Sherwood Dungeon

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru


Geneza

Twórca gry, a jednocześnie jedyny[1] członek firmy Maid Marian, zachęcony sukcesem minigierki o motomyszce, postanawia stworzyć grę MMO w 3D.[2] Nie umie, więc robi chat, w którym chodzi się postaciami 3D. Twórca jest stary, brudny, i zarośnięty, więc nikogo nie dziwi, że zachęca do gry głównie małe dzieci[3], aby je potem uszczęśliwić. Na początku gra była typu free for all , ale okazała się sukcesem tak wielkim , że jej stwórca się rozochocił i dodał płatne itemki.

Rozgrywka

[[Plik:Ładowanie.jpg|right|thumb|200px|Ładowanie gry (na zdjęciu widać grafikę najnowszej generacjito możemy rozpocząć grę, jeżeli zaś klikniemy Krzyżyk to nadal będziemy mieli widok na postać, ale nie będziemy mogli nią ruszać[4]. Po rozpoczęciu gry możemy rozmawiać z innymi dziećmi graczami lub poszturchać potwory. Ot, c

PvP

W Sherwood, gra player versus player nabiera całkiem nowego poziomu: aby pokonać gracza nie musisz wcale mieć mega wypas itema, ani mega wypas levelu – tutaj wystarczają tak zwane umiejętności. Istnieje tysiąc różnych stylów, z których każdy sprowadza się do zasady: Blokuj! Wal! Czasem jednak to nie wystarcza, trzeba zatem czekać na upragniony hit, który pozwala na natychmiastowe zabicie przeciwnika.

Ekonomia

Warto wspomnieć o wspaniałej ekonomii gry. Waluta została oryginalnie nazwana – Gold. Jest ona zadziwiająco stabilną walutą. Inflacja jedynie z każdym kolejnym poziomem skacze do góry. Kupno broni adekwatnej do poziomu bohatera wymaga zdobycia Goldów, co wiąże się z uzyskaniem kolejnego poziomu, co z kolei skutkuje zniknięciem danej broni ze sklepu, na rzecz nowej o wyższej cenie. Ten fenomen gospodarki Sherwoodzkiej zwany jest przez ekspertów Paradoksem Merchanta.

Potwory

W grze występuje wiele różnych potworów, różniących się głównie kolorami. Głównie, ponieważ niektóre mają większe lub mniejsze rozmiary, a czasami nawet kształt. Potwory po zabiciu mogą zamienić się w latającą broń. Z każdym potworem wiąże się stworzony przez graczy mit, co jest następstwem braku inwencji autora w tworzeniu fabuły – nie stworzył jej.

Itemy

Concept Art pokazujący opcję latania, która ma się pojawić w grze już niedługo

W grze możesz zdobyć mnóstwo ozdób. Owe ozdoby to nic innego jak itemy. Każdy ma inną cenę i jest bardzo trudny do zdobycia dla uczciwego gracza nie kradnącego ze skrzynek. Wśród ozdób wyróżnia się:

  • wejpony – imitacje średniowiecznej broni;
  • szjeldy – imitacje średniowiecznych tarcz bądź tac z McDonalda;
  • ringi – niewidoczne imitacje pierścionków;
  • amjulety – niewidoczne imitacje naszyjników;
  • rjunsy – niewidoczne, tajne imitacje, tajnych magicznych rjunsów;
  • petsy – imitacje średniowiecznych zwierząt'
  • b
  1. Nie licząc żony i dzieci.
  2. W dodatku grę fantasy!
  3. jak to każdy stary, brudny i zarośnięty dziad
  4. no chyba, że w kółko (dziwne ale tak jest).