Osu!: Różnice pomiędzy wersjami
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) (redakcja 2/2) |
Ja8czy coś (dyskusja • edycje) M |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{małą literą}} |
{{małą literą}} |
||
{{Cytat|Darmowa gra rytmiczna – |
{{Cytat|Darmowa gra rytmiczna – rytm jest tylko o klik stąd!|Hasło reklamowe witające świeżych w cudownym świecie kółek i półnagich kobiet.}} |
||
'''osu!''' – rytmiczna [[gra komputerowa]], polegająca na klikaniu kółek w rytm muzyki. Przedstawia się jako darmowa, jednak po każdej rozgrywce |
'''osu!''' – rytmiczna [[gra komputerowa]], polegająca na klikaniu kółek w rytm muzyki. Przedstawia się jako darmowa, jednak po każdej jednej rozgrywce jest potrzebna całkiem nowa [[myszka]], a, w zależności od liczby prób i nerwów gracza, także nowy [[komputer]]. |
||
== Tryby gry == |
== Tryby gry == |
||
Podobnie jak wiele |
Podobnie jak wiele innych tytułów z tej branży, osu! posiada również swoje oryginalne tryby rozgrywki, których jest cztery. Tryby te to: |
||
* '''osu!''' – standardowy tryb rozgrywki. Celem tego trybu jest zdobycie jak największej ilości (a najlepiej wszystkich) punktów, dopasowując kliknięcia w rytm muzyki. |
* '''osu!''' – standardowy tryb rozgrywki. Celem tego trybu jest zdobycie jak największej ilości (a najlepiej wszystkich) punktów, dopasowując kliknięcia w rytm muzyki. |
Wersja z 20:14, 26 kwi 2024
Darmowa gra rytmiczna – rytm jest tylko o klik stąd!
- Hasło reklamowe witające świeżych w cudownym świecie kółek i półnagich kobiet.
osu! – rytmiczna gra komputerowa, polegająca na klikaniu kółek w rytm muzyki. Przedstawia się jako darmowa, jednak po każdej jednej rozgrywce jest potrzebna całkiem nowa myszka, a, w zależności od liczby prób i nerwów gracza, także nowy komputer.
Tryby gry
Podobnie jak wiele innych tytułów z tej branży, osu! posiada również swoje oryginalne tryby rozgrywki, których jest cztery. Tryby te to:
- osu! – standardowy tryb rozgrywki. Celem tego trybu jest zdobycie jak największej ilości (a najlepiej wszystkich) punktów, dopasowując kliknięcia w rytm muzyki.
- osu!taiko – tryb zapożyczony z serii gier Taiko no Tatsujin. Celem tegoż trybu jest nawalanie przyciskami, imitując grę na japońskim bębnie taiko.
- osu!catch – tryb rozgrywki w którym zbieramy głodną Wietnamką spadające owoce na tackę, zamiast zgłosić tąże anomalię odpowiednim służbom.
- osu!mania – tryb taiko, tyle że zamiast na bębnie gramy na pianinie. Boska oryginalność ze strony twórcy.
Historia
Gra została stworzona w roku 2007 przez Australijczyka Deana „peppy'ego“ Herberta. Inspiracją do jej stworzenia jest jego fabularny protoplasta na Nintendo DS, Osu! Tatakae! Ouendan. Co więcej, owy protoplasta doczekał się dwóch tasiemców z tego samego gatunku, czyli Elite Beat Agents oraz Moero! Nekketsu Rhythm Damashii Osu! Tatakae! Ouendan 2.
Ważne osobistości osu!
- Dean Herbert (szerzej znany jako peppy) – twórca gry, lubi klikać.
- mrekk – najlepszy grajmer standardowego trybu osu! pochodzący z kangurzyska. Na World Cupie 2023 niby spuścił łomot Polakom, ale nic się nie stało, Polacy, nic się nie stało.
- chocomint – koreańska legenda tej gry. Wirtualne uosobienie syna koleżanki twojej starej.
- Musty – ostatni na Ziemi żyjący dinozaur, grał w osu! gdzieś od początku jego istnienia, a najprawdopodobniej też zanim twórca chciał zrobić tę grę.
- Wilchq – jedyny Polak, który nieironicznie gra w osu!.
Noob w osu!
- Nie wie, jak zmienić tryb z latających owocków.
- Pyta się, jak mieć żółty kolorek.
- Nie wie co to PP.
- Tak samo nie, czym są takie terminy, jak HR, HD, DT, NC, FL, itp.
- Myśli, że Cookiezi umie zrobić Centipede.
- Zaprasza na swoją grę, a upomniany, że trzeba iść na #lobby odpowiada „Nje ma tam polakuff”.
- Nie wie jak zmienić skina.
- Zaprasza losowych ludzi do gier.
- Nie ma tutoriala.
- Gra najtrudniejsze mapy, a potem wkurza się i rozwala cały komputer.
- Pomimo najszczerszych chęci, grając na samej myszce i klawiaturze, lami w nawet te najprostsze z najprostszych beatmapek.