 300 stronę.
4. Mówisz że boli cie głowa idziesz do pielęgniarki i jej się pytasz o rozwiązanie.
5.Mówisz że boli cie głowa i pędem do sali informatycznej zapytać się cioci wiki.