Nonsensopedia:Głosowanie na administratora: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (pierwsza warstwa zmian ustalonych na spotkaniach: Nonsensopedia:Spotkania/24.05.19/reforma; ctkj "informacje dodatkowe"; punkt o moderatorach jest durny i nieaktualny; pisałbym dalej ale kończy mi się miejsce w polu opisu) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (heh, to nefunguje (cz. nie działa) [tryb ekstraordynaryjny]) |
||
Linia 43: | Linia 43: | ||
== Chcę być adminem == |
== Chcę być adminem == |
||
{{#ifexpr:{{NUMBERINGROUP:Sysop}} > 4| |
|||
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA). |
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz [[#Zasady|zasady]], utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{s|ogłoszenia lokalne}} informacji o PUA). |
||
<inputbox> |
<inputbox> |
||
Linia 55: | Linia 54: | ||
{{project:Głosowanie na administratora/aktualne}} |
{{project:Głosowanie na administratora/aktualne}} |
||
|{{kotwica|Aktualne przyznawanie uprawnień}}{{c|red|'''Uwaga!''' Ze względu na zbyt niską liczbę administratorów (obecnie jest ich {{NUMBERINGROUP:Sysop}}) instytucja przyznawania uprawnień została zawieszona. W takim przypadku biurokrata może kogoś mianować ekstraordynaryjnie na administratora. Taki stan rzeczy skończy się w momencie, gdy Nonsensopedia będzie miała co najmniej pięciu administratorów.}}}} |
|||
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
[[Kategoria:Głosowania|Głosowanie na administratora]] |
Wersja z 00:50, 25 maj 2019
- Zobacz też Odbieranie uprawnień
Na tej stronie możesz obejrzeć aktualne i stare głosowania na administratorów oraz poznać zasady, wedle których są wybierani admini.
Zasady
- Administratorem nie może zostać pacyna.
- Kandydować mogą użytkownicy, posiadający uprawnienia moderatora lub bałwanka
- Kandydat dodatkowo musi być minimum 2 miesiące na pokładzie.
- Administratorzy mają obowiązek głosowania, a unikanie go jest wystarczającym argumentem do wystawienia głosowania o odebranie uprawnień. Ponadto w głosowaniu mogą wziąć udział użytkownicy, których ostatnia edycja w podanych przestrzeniach jest datowana na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem głosowania, spełniający wymagania formalne do kandydowania (punkty 2. i 3.).
- Nie chcemy ściągania nieaktywnych, byleby tylko przepchnęli kandydata. Takie osoby zwykle nie mają rozeznania w aktualnej sytuacji, a ewentualne konsekwencje ich nie interesują.
- Aby wniosek przeszedł, musi zagłosować co najmniej 50% administratorów, w tym za przyznaniem uprawnień jest >50% głosujących i >50% administratorów, nie licząc głosów wstrzymujących się. Głosowanie trwa 7 dni lub do momentu, gdy ≥50% administratorów jest przeciw.
- Dla osoby, która się nadaje, to naprawdę nie będzie problem. Liczony jest stan w momencie rozpoczęcia głosowania, wszelkie zmiany uprawnień dokonane w tym czasie nie mają wpływu na głosowanie. Głosy wstrzymujące się są liczone jedynie do kworum i nie mają wpływu na wynik głosowania.
- Jeśli zgłaszający nie jest kandydatem, potrzebne jest potwierdzenie chęci ubiegania się o stanowisko admina.
- Ma to zapobiec zgłaszaniu użytkowników bez ich wiedzy i zgody.
- Każde głosowanie wymaga sprawdzenia przez jednego z administratorów jego zgodności z regulaminem. Potwierdzenie to jest jednocześnie oficjalnym rozpoczęciem głosowania.
- Dyskusja służy tylko i wyłącznie ocenie przydatności kandydata na stanowisko.
- Nikt w swoim głosowaniu nie chciałby ujrzeć wycieczek osobistych, zamiast komentarzy na temat sensu jego nominacji.
Zalecenia
Nie istnieje uniwersalny przepis na admina, każdy kandydat jest inny i to społeczność powinna zdecydować, czy się nadaje na to stanowisko. Poniżej wymienione zalecenia mogą być jednak traktowane jako luźna sugestia, co kandydat umieć powinien.
- Dobra umiejętność pracy zespołowej.
- Posiadanie dobrego kontaktu ze społecznością.
- Pomoc nowym użytkownikom oraz tym, którzy już są w użytkowaniu nowych umiejętności.
- Redakcja i formatowanie bardzo dobrze opanowane.
- Umiejętność kategoryzacji.
- Podstawowa znajomość licencji.
- Umiejętność archiwizowania stron i głosowań (np. zmiana ANM, kończenie SDU, etc.).
- Współpraca z interfejsem MediaWiki (dotyczy to świadomego używania stron specjalnych).
- Umiejętność pisania szablonów, znajomość kolejności ich wstawiania.
- Podstawowa znajomość komunikatów MediaWiki i magicznych słów.
Chcę być adminem
Jeżeli chcesz zostać adminem i spełniasz zasady, utwórz głosowanie za pomocą poniższego mechanizmu (nie zapomnij umieścić w {{ogłoszenia lokalne}}
informacji o PUA).