Konduktor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(rozbudowa)
M (Orty, redakcja)
Linia 1: Linia 1:
[[grafika:kanar.jpg|thumb|right|200px|Nie wiadomo dlaczego przyjęło się przezywanie konduktora mianem "kanara"]]
[[grafika:kanar.jpg|thumb|right|200px|Nie wiadomo dlaczego przyjęło się przezywanie konduktora mianem „kanara”]]


'''Konduktor''' - integralna część składowa [[pociąg]]u. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie [[piłka nożna|piłkarskiej]] niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem [[alkohol]]u. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu.
'''Konduktor''' – integralna część składowa [[pociąg]]u. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie [[piłka nożna|piłkarskiej]] niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem [[alkohol]]u. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu.


==Ilość a jakość==
==Ilość a jakość==




Na standartowym wyposażeniu [[pociąg]]u znajduje się conajmniej 4 konduktorów, choć w różnych [[skład]]ach liczba ta może się wachać od jednego do 6-8 konduktorów.
Na standardowym wyposażeniu [[pociąg]]u znajduje się co najmniej 4 konduktorów, choć w różnych [[skład]]ach liczba ta może się wahać od jednego do 6–8 konduktorów.


* '''1 konduktor''' - bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą [[podróż]] nikt nam nie sprawdził [[bilet]]u. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma, zazwyczaj przebywa w [[przedział służbowy|przedziale służbowym]] i pije.
* '''1 konduktor''' – bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą [[podróż]] nikt nam nie sprawdził [[bilet]]u. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma; zazwyczaj przebywa w [[przedział służbowy|przedziale służbowym]] i pije.
* '''2 konduktorów''' - w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza-gdy sprawdza [[bilety]], a jego kolega pije, druga-gdy pije, a jego kolega sprawdza [[bilet]]y oraz trzecia-gdy obaj piją i grają w [[karty]].
* '''2 konduktorów''' – w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza – gdy sprawdza [[bilety]], a jego kolega pije, druga – gdy pije, a jego kolega sprawdza [[bilet]]y oraz trzecia – gdy obaj piją i grają w [[karty]].
* '''3 konduktorów''' - w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W tej liczbie czas pracy konduktora dzieli się na 2 części: dłuższą-gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w [[karty]] oraz krótszą-gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty.
* '''3 konduktorów''' – w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W takim układzie czas pracy konduktora dzieli się na dwie części: dłuższą – gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w [[karty]] oraz krótszą – gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty.
* '''4 konduktorów''' - najczęściej spotykana liczba na większości [[tras]]. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach [[nauka|naukowych]] [[PKP]] na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł [[gra|gier]] w karty (np. [[poker]])
* '''4 konduktorów''' – najczęściej spotykana liczba na większości [[tras]]. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach [[nauka|naukowych]] [[PKP]] na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł [[gra|gier]] w karty (np. [[poker]]).
* '''5-6 konduktorów''' - liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na [[kac]]u koniec zmiany i za daleko pojechał w [[Polska|Polskę]] i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się [[rewizor]], a nawet dwóch. Jest to sytuacja bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu [[gra|grze]] i odpoczynkowi, tylko muszą sprawdzać [[bilet]]y.
* '''5–6 konduktorów''' – liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na [[kac]]u koniec zmiany, za daleko pojechał w [[Polska|Polskę]] i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się [[rewizor]], a nawet dwóch (ta sytuacja jest bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu [[gra|grze]] i odpoczynkowi, lecz muszą pieczołowicie sprawdzać [[bilet]]y).
* '''7-8''' konduktorów - z kolei ta liczba jest niemiła dla [[pasażer|pasażerów]], gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy konrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na [[społeczeństwo|społeczeństwie]] za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową.
* '''7–8''' konduktorów – ta z kolei liczba jest niemiła dla [[pasażer|pasażerów]], gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy konrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na [[społeczeństwo|społeczeństwie]] za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową.


[[Kategoria:Kolejnictwo]]
[[Kategoria:Kolejnictwo]]

Wersja z 22:19, 16 kwi 2006

Nie wiadomo dlaczego przyjęło się przezywanie konduktora mianem „kanara”

Konduktor – integralna część składowa pociągu. Zazwyczaj kibicuje innej drużynie piłkarskiej niż większość pasażerów. Zajmuje się pisaniem, czytaniem oraz spożywaniem alkoholu. Konduktor wyposażony w krótkofalówkę służącą do zdalnego sterowania pociągiem oraz kieszenie to tzw. kierownik pociągu.

Ilość a jakość

Na standardowym wyposażeniu pociągu znajduje się co najmniej 4 konduktorów, choć w różnych składach liczba ta może się wahać od jednego do 6–8 konduktorów.

  • 1 konduktor – bardzo rzadko spotykany przypadek, którego obecność można wywnioskować jedynie po fakcie, że przez całą podróż nikt nam nie sprawdził biletu. Nie oznacza to jednak, że konduktora nie ma; zazwyczaj przebywa w przedziale służbowym i pije.
  • 2 konduktorów – w tej sytuacji zazwyczaj czas pracy każdego z konduktorów jest podzielony na 3 fazy: pierwsza – gdy sprawdza bilety, a jego kolega pije, druga – gdy pije, a jego kolega sprawdza bilety oraz trzecia – gdy obaj piją i grają w karty.
  • 3 konduktorów – w tej liczbie konduktorzy są stosunkowo często spotykani w pociągach. W takim układzie czas pracy konduktora dzieli się na dwie części: dłuższą – gdy raz z jednym, a później z drugim kolegą pije i gra w karty oraz krótszą – gdy sprawdza bilety, a koledzy piją i grają w karty.
  • 4 konduktorów – najczęściej spotykana liczba na większości tras. Została ona ustalona po przeprowadzeniu wieloletnich badań w ośrodkach naukowych PKP na terenie całego kraju. JEST TO OPTYMALNA LICZBA KONDUKTORÓW! W tej liczbie czas pracy konduktora jest podzielony podobnie jak w przypadku powyższym, jednak pozwala na picie lepszych gatunkowo trunków oraz rozgrywanie bardziej złożonych i rozwijających umysł gier w karty (np. poker).
  • 5–6 konduktorów – liczba ta oznacza zazwyczaj, że jeden z konduktorów przespał na kacu koniec zmiany, za daleko pojechał w Polskę i właśnie wraca do domu. Może to również oznaczać, że w pociągu pojawił się rewizor, a nawet dwóch (ta sytuacja jest bardzo niewygodna dla konduktorów, gdyż nie mogą poświęcać czasu grze i odpoczynkowi, lecz muszą pieczołowicie sprawdzać bilety).
  • 7–8 konduktorów – ta z kolei liczba jest niemiła dla pasażerów, gdyż może oznaczać obecność przedstawicieli prywatnej firmy konrolerskiej, co zazwyczaj wiąże się z niemiłymi akcjami podejmowanymi przez owych, a wynikającymi z możliwości odegrania się na społeczeństwie za własne niepowodzenia i ukrycia się przy tym za legitymacją służbową.