Słownik:Nauczania zdalnego

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 18:16, 4 lip 2022 autorstwa Marcel z kolegą (dyskusja • edycje) (Anulowano wersję użytkownika 31.61.234.105)

[1]e było pytanie? – ostateczna k[2]tacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć

C

  • Co było w drugim? – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji
  • Coś przer[3]

D

  • D[4]la potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka

J

  • Ja wiem, w[5]stacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy

M

  • Mam zepsuty mikr[6][7]' – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu

W

  • Wyrzuciło mnie – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania

Z

  • Zapomniałeś wyciszyć mikrofon – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi
  1. A

    • A jaki
  2. apitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi
    • A które to zadanie? – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
    • A na której stronie? – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie podręcznika, lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
    • Aktualizację miałem – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo
    • Ale ja jestem! – delikatna manifes
  3. ywa – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję
  4. o widzenia! – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
    • Dzień dobry! – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje

    I

    • Idź stąd! – wyraz braku zrozumienia d
  5. szyscy mamy ciężko – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
    • Jestem! – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni

    H

    • Halo? – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów

    L

    • Lekcje mam – manife
  6. ofon – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi

    N

    • Nie chce mi się otworzyć! – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem
    • Nie słychać pani! – informacja skierowana do nauczyciela przez klasowego kolaboranta, któremu przeszkadzało wyciszenie się przez nauczyciela

    P

    • Poczekamy, aż reszta dołączy – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
    • Powiedzcie, że jestem – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
    • Przesłałam wam zada
  7. nie, macie pięć minut na wykonanie – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
    • Przepraszam na chwilę – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
    • Przepraszam za spóźnienie! – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji

    S

    • Sąsiad robi remont – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
    • 'Słychać mnie?