Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (ile to miało tak siedzieć?) |
M (już) |
||
Linia 58: | Linia 58: | ||
== Chcę być adminem == |
== Chcę być adminem == |
||
{{#ifexpr:{{NUMBERINGROUP:Sysop}} > 4| |
|||
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]] oraz [[#Wymogi|wymogi]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA). |
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]] oraz [[#Wymogi|wymogi]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA). |
||
<inputbox> |
<inputbox> |
||
Linia 65: | Linia 66: | ||
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/ |
prefix=Nonsensopedia:Głosowanie na administratora/ |
||
break=no |
break=no |
||
placeholder=Wpisz nazwę |
placeholder=Wpisz nazwę użytkownika... |
||
</inputbox> |
</inputbox> |
||
{{project:Głosowanie na administratora/aktualne}} |
|||
=== Aktualne przyznawanie uprawnień === |
|||
|{{kotwica|Aktualne przyznawanie uprawnień}}{{c|red|'''Uwaga!''' Ze względu na zbyt niską liczbę administratorów (obecnie jest ich {{NUMBERINGROUP:Sysop}}) instytucja przyznawania uprawnień została zawieszona. W takim przypadku biurokrata może kogoś mianować ekstraordynaryjnie na administratora. Taki stan rzeczy skończy się w momencie, gdy Nonsensopedia będzie miała co najmniej pięciu administratorów.}}}} |
|||
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
Wersja z 17:29, 4 cze 2018
- Zobacz też Odbieranie uprawnień
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Zasady
- Administratorem nie może zostać pacyna.
- Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w przestrzeniach głównej, NonNews, Cytaty, Słownik, Nonźródła, Gra i Poradnik.
- Wbrew pozorom, to nie jest dużo. Jeśli ktoś jest zaangażowany w projekt, swobodnie zrobi tyle przez tydzień.
- Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie i spełniać wymogi.
- Żeby po tym tygodniu nie wyrwał się na admina. Wymogi zamieszczono poniżej.
- Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go może poskutkować odebraniem uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż miesiąc przed rozpoczęciem głosowania, posiadający co najmniej uprawnienia bałwanka i minimum 750 edycji kreatywnych w podanych przestrzeniach.
- Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
- Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 60% uprawnionych do głosowania i >50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących, >50% administratorów i co najmniej połowa liczby biurokratów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 14 dni lub do momentu spełnienia wyżej wymienionych warunków.
- Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Ilość osób uprawnionych do głosowania sprawdza administracja. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
- Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
- Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
- Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
- Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
- Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji. PUA nie jest miejscem ani prowadzenia sporów, ani ich mediacji.
- Naturalnie, zasady nie działają wstecz.
Wymogi
Poniższa lista definiuje wymogi, które musi spełniać kandydat, by pomyślnie przejść PUA.
Obowiązkowe
- Brak cholerycznego temperamentu, umiejętność współpracy z innymi, załatwianie spornych spraw via forum/query.
- Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
- Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
- Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
- Umiejętność kategoryzacji.
- Podstawowa znajomość licencji.
- Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
- Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
- Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
- Podstawowa znajomość komunikatów MediaWiki i magicznych słów.
- Poczucie odpowiedzialności za powoływanie moderatorów treści i umiejętność zarządzania ich pracą.
Nieobowiązkowe
- Umiejętność poruszania się po Wikii.
- Brak parcia.
- Umiejętność rozwijania Gry.
- Umiejętności techniczne mile widziane (ale do tego nie potrzeba tłumu).
Informacje dodatkowe
Chcę być adminem
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady oraz wymogi, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}}
informacji o PUA).