Lag: Różnice pomiędzy wersjami
M Znacznik: edytor źródłowy |
M (ulepszam :/) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{bezgrafik}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | '''Lag''' – silna [[broń]] komputerowa. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym [[Internet]]em, a w praktyce możesz być pewny, że mimo nawet najlepszego łącza na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, zespół niespokojnych nóg, depresja, a w [[Dzieci Neostrady|bardzo skrajnych przypadkach]] nawet [[śmierć]]. |
||
⚫ | |||
⚫ | '''Lag''' – silna [[broń]] |
||
== |
== Gatunki lagów == |
||
* '''Lag pospolity''' – występuje praktycznie w każdej [[ |
* '''Lag pospolity''' – występuje praktycznie w każdej [[Gra komputerowa|grze]] internetowej, często również podczas przeglądania [[Internet]]u; |
||
* '''Lag wku{{cenzura3}}cy''' – możesz się go spodziewać zawsze, |
* '''Lag wku{{cenzura3}}cy''' – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję; |
||
* '''Lag uciążliwy''' – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi [[ |
* '''Lag uciążliwy''' – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi [[Pleonazm|okres czasu]], co prowadzi do wyczerpania [[Psychika|psychicznego]]; |
||
* '''Lag serwerowy''' – |
* '''Lag serwerowy''' – występuje nie z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet; |
||
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których o dziwo nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem; |
* '''Lag niegroźny''' – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem; |
||
* '''Lag komunikatorowy''' – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych [[ |
* '''Lag komunikatorowy''' – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych [[Komunikator internetowy|komunikatorach internetowych]] (np. [[Gadu-Gadu|GG]]), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać [[Spierdalaj|ciętą ripostę]], lub podczas [[Kłótnia|intensywnej wymiany argumentów]]; |
||
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. ''' |
* '''Lag graficzny''' ([[Język potoczny|pot]]. '''klatkowanie''') – zazwyczaj występuje, gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy [[Tibia|bardzo wymagającą grę]]. Często zmusza użytkowników [[Microsoft Windows|okienek]] do [[Ctrl-Alt-Del|przyzwania trójcy świętej]]; |
||
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[ |
* '''Lag mózgu''' – występuje u [[Idiota|idiotów]], [[Dzieci Neostrady|Dzieci Specjalnej Troski]], [[Pokemon (osoba)|pokemonów]] i innych [[Troll internetowy|trolli]]. Jego ofiary odznaczają się wysokim wskaźnikiem [[Pierdołowatość|pierdołowatości]] i [[idiotyzm]]u. |
||
== Prawdopodobieństwo wystąpienia == |
== Prawdopodobieństwo wystąpienia == |
||
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym [[ |
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym [[Wzór matematyczny|wzorem]]: <br /><math>P = \frac{M * W * L}{I}</math> |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
* '''P''' – prawdopodobieństwo; |
* '''P''' – prawdopodobieństwo; |
||
* '''M''' – podatność na [[prawa Murphy'ego]]; |
* '''M''' – podatność na [[prawa Murphy'ego]]; |
||
* '''W''' – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów; |
* '''W''' – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów; |
||
* '''L''' – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. [[DarkOrbit]]); |
* '''L''' – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. [[DarkOrbit]]); |
||
* '''I''' – wydajność [[ |
* '''I''' – wydajność [[Internet]]u ofiary. |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
||
* Podobno [[Jezus Chrystus]] miał takie lagi, że [[ |
* Podobno [[Jezus Chrystus]] miał takie lagi, że [[Respawn|respił się]] aż 3 [[dzień|dni]]; |
||
* Niektóre [[noob]]y tłumaczą swoje [[lamer]]stwo lagami<ref>Nawet |
* Niektóre [[noob]]y tłumaczą swoje [[lamer]]stwo lagami<ref>Nawet jeśli grają w grę planszową</ref>. |
||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
||
{{stub|inf}} |
{{stub|inf}} |
Wersja z 15:46, 12 wrz 2015
Idę jeździć na rowerze
bo są lagi na serwerze.
- Wpływ [1] lagów na no-liferów
Kua, znowu lagi!!!
- Reakcja typowego człowieka doświadczającego tego zjawiska
Niech to szlag!
- Lag jako środek słowotwórczy
Lag – silna broń komputerowa. Teoretycznie jest to opóźnienie spowodowane słabym Internetem, a w praktyce możesz być pewny, że mimo nawet najlepszego łącza na świecie, i tak zawsze będziesz miał lagi. Skutkami lagów mogą być: ataki złości, zespół niespokojnych nóg, depresja, a w bardzo skrajnych przypadkach nawet śmierć.
Gatunki lagów
- Lag pospolity – występuje praktycznie w każdej grze internetowej, często również podczas przeglądania Internetu;
- Lag wkucy – możesz się go spodziewać zawsze, gdy robisz coś ważnego, przy czym im ważniejsza rzecz, tym większa szansa na ten rodzaj laga. Często powoduje depresję;
- Lag uciążliwy – słabsza forma laga pospolitego. Występuje jednakże przez bardzo długi okres czasu, co prowadzi do wyczerpania psychicznego;
- Lag serwerowy – występuje nie z twojej winy. Zazwyczaj takie lagi uniemożliwiają grę. Często winowajcy będą wmawiać ci, że to przez twój Internet;
- Lag niegroźny – krótko trwa i występuje w momentach, w których – o dziwo – nie przeszkadza. Gatunek zagrożony wyginięciem;
- Lag komunikatorowy – jak sama nazwa wskazuje, występuje w różnych komunikatorach internetowych (np. GG), najczęściej w momencie, gdy ktoś cię obraził i już masz napisać ciętą ripostę, lub podczas intensywnej wymiany argumentów;
- Lag graficzny (pot. klatkowanie) – zazwyczaj występuje, gdy mamy przedpotopowy komputer i/lub uruchomimy bardzo wymagającą grę. Często zmusza użytkowników okienek do przyzwania trójcy świętej;
- Lag mózgu – występuje u idiotów, Dzieci Specjalnej Troski, pokemonów i innych trolli. Jego ofiary odznaczają się wysokim wskaźnikiem pierdołowatości i idiotyzmu.
Prawdopodobieństwo wystąpienia
Prawdopodobieństwo wystąpienia lagów można przedstawić następującym wzorem:
Gdzie:
- P – prawdopodobieństwo;
- M – podatność na prawa Murphy'ego;
- W – ile razy pogorszyłaby się dana sytuacja w wyniku lagów;
- L – indywidualne cechy gry/serwera (bardzo dużą wartość ma np. DarkOrbit);
- I – wydajność Internetu ofiary.
Jak widać, główny wpływ na lagi mają indywidualne predyspozycje, a nie szybkość połączenia internetowego, jak głosi powszechnie znana opinia specjalistów.
Ciekawostki
- Podobno Jezus Chrystus miał takie lagi, że respił się aż 3 dni;
- Niektóre nooby tłumaczą swoje lamerstwo lagami[2].
Przypisy
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny informatyki. Jeśli klikasz szybciej niż myślisz – rozbuduj go.