DPNI DOLKOM

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

DOLKOM - wrocławska i nie tylko zbieranina roboli udających specjalistów ds utrzymania i napraw infrastruktury kolejowej. Znani z psucia wszelkich swoich napraw. Mają siedzibę w: Breslau, Waldenburg am Schlesien oraz w Gottschalkburg, Namyślam się i Podolskiberg am Gleiwitz.

Historia

Firma a raczej warsztacik powstał na skutek kumercjalizacji każdy wie o co biega popsujemy każdy pociąg w 2000 roku. Od tego czasu modernizują co popadnie i jak popadnie na Dolnym Śląsku i nie tylko. Efektem ich prac polegających głównie na "śtukowaniu szyn" oraz dokładaniu podkładów drewnianych do obecnych zgniłych, (najczęściej dokładane są jeszcze bardziej zgniłe) są "naprawione" szlaki kolejowe na Durnym Śląsku, po których jeździ się wolniej niż przed remontem. Mimo świetnej jakości wykonania robót, nie są doceniani u siebie więc uciekają na Śląsk remontować dawną węglówkę.

Ciekawostki

Mają mnóstwo nowoczesnego sprzętu oraz bazę materiałową. Najczęściej jednak używają białoruśki Żdzisia oraz Kraza od Zbysia. W ten sposób prowadzi się większość remontów, chyba że Komisja Kontroli Gier i Zakładów doczepi się do prowadzenia remontów kopareczką i spychareczką to wyciągają z garaży w okolicach Dworca Świebodzkiego jakieś stare plassery z 1979 roku i podbijarki torowe z dawnego szwabskiego raju. Dopiero wtedy ma się do czynienia z modernizacją linii na Dolnym Śląsku.

Naprawy

Dolkom za pomocą koparek od Ździsia tak naprawił linię kolejową do Jeleniej Dziury, że do dziś jest modernizowana zapewniając dodatkowe wrażenia dla pasażerów jadących po "skaczących torach" jednostkami toaletowymi, co chwile zwalniającymi do 20 km/h i turlających się 40 km/h z powodu częstego podawania Sz. Wspomnianymi plasserami i bardzo nowoczesnym sprzętem naprawili linię kolejową do Łopola. Oczywiście jak to oni po modernizacji mimo wprowadzeniu magicznych 160 km/h pod Lipkami "pędzi się" aż 80 km/h aż na 2 km (nie licząc pozostałych zwolnień na 1/3 szlaku). To, że dziś jeździmy tam 80 zawdzięczamy przede wszystkim zaś Galaktycznemu Wędrowcy bo specjaliści z Dolkomu naprawili szlak na 50 km/h, którymi jeżdżono prawie 10 lat. A przed remontem w 2007 roku przez Lipki pruło się 100 km/h. To się nazywa jakość 1 klasa. Na pozostałych liniach modernizowanych przez Dolkom a także poznańską podróbę gdyż często łączą się dla wygrania przetargu mamy wielki festiwal zwolnień punktowych lub szlakowych, a co...

Pociągi

O dziwo nasz ulubieniec z Dolnego Śląska jakimś cudem dostał "bumagę" prowadzenie pociągów. Możemy więc bardzo często spotkać przeładowane i podkute szutrówki, prowadzone zdezelowanym smrodem gdzieś w głąb kraju. Szablon:Ciężarówki