Pomoc:Czynności administracyjne: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+przyznawanie odznaczeń, przodownik pracy; powód anulowania niech będzie wyjaśniony w uwagach, nie w opisie zmian)
Linia 107: Linia 107:
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.
# Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>nie</code>, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.


== Egzekucja wyników przodownika pracy ==
== Egzekucja wyników Przodownika Pracy ==
=== Przyznanie odznaczenia ===
=== Przyznanie odznaczenia ===
# Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>przyznaj</code>.
# Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru <code>|wynik=</code> na <code>przyznaj</code>.

Wersja z 15:44, 26 cze 2019

Instrukcja wykonywania czynności administracyjnych dla tych, którzy są zbyt roztrzepani, by to wszystko zapamiętać.

Egzekucja wyników SDU

Kasacja (tryb zwykły)

  1. Zamieniamy brak na usuń przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy {{ek|wynik głosowania na SDU}}).
  3. Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).

Kasacja (tryb 24-godzinny)

  1. Zamieniamy brak na usuń przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy stronę (dla nieadminów: wstawiamy {{ek|wynik głosowania na SDU}}.
  3. Usuwamy przekierowania i stronę dyskusji, jeśli są (dla nieadminów jak wyżej).
  4. W szablonie na stronie z głosowaniem w drugim parametrze zastępujemy „7” na „1”.

Ocalenie

  1. Zamieniamy brak na zostaw przy |wynik= na stronie z głosowaniem.
  2. Usuwamy ze strony szablon {{kasacja}} lub {{sdu}}.
  3. Na górze dyskusji hasła wstawiamy szablon {{SDU+}} z datą głosowania w pierwszym parametrze.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Usuwamy ze strony szablon {{SDU/wstawka}}.
  2. Na stronie głosowania zamieszczamy informację, że głosowanie zostało anulowane, wyjaśniając przyczyny decyzji.
  3. W szablonie na stronie z głosowaniem w miejscu trzeciego parametru wpisujemy „{{subst:REVISIONTIMESTAMP}}”.

Egzekucja wyników ANM

Wstawienie na główną

Uwaga: Artykuł można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzedni ANM „wisi” już co najmniej tydzień. Artykuły, które przeszły przez głosowanie, ale jeszcze nie mogą wejść na stronę główną również powinny zostać rozliczone według tej instrukcji, z pominięciem punktów 3 oraz 4.

  1. Otwieramy wyniki przyciskiem zagłosuj i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „medal”.
  2. Dodajemy szablon {{Medal}} na górze strony.
  3. Zmieniamy to przekierowanie.
  4. Modyfikujemy szablon {{Artykuł na medal}}. Powinno się w nim znaleźć krótkie wprowadzenie zachęcające czytelnika do lektury dalszej części hasła.
    • W notce powinna pojawić się grafika o maksymalnej szerokości 150px bez podpisu: [[Plik:Grafika.xyz|right|150px|Choć nie ma podpisu pod grafiką, opis będzie wyświetlał się pod kursorem]]
    • Usuwamy wszelkie przypisy, w uzasadnionych przypadkach można je przenieść w nawiasy.
    • Tytuły sekcji zamieniamy w pogrubienia: == Nagłówek ==;Nagłówek
  5. Dopisujemy hasło do archiwum. U góry archiwum, tuż pod nawigacją, umieszczamy nową sekcję, w której znajduje się odnośnik do artykułu. Poniżej pozostawiamy taką notkę, jak w szablonie {{Artykuł na medal}}.
  6. Aktualizujemy szablon {{LosowyANM}}. Podczas aktualizacji należy pamiętać o podlinkowaniu artykułu w definicji bądź innym fragmencie wskazującym na istotę wyróżnionego tekstu.
  7. Jeżeli wyróżnionym artykułem został poradnik, aktualizujemy szablon {{Poradniki/polecane}}.
  8. Jeżeli artykuł jest nonźródłem, należy wstawić go wraz z medalem w formie [[Plik:Medal.png|12px]] do odpowiedniego spisu według tej rozpiski.
  9. Uzupełniamy stronę medalistów.

Odrzucenie kandydatury

  1. Otwieramy wyniki przyciskiem zagłosuj i przy „wynik=” zmieniamy „brak” na „nie”.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

Przy wycofywaniu głosowania postępujemy tak samo, jak w przypadku odrzucenia kandydatury. Zaznaczamy w dyskusji, że głosowanie anulowano.

Egzekucja wyników GNM

Wstawienie na główną

Uwaga: Grafikę można wstawić na główną tylko pod warunkiem, że poprzednia GNM „wisi” już co najmniej tydzień.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na medal.
  2. Dodajemy szablon {{GNM}} na górze opisu grafiki.
  3. Modyfikujemy szablon {{Grafika na medal}}. Grafika powinna mieć takie wymiary, aby była czytelna i widoczna, ale nie rozciągała strony.
  4. Dodajemy grafikę do galerii.
  5. Aktualizujemy szablon {{LosowaGNM}}.

Odrzucenie kandydatury

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

Egzekucja wyników PUA

Powołanie admina

  1. Uzupełniamy informacje o przyznaniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.
  2. Dopisujemy głosowanie na tę listę.
  3. Dopisujemy nowego admina na tej stronie, przydzielając numer porządkowy. Oprócz tego dopisujemy admina do timeline'u, jeśli jest adminem po raz pierwszy, jeśli po raz kolejny – dodajemy nową linię.
  4. Kategoryzujemy jego stronę użytkownika w kategorii Administratorzy, a usuwamy kategorię bałwanki.
  5. Aktualizujemy tę stronę (lub prosimy admina o taką zmianę).
  6. Przyznajemy uprawnienia (lub prosimy biurokratę o przyznanie).

Odrzucenie kandydatury

  1. Uzupełniamy informacje o nieprzyznaniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Usuwamy głosowanie z tej listy.

Egzekucja wyników OU

Odwołanie admina

  1. Uzupełniamy informacje o odebraniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.
  2. Przenosimy admina z tej strony z obecnych do byłych oraz uzupełniamy timeline (po till zamienić end na datę).
  3. Jego stronę użytkownika usuwamy z kategorii Administratorzy.
  4. Aktualizujemy tę stronę (lub prosimy admina o taką zmianę).
  5. Odbieramy uprawnienia (lub prosimy biurokratę albo helpera o odebranie).

Odrzucenie kandydatury

  1. Uzupełniamy informacje o pozostawieniu uprawnień i usuwamy głosowanie z tej listy.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Usuwamy głosowanie z tej listy.

Egzekucja wyników przyznawania odznaczeń

Przyznanie odznaczenia

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru |wynik= na przyznaj.
  2. Otwieramy stronę Nonsensopedia:Odznaczenia/Odznaczeni i uzupełniamy obie tabele. W prawej tabelce w przypadku remisu punktowego sortujemy alfabetycznie po nicku.
  3. Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży. Punkt ten można pominąć, jeśli dany user jest aktywnym ozeciarzem.

Odrzucenie kandydatury

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy parametr |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

Egzekucja wyników Przodownika Pracy

Przyznanie odznaczenia

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy wartość parametru |wynik= na przyznaj.
  2. Informujemy użytkownika, że otrzymał odznaczenie i może sobie je wstawić do wieży.

Odrzucenie kandydatury

  1. Wchodzimy w głosowanie i zmieniamy parametr |wynik= na nie.

Anulowanie głosowania

Anulować głosowanie może tylko administrator i tylko w sytuacji, gdy głosowanie narusza zasady Nonsensopedii.

  1. Zamieniamy w głosowaniu wartość parametru |wynik= na nie, wyjaśniając w uwagach powód takiego działania.

Wrzucanie NonNews na główną

Dalsze akcje wykonujemy tylko, jeśli dany news nie kwalifikuje się do eka:

  1. Dodajemy newsa do listy tutaj;
  2. W szablonie {{wiadomości}} dodajemy nowy news na samej górze, usuwając jednocześnie tyle samo najniżej położonych, ile dodajemy (chyba, że jest kilka newsów z tego samego dnia, wtedy łącznie mają być newsy z 6 różnych dni)
  3. Jeśli dla miesiąca, z którego jest news, istnieje strona w formacie [miesiąc rok] (np. czerwiec 2024), to dodajemy newsa tam, a jeśli nie, to tworzymy taką stronę (razem z szablonem wspomnianym dalej) i wtedy dodajemy;
  4. Jeśli stworzyliśmy nową stronę, to dodajemy ją w szablonie {{archiwum NonNews}}.

News miesiąca

  1. Dodajemy newsa do listy tu;
  2. Dodajemy część newsa tutaj i do szablonu {{news miesiąca}}.
  3. Zmieniamy przekierowanie tutaj.
  4. Dodajemy {{medal miesiąca}} do newsa.
  5. Uzupełniamy stronę medalistów.

Z archiwum NonNews

Info.png Główny artykuł: Nonsensopedia:Z archiwum NonNews