Linie tramwajowe we Wrocławiu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 33: Linia 33:
== Zastępcze ==
== Zastępcze ==


* '''71''' - Linia 50/50. Z pętli 20 do pętli Pilczyce.Zaraziła się bojaźliwością od 10 i 22.
* '''71''' Linia 50/50. Z pętli 20 do pętli Pilczyce.Zaraziła się bojaźliwością od 10 i 22.
* '''72''' - Wahadło. Z Grab(arz)owej na Leśnice. Rozpoczęła panowanie i zapierdoliła pętle 10 i 22.
* '''72''' Wahadło. Z Grab(arz)owej na Leśnice. Rozpoczęła panowanie i zapierdoliła pętle 10 i 22.
* '''73''' - Następna linia 50/50 . 50 procent wzięto z 20,następne 50 z 23. Połowe kursów traci w korkach.
* '''73''' Następna linia 50/50. 50 procent wzięto z 20,następne 50 z 23. Połowe kursów traci w korkach.


== Nocne ==
== Nocne ==

Wersja z 04:46, 6 wrz 2011

Linie tramwajowe we Wrocławiu – linie komunikacyjne, po których jeżdżą wrocławskie tramwaje. Trochę tego jest. Zazwyczaj obsługiwane przez stopiątki i stopiątki (trochę inne).

Zwykłe

Działające prawidłowo

  • 1 – Jedyna linia tramwajowa, która od wojny nie zmieniła stałej trasy. W sumie fajna bo można z nią pojechać z Pasażu do Tesco. Jedynka jako jedyna nie wjeżdża do centrum miasta.
  • 2 – jeździ z Biskupina na Krz(yż)yki, jedyne sensowne połączenie z Biskupina na dworzec PKP. Dwieścieczwórka lub dwieściepiątka się czasem załapie na tą linię. Pierwsza linia na której jeździły Skodaki, ale już nie jeźdżą, bo jeżdżą na 6 i 7.
  • 3 – Z Księża Małego na Pilczyce (kiedyś do Leśnicy). Mało ciekawa linia, jedzie cały czas prosto.
  • 4 – Z Politechniki na cmentarz, czyli z Biskupina na Oporów. Jak sama nazwa wskazuje, jeżdżą nią 100denciaki i babcie szynowe.
  • 6 – z Krzyków do osiedla Kowale. Lubi jeździć po ulicach, po których inne linie nie jeżdżą. Druga linia, na której jeździły Skodaki.
  • 7 – druga linia ze Skodakami. Jeździ z Krzyków do Marino, lub, jak kto woli, Poświętnego. Podobnie jak 6, jej trasa przebiega przez różne dziwne meliny.
  • 12 – Jedyna linia z priorytetem dla tramwaju w tym mieście, bo ma wydzielone torowisko i jednocześnie niejedyna z priorytetem dla samochodów, bo jeździ ulicą Legnicką, na której ją sygnalizacja blokuje. Z Sępolna na Pilczyce.
  • 14 – Jeździ z Osobowic na Osobowice przez Oyca Benzyna. Jeżdżą nią tylko babcie autobusowo-tramwajowe i tzw. karfurołazy (to też babcie).
  • 15 – z Tarnogaju do Marino, jako jedyna jeździ jakąśtam ulicą, chyba Bałtycką.
  • 24 – To samo co 14, ale zamiast z Osobowic na Osobowice przez Oyca Beyzyma, jeździ z Osobowic na Osobowice przez Oyca Beyzyma (czyli odwrotnie niż 14).
  • 33PLUS - Superwolny tramwaj + na torach ! Trasa ze Stadionu Olimpijskiego (Jezu,ale tam trzęsie ) do Wierzbowej,gdzie według urzędasów ma być pętla . Ciekawostką jest to,że motorniczy zmienia kabine tylko jak zjeżdża trójkątować (czytaj: wycofać w ślepą uliczke z torami i uważając,by przy wyjeździe nie czepnąć kogoś)

Działające nieprawidłowo

  • O – Była sobie fajne dwie linie, ale przez różne remonty jeździ już jak Pan Bóg nakazał, ale w sumie to nie bo ma tylko jedną normalną pętlę, na której zresztą zatrzymuje się jako jedyna (ZOO).
  • 5 Z Ciążyna na Cmentarz Grb.czyli CC.Przez remont torowiska od Arkad do Placu Legionów (znowu to potrwa pół roku) zmienił trase i jeździ obok Teatru.
  • 8 – Mosty Młyńskie zamknięte do remontu na wieczne nie oddanie, więc jedzie przez Chrobrego, który był pierwszym królem Polski. Jej pętle to Zawal(o)na (tramwajami, bo tylko jeden tor) i Tarnogej.
  • 9 – Z tego samego powodu korkuje się na wydzielonym torowisku mostu Uniwersyteckiego. Z South Parku na Sępolno.
  • 10 – Najszybsza linia we Wrocławiu, niestety jak dojeżdża do Pilczyc to stwierdza, że się boi koparek przy Gliniankach i zawraca na Biskupin. Bidulka.
  • 11 – Gna z Oporowa na Kromera, czyli pętle na której zbiera największe opóźnienie (znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem i wyjazdem). Jej objazd spowodowany jest awanturą w Ratuszu o to, czy można remontować mosty Młyńskie, czy nie.
  • 17 – Super linia. Na Klecine jeździ tylko ona (nie ma konkurencji). Ale że Bema w remoncie to jedzie przez Wyszyńskiego.
  • 22 – Zaraziła się od 10 bojaźliwością. Leczenie potrwa do połowy 2011 roku. W stałej relacji Leśnica-Tarnogaj. Ponoć przyszła linia tramwaju zwanego plusem (jak w multilotku, rozkład jazdy na chybił trafił).

Niedziałające

  • 16 – ajć, aż się łezka w oku kręci. Na tej linii często jeździły stodwójki i pojedyńcze (!) składy[1] stopiątek. Jej trasa to była Park Południowy – Zoo. Niestety ją „zawiesili”, bo była mało rentowna[2]. Ale może ją przywrócą, bo kontynuacja jej zawiecha jest spowodowana pośrednio „przebudową” Krakowskiej, która już się zakończyła w 2009 roku.
  • 20 – Z Wrocławskiego Parku Pomysłowego na Oporów. Połączyli ją (niby tymczasowo) z 23 i można ją zobaczyć na mieście jako 73.
  • 21 – muchowóz, ale szkoda, że jej nie ma. Ciągle zmienia stałą trasę. Do tej pory nikt nie wie, dokąd jeździ normalnie, bo zawsze jeździ inaczej. Dawali na nią składy stopiątek, mimo, że nikt nie jeździł. Twierdzą, że dwa wagony ciągną tyle prądu co jeden, mimo, że pracuje dwa razy więcej silników. Z resztą (jak twierdzą urzędnicy) lepiej likwidować kursy innych linii bo na 6 do pracy nikt nie jeździ. No i w końcu zawiesili 21, w sumie z tego powodu co linie niedziałające prawidłowo, ale one miały więcej szczęścia i ich nie zawiesili.
  • 23 –Druga część połączenia z linią 20.

Zastępcze

  • 71 – Linia 50/50. Z pętli 20 do pętli Pilczyce.Zaraziła się bojaźliwością od 10 i 22.
  • 72 – Wahadło. Z Grab(arz)owej na Leśnice. Rozpoczęła panowanie i zapierdoliła pętle 10 i 22.
  • 73 – Następna linia 50/50. 50 procent wzięto z 20,następne 50 z 23. Połowe kursów traci w korkach.

Nocne

Skończyły się na Kill'em All.

Przypisy

  1. No, czyli jeden wagon, a nie, jak zazwyczaj, dwa.
  2. Mało typa nią podróżowało