Dungeon Keeper 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 19:36, 8 sty 2011 autorstwa Kicekszczur (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Dungeon Keeper – gra komputerowa wydawnictwa Bullfrog. Jest to druga gra, w której możesz pokierować tymi złymi, czyli różnego rodzaju potworkami, demonami oraz innymi dziwadłami, których nie powstydziłby się sam szatan.

Rozgrywka

W grze kierujesz dłonią. Tak, drogi graczu, właśnie dłonią! Będziesz nią molestować niewinne diabelstwa, wrzucając je do lawy, bijąc niemiłosiernie czy poświęcając mrocznym bogom. Gra od lat 10. Teraz już wiesz, skąd się biorą nastoletni mordercy.

Gra została dobrze przemyślana – z początku dostajesz świecącą, szklaną bombkę z fajowymi odgłosami bijącego serducha – Serce Lochu, które będzie centrum twojej bazy wypadowej.

Rozgrywka zaczyna się praktycznie od zera – dostajesz kilka pól do zagospodarowania na poszczególne komnaty, bo przecież demonom i diabłom potrzebne są cmentarz, oczyszczalnia (niestety, nie alkoholu) i posterunek – bez nich nie będą rozrywać na strzępy krasnoludów, elfów czy rycerzy z dobrej strony mocy.

Komnaty

W grze możesz wybudować 15 komnat. Oto niektóre z nich:

  • Leże – Inaczej nazywane Legowiskiem tworzy je wydeptany zielony teren.
  • KurnikFarma Kurnik służy do produkowania żywności dla twych stworów między innymi dla szkieletów. Trudno w to uwieżyc ale segment kurniak kosztuje aż 300$.
  • Sala treningowa – monstra muszą gdzieś przykoksować. Aha, mucha na 10 levelu i tak pada na hita, więc robactwa nie szkól.
  • Posterunek – „gotowy, Sir!” – zawoła stwór na posterunku. Niestety, pod jego nosem mogą przebiec wszystkie siły wroga, a on nic nie zauważy, czyli ogólnie sytuacja wygląda jak na polskich posterunkach.
  • Warsztat – cudowne pomieszczenie do konstruowania urządzeń zadających jak największe cierpienie oraz najbardziej upierdliwych dla wroga. Nie ma to, jak pierdząca pułapka tuż pod nosem paladyna.
  • Sala tortur – gratka dla masochistów. Nawet nie wiesz, na ile sposobów można zmusić człowieka, by się do Ciebie przyłączył.
  • Biblioteka – Właśnie tutaj przychodzą twoje stwory aby poczytać zamiast walczyć z wrogami lecz powiedz to dla Czarnej Damy a nie będzie miły widok dla 4 oczu.
  • Kasyno - Rozrywkowa komnata która przyciąga lamerskie Włóczęgi które można zdjąć nawet Goblinem.
  • Most Drewniany - Odpowiedni by stawiać nad Lawą by dojść wróg do ciebie przyszedł i zginął w połowie drogi.


Zaklęcia

Klika najprzydatniejszych zaklęć:

  • Opętanie – pozwala nam spojrzeć oczami stwora. Dowiesz się, co widzi mucha tuż przed bliskim spotkaniem z laczkiem, żuk przed zgnieceniem niepubliczną częścią ciała lub kurczak trawiony przez kwas żołądkowy. Miłych doznań!
  • Piorun – trzeba coś mówić? Bawimy się w Zeusa!
  • Piekło – powiedzmy, że tak wyglądałaby impreza na kilkaset osób, gdyby skończył się alkohol. Wielkie jebudu!

Potwory

  • Chochlik – wykonuje całą brudną robotę – kopie tunele, przejmuje pola do zagospodarowania i wydobywa złoto.
  • Mucha – pierwszy stwór, jaki do nas przybędzie. Świata nią nie zawojujesz. Co najwyżej możesz nią nakarmić pająki.
  • Troll – wielkie stwory, z wielką odpornością na ciosy i regeneracją. Taaa, jasne... <ziew> Trzeba czegoś oryginalniejszego - tutaj są to zielone kurduple z kolczykami w sutach i jajami na wierzchu.
  • Demon Żółciowy – uroczo nazywany „pierdzioszkiem”. Uwielbia zagazowywać wszystkich swymi gazami jelitowymi.

Noob w Dungeon Keeper

Info.png Główny artykuł: noob
  • Próbuje atakować chochlikami;
  • Uwielbia bawić się kamienną pułapką w centrum swojego legowiska;
  • Myśli, że wysokolevelowymi żukami pokona awatara;
  • Zawsze musi przekopać całą mapę;
  • Nie umie przenosić stworów;
  • Frustruje się, gdyż nie może zbudować kurnika na wodzie;
  • Atakuje wroga, opętując po jednej jednostce;
  • Uważa, że lanie Rogatego Rozpruwacza zapewni mu zwycięstwo;
  • Buduje Most Drewniany na lawie