Niemieckie autostrady: Różnice pomiędzy wersjami
Znacznik: zrewertowane |
(Anulowano wersję użytkownika 31.61.234.105) Znacznik: anulowanie |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
* [[Ausfahrt]] |
* [[Ausfahrt]] |
||
{{stub|lista}} |
|||
[[Kategoria:Niemcy]] |
[[Kategoria:Niemcy]] |
||
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacyjna]] |
[[Kategoria:Infrastruktura komunikacyjna]] |
||
{{stub}} |
Aktualna wersja na dzień 18:17, 4 lip 2022
Niemieckie autostrady – sieć dróg przecinających wzdłuż i wszerz ojczyznę naszych sąsiadów z zachodu, będących najbardziej zakorkowanymi na świecie. Służą przerzutowi sprzętu wojskowego towarów ze wschodu na zachód i z zachodu na wschód oraz uprawianiu piractwa drogowego przez Polaków. Słyną z braku wszelkich ograniczeń, nie tylko prędkości.
Historia[edytuj • edytuj kod]
Tak zwane autobany zaczęły powstawać w połowie lat 30, a ich ojcem chrzestnym został nie kto inny jak sam Adolf Hitler. Mimo porażki w drugiej wojnie światowej, zniszczenia kraju wskutek tejże, stanowczym potępieniu nazizmu i śmierci wodza, tradycja budowy autostrad w Niemczech przetrwała po dzień dzisiejszy, zasadniczo nie zmieniając się przez 80 lat. Jedyne co się zmieniło, to cel budowy autostrad, który przestał być militarny – temu obecnie służy budowa autostrad w Polsce.