Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(→‎Zasady: jakby gdzieś gramatyka kulała, poprawcie)
Linia 15: Linia 15:


==Zasady==
==Zasady==
Zasady zostały [http://wklej.org/hash/def1182e755/ przegłosowane] i są następujące:
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.'''
# '''Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.'''
#: Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
#: Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.'''
# '''Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.'''
#: Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
#: Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
# '''W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed zapowiedzią głosowania, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach oraz wszyscy administratorzy.'''
# '''W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed rozpoczęciem głosowania, posiadający uprawnienia [[Nonsensopedia:Automatyczny rewert|bałwanka]] i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach. Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go może poskutkować odebraniem uprawnień.'''
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
#: Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów, nie licząc głosów wstrzymujących się.'''
# '''Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 14 dni lub do momentu spełnienia wyżej wymienionych warunków.'''
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja. Liczony jest stan w momencie ogłoszenia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
#: Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
# '''Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.'''
# '''Głosowanie odbywa się na [[N:IRC|kanale]] w terminie wyznaczonym przez administrację. Głosowanie musi być zapowiedziane minimum na tydzień przed jego rozpoczęciem i podane do wiadomości w ogłoszeniach.'''
#: Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
#: Okres od zapowiedzi do głosowania to dostateczna ilość czasu do namysłu i przejrzenia wkładu kandydata. Głosowanie przewiduje wypowiedzi osób uprawnionych do głosowania (tj. komentarze i pytania do kandydata) oraz głosowanie właściwe.
# '''Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.'''
# '''Żeby procedura przebiegała sprawniej, przed samym rozpoczęciem głosowania będzie możliwość wpisania się na specjalną listę, według której użytkownicy będą zadawali pytania kandydatowi. Osoby, które nie wpiszą się na listę na czas nie będą mogli skorzystać z prawa zadawania pytań (chyba, że administrator zdecyduje się włączyć osobę do kolejki). Lista będzie zawarta w dyskusji głosowania.'''
#: By uniknąć sytuacji, które mogą powodować przeciąganie się procedury przez nieporządek panujący na kanale, podczas głosowania na kanale zostanie ustawiony tryb moderowany (+m). Głos będzie należał do kandydata, osoby zadającej pytania, a także administratorów (mogą go użyć tylko w ostateczności).
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
# '''Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.'''
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.
#: Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.

Wersja z 13:51, 9 gru 2013

Przyjęte kandydatury
Nieprzyjęte kandydatury

Przyjęte kandydatury (archiwum)
Nieprzyjęte kandydatury (archiwum)
Zobacz też Odbieranie uprawnień

Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.

Zasady

  1. Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.
    Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
  2. Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.
    Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
  3. W głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed rozpoczęciem głosowania, posiadający uprawnienia bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach. Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go może poskutkować odebraniem uprawnień.
    Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
  4. Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 14 dni lub do momentu spełnienia wyżej wymienionych warunków.
    Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
  5. Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
    Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
  6. Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
  7. Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
    Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.
  8. Naturalnie, zasady nie działają wstecz.

Wymogi

Poniższa lista definiuje wymogi, które musi spełniać kandydat, by pomyślnie przejść PUA.

Obowiązkowe

  1. Brak cholerycznego temperamentu, umiejętność współpracy z innymi, załatwianie spornych spraw via forum/query.
  2. Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
  3. Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
  4. Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
  5. Umiejętność kategoryzacji.
  6. Podstawowa znajomość licencji.
  7. Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
  8. Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
  9. Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
  10. Podstawowa znajomość komunikatów MediaWiki i magicznych słów.

Nieobowiązkowe

  1. Umiejętność poruszania się po Wikii.
  2. Brak parcia.
  3. Umiejętność rozwijania Gry.
  4. Umiejętności techniczne mile widziane (ale do tego nie potrzeba tłumu).

Chcę być adminem

Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady oraz wymogi, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA).

Aktualne przyznawanie uprawnień