Grand Theft Auto: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 46: Linia 46:


==Uzależnienie==
==Uzależnienie==
Możesz czuć się uzależniony, gdy:
* Uderzenie w radiowóz jest przez policję tak samo ścigane jak zabicie 10 cywili z broni palnej.
* Jeśli ktoś (poza Tobą) w grze uderzy w radiowóz, policja wysiada i zabija go z broni palnej.
* Godzina mija u ciebie w minutę.
* Będziesz miał sklejone palce u dłoni a i tak będziesz mógł strzelać z pistoletu.
* Do domu przychodzisz tylko po to, by zapisać grę.
* Wsiadłeś do samochodu i walnąwszy w pierwsze napotkane drzewo tłumaczyłeś sobie, że masz za słaby Driving Skill.
* Zamiast zawołać kumpla, celujesz mu w łeb z pistoletu i naciskasz G.
* Jeśli nie dajesz rady bez kodów, szukasz klawiatury by takowy wpisać.
* Co 8 człowiek spotkany na ulicy wygląda tak samo.
* Często ''pożyczasz'' samochody z ulicy lub z parkingu i odpalasz je bez kluczyków.
* Gdy masz wypadek na motorze nawet przy dużej prędkości to i tak nie skończysz na wózku inwalidzkim.
* Jeżeli nie musisz mrugać oczami przez całe życie
* Lecisz do szkoły lub pracy jetpackiem.
* Możesz zmieniać swój kolor skóry edytując plik player.jpg w folderze skins
* Jesteś napakowany niczym [[Mariusz Pudzianowski|Mariusz]] po 3 dniach treningów.
* Nosisz przy sobie bardzo dużą mapę okolicy.
* Po wpisaniu odpowiedniego kodu potrafisz skakać na wysokość 3 metrów
* W miejscu, do którego zmierzasz widzisz czerwony krąg.
* Nie odczuwasz potrzeb fiziologiczych
* Umiesz zjeść w 5 sekund pizzę lub sałatkę.
* Przedmioty które chcesz podnieść kręcą się wokół własnej osi.
* Nie myjesz się, a i tak jesteś czysty.
* Nie zatrzymujesz się na światłach i potrącasz każdego, kto przechodzi przez jezdnię.
* Twoje auto, za każdym razem gdy jest poobijane, wygląda tak samo.
* Kupujesz broń w sklepie nawet jeśli nie masz na nią pozwolenia.
* W każdym domu natrafiasz na garderobę i takie same ciuchy w każdej.
* Masz dzienny limit na ćwiczenia.
* Wyciągasz broń znikąd.
* Jeśli popełniasz przestępstwo pokazuje ci się wanted level (poziom ścigania)[gwiazdki]
* Kupujesz dom stojąc przed nim i wciskając tab.
* Jest szansa, że jak walniesz kwiatkiem w dystrybutor paliwa to wybuchnie.
* Kiedy chcesz się dostać na drugi koniec miasta próbujesz wpisać kod na hydrę albo jetpacka.
* Kiedy widzisz 3 osoby ubrane na fioletowo strzelasz do nich i dziwisz się, czemu nie rozpoczął się gang war.
* Kiedy skaczesz ze spadochronem dziwisz się że nie pokazuje się napis „open your parachute” (otwórz swój spadochron).
* Szukasz po mieście podków, zdjęć do zrobienia i tagów a po całym świecie ostryg.
* Uważasz, że wszystkie miasta na świecie leżą na wyspach.
* Dziwisz się, że gdy dachujesz, to twój samochód się nie pali, ale ty wylatujesz z samochodu.
* Musisz wchodzić i wychodzić kilka razy z garderoby aby ubrać się.
* Rozmawiasz przez telefon tylko gdy ktoś do Ciebie zadzwoni.
* Wszyscy policjanci są identyczni.
* Zastanawiasz się, dlaczego do twojej kieszeni wchodzi najwyżej pistolet, przecież normalnie mieściłeś tam arsenał mniejszej armii.
* Widząc kładkę wjeżdżasz na nią, licząc choćby na małego stunta.
* Kupujesz piwo koledze, licząc na większy respekt.
* Gdy wjeżdżasz samochodem (poobijanym lub palącym) do garażu po minucie wygląda jak z salonu samochodowego.
* Kiedy przechodzisz koło budki telefonicznej(która dzwoni), odbierasz ją, i ktoś daje ci misje.
* Kiedy za pomocą komórki, powodujesz że pojawia się helikopter i cokolwiek.
* Strzelasz ze strzelby dwa razy do samochodu, żeby wybuchł.
* Kiedy ktoś coś mówi do ciebie, wpisujesz Y lub N.
* Nie chodzisz do szkoły i nie płacisz rachunków.
* Myślisz, że zawsze hot dog kosztuję $1.
* Nawet jeśli jesteś tam,gdzie płaci się PLN lub w euro
* Prosisz o sprunka w sklepie.
* Myślisz, że jak wejdziesz do wody, to zginiesz.
* Myśląc, że dom wygląda inaczej w wewnątrz, żeby nie pasował do budowy zewnątrz.
* Zawsze zabijasz dilerów, bo dostaniesz $3000
* Za darmo grasz w gry w sklepach
* Radio którego słuchasz puszcza te same kawałki w kółko.
* Nie mówisz nic aż do końca życia.
* Każdy twój dom ma takie same wnętrze.
* Myślisz, że Drzwi od wewnątrz wyglądają inaczej niż na zewnątrz.
* Masz 6 dziewczyn, ukrywasz że masz inną niż tą jedna i tylko chodzisz z nimi na randki (bez ślubu)
* Po 50% znajomości z dziewczyną ona wpuszcza cię do domu.
* Żywisz się tylko w fast-foodach.
* Umiesz jeździć samochodem czy motorem, sterować samolot lub śmigłowiec i kierować motorówką, nie mając nawet karty rowerowej.
* Gdy jesteś poszukiwany, wszyscy policjanci od razu Cię rozpoznają.
* Potrafisz wybudować budynek w kilka godzin.
* Swoich rodziców albo nauczycieli uważasz za zleceniodawców.
* Kiedy widzisz jakiś nowy samochód sądzisz że zainstalowałeś mod.
* Zawsze masz przy sobie pieniądze nawet jeśli jest to 5 mln dolarów.
* Kiedy widzisz jakiś nieczynny most albo tunel myślisz że musisz wykonać kilka misji a wtedy będzie czynne.
* Nie obawiasz się że złapię Cię policja bo i tak wywalą Ciebie przed komisariat.
* Gdy nie chcą Cię wpuścić na lotnisko tłumaczysz się że masz maksymalną umiejętność prowadzenia samolotów.
* Gdy ktoś przyłapał Cię na kradzieży karetki , taksówki, radiowozu lub czołgu to tłumaczysz że musisz wykonać dodatkowe misje.
* Umawiasz się z dziewczynami na „gorącą kawę”.
* Skaczesz z 500 metrów do wody i nic ci się nie dzieje.
* Gdy brakuje ci powietrza pod wodą , wpisujesz kod na nieskończenie powietrza i wszystko jest OK.
* Gdy kamizelka kuloodporna zużywa się w miarę gdy do ciebie strzelają (a ty krwawisz).
* Każdy dom jest dla ciebie tylko przeszkodą.
* Możesz startować samolotem z podwórka.
* Zamiast kluczyka używasz tylko żółtego trójkąta by otwierać drzwi.
* Jeśli popełnisz samobójstwo budzisz się przed szpitalem z pełnym życiem.
* Domy są tak solidne, że bazooka nie pomoże.
* Nigdy nie jesteś śpiący,a łóżko masz w domu tylko dla ozdoby.
* Kiedy chcesz zabić człowieka na miejscu, strzelając mu kilka razy w rękę z pistoletu.
* Kiedy myślisz, że wyjdziesz z więzienia za opłatą, pomimo zabicia kilkuset ludzi i policjantów.
* Skaczesz z największych budynków w okolicy z myślą że i tak przeżyjesz.
* Bazookę oraz inne duże bronie trzymasz w kieszeni.
* Skaczesz po dachach z myślą, że dostaniesz pieniądze za skok.
* Dziwisz się, że garaż ci się nie otwiera automatycznie, gdy chcesz do niego wjechać samochodem lub innym pojazdem.
* Po znalezieniu dobrej firmy, przemalowanie samochodu trwa kilka sekund.
* Zabijasz swojego kolegę myśląc, że i tak będziesz mógł wrócić do niego po misję i nic się nie stanie
* Jadąc samochodem w nocy czekasz na pojawienie się napisu: ,,Do you wanna good time, honey"
* Rozbijasz auto i wracasz do domu, odstawiasz je do garażu i na następny dzień dziwisz się, że nie jest naprawione i przemalowane.
* Jesteś w stanie zabić połowę policjantów w stanie, mając do dyspozycji jedynie kałacha.
* To, że robisz misje policyjne, wcale nie znaczy, że policja za zabijanie "podejrzanych" nie będzie Cię ścigać.
* Policja za najlepszy sposób "uspokajania" "podejrzanych" uważa zabicie tychże.
* Za wyciągnięcie gaśnicy czy sprayu na komisariacie policji dostajesz "Two star wanted level"
* Strażacy gaszą wszystkie pożary podjeżdżając Firetruckiem i polewając je wodą.
* Medycy leczą każdego klękając obok niego i robiąc mu masaż serca.

{{GTA}}

[[en:Grand Theft Auto]]
[[es:Grand Theft Auto (desambiguación)]]
[[pt:Grand Theft Auto (Série)]]
[[zh-tw:俠盜獵車手]]

Wersja z 18:56, 8 mar 2010

GTA IV już na Pegasusie!
Nowe GTA, w roli głównej: Hardkor
GTA Warsaw

Grand Theft Auto (znane także jako GTA, GieTeA oraz TaBrutalnaGraPoKtórejDzieciMordują) – pełna humoru seria gier logicznych. Powszechnie znane są jej aspekty kształcące jak i wartości, które wnosi do życia młodych ludzi. Została niesłusznie sklasyfikowana do kategorii +18 lat, przy czym można jednak to ograniczenie ominąć kupując grę za trzy dyszki na bazarze od Zdzicha.

Cele gry

W grze zostajemy dobrym człowiekiem, który za życiowy cel postawił sobie pomagać społeczeństwu likwidując złych ludzi, jakimi są oczywiście policjanci. Warto dodać, że robimy to w sposób humanitarny, gdyż ofiara po serii z broni palnej przypuszczalnie nic nie czuje. Dodatkowo wykonujemy misję, ten jednak aspekt jest zupełnie niepotrzebny, bo kto chciałby wykonywać durne zadania, gdy można walnąć paru policjantom w łeb. Są też panienki bez domu, które chodzą po ulicach, więc trzeba jedną zabrać ze sobą, zapłacić troszkę, żeby panience nie było smutno i żeby miała ciepełko.

Dane techniczne

Twórcą gry jest japońskie studio z siedzibą w Emiratach Arabskich - Rokstar Gejs. Znani są oni ze swoich produkcji, które zawsze uznawane były za świetną rozrywkę dla umysłu ( przykładem może być zręcznościowa gra - Manhunt). Gra obsługuje wszystkie wersje najnowszych Durex Szejderów oraz wymaga monitora 3D, przy czym uruchamia się nawet na Pegazusie. Gra została wzbogacona o system Ełforia zakupiony za dwie dyszki na jarmarku ełropa. Daje on fhajoffskie efekty rozjeżdzania, upadania, łapania równowagi bohatera. Naprawdę dobry kawał szitu. W Gta Warsaw policja w ogóle nie reaguje.

Cena detaliczna poszczególnych części waha się od 20 zł do 1 flaszki, z uznaniem poprawki, iż kupujemy u Zdzicha.

Różne odsłony

  • GTA I i dodatki – pierwsza gra z serii GTA w której steruje sie zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
  • GTA II – druga odsłona serii GTA w której steruje sie trochę ładniejszym zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
  • GTA III – pierwsze GTA przedstawione w 3D, dzięki czemu w realnym świecie jeszcze bardziej możemy sobie wyobrazić sposoby na „czynienie dobra”, niekoniecznie dla społeczeństwa.
  • GTA Szajs Siti – drugie GTA w pełnym 3D. Jak zwykle musimy mordować złych policjantów. W tej części Tomi Wersetti i Lans Wans chcą zdobyć 10 ton Kubusia dla Sonego Forelego. Ale walić fabułę. Ważne, że se możesz zlać dupę policji.
  • GTA San Andreas – kolejna odsłona gry edukacyjnej w trójwymiarze. Tym razem chodzimy po mapie tró-gangsta czarnym * bohaterem imieniem Karl Dżonson (zupełnie jak oliwka dla dzieci), pseudonim Sidżej, który uważa się za prawdziwego mafiozo. Przełomem w tej części jest to, że oprócz tych złych niebieskich zabijamy tych złych czarnych z innych band.
  • GTA Advance – GTA na GameBoya. Główny bohater, Mike, chce uciec z LC i przez całą grę zbiera mamonę na pociąg do Wąchocka.
  • GTA Liberty City Stories - Odsłona na przenośną konsolę PSP, Charakteryzuje się grafiką 3d (takie bardzo ładne pixele) oraz nowymi sposobami czynienia dobra. Policjanci umierają po około 6 headshotach.
  • GTA IV - niedawno wyszlo na Pieca. W tej części Figo Bielik przyjeżdża do swojego Kozina, Romana Bielika, aby zasmakować Amerikan Drim. Jednak to co mówił Kozin, to nieprawda, bo ma w domu grzyba i syfa. W tej części mamy realizm, gdy Figo wypadnie z helikoptera, realistycznie spada, a gdy spadnie ekran robi się czarno biały. Chodzimy po Liberi Siti, zaczynamy w dzielnicy Pruker. Sytuacja zmienia się, gdy Kozin ginie. Figo zabija Flada, Pakjego, i innych. "Gra" cechuje się "dużym" realizmem. Przykład: obok rozpadającego się złoma z lat 50-tych spotkać można Ferrari.
  • GTA Chinatown Wars – pierwsze GTA na DS'a. W tej części wcielamy się w jakiegoś żółtka, który wiadomo - pali (bynajmniej nie papierosy oraz w piecu), gwałci i zabija.
  • GTA:Dublin City – elitarna wersja tylko-dla-polityków Unii Europejskiej. Fabuła gry rozgrywa się w Dublinie, stolicy Irlandii a głównym celem jest doprowadzenie do wygrania referendum w sprawie Traktatu Lizbońskiego.

Wymagania

  • GTA I - CPU 80486 40 Mhz, MS-DOS 6.22, monitor monochromatyczny, dysk twardy niekoniecznie, wystarczy stacja 5,25", RAM 8MB, PC speaker.
  • GTA II - CPU Pentium MMX 166 Mhz, Windows 95 Alpha pre-relase, monitor zalecany, karta graficzna Hercules 40 lini, dysk twardy 2mb, RAM 16mb, PC Speaker Advanced.
  • GTA III - CPU Pentium III, 500 Mhz, Rockstar OS 0.1 Beta, monitor konieczny, dysk twardy 2100mb, RAM 128mb, napęd optyczny x2, dowolny system dźwiękowy.
  • GTA IV - CPU PowerPC quad-G5, OS: Windows Seven, Monitor lcd, crt ulegają natychmiastowej implozji, HDD: SCSI 1TB RAID, RAM: 8GB DDR4, karta GFX: CrossFire 4x ATi Radeon HD 4870X2 2GB, audio 9.1 channel.
  • GTA V - Przewidywane wymagania systemowe: Bezpośrednie podłączenie do mózgu (silnik gry prawdopodobnie będzie oparty na tym z gry „Ludzki żywot”), rozbudowany HDR rendering i jeszcze bardziej realistyczna fizyka. Plotki głoszą, że dostęp do gry GTA V uzyskać będzie można jedynie po przejściu gry „Ludzki Żywot”.
  • GTA Warsaw - do uruchomienia wystarczy Tibia (i oczywiście Pegasus oraz Rubin).

Uzależnienie