Polskie Koleje Państwowe

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Maszynisto PKP! Bądź czujny!

PKP – firma z Warszawy, z mackami w całej Polsce, której głównym przedmiotem działalności jest łagodzenie skutków bezrobocia oraz organizowanie manifestacji, wieców, itp.

Uboczną działalnością PKP jest świadczenie usług teleportacji przy pomocy pociągów.

Obecnie tabor PKP składa sie wyłącznie z pociągów retro.

Vademecum podróżnego

Aby stać się szczęśliwym klientem PKP należy:

§ 1. Przed podróżą:
  • jeszcze raz dobrze się zastanowić,
  • zadzwonić na informację; po trzech dniach nieudanych prób udać się osobiście na dworzec i odgryźć interesujący nas fragment rozkładu jazdy,
  • spisać testament,
  • pozostawić samochód pod domem, na dworzec dotrzeć komunikacją miejską (może się uda),
  • pożegnać się z rodziną,
  • opróżnić konto bankowe celem zakupu biletu,
  • zimą przygotować koce (dotyczy wyłącznie podróży w 1 klasie, 2 się sama ogrzewa bądź ogrzeje cię trzoda sąsiada),
  • przybyć na dworzec z 6-godzinnym opóźnieniem,
  • wsiąść do pociągu byle jakiego, gdyż interesujący nas najpewniej został zlikwidowany 10 lat temu, w najlepszym przypadku właśnie odjechał z innego peronu.
  • przygotować się na to, że pociąg może zatrzymać się w środku jakiegoś buszu na 3 godziny z powodu awarii pociągu (sytuacja ta występuje podczas aktywność 95% pociągów każdego dnia!)
Plik:2538578463d23d4c8b9dlr9.jpg
Kampania antyreklamowa PKP
§ 2. W podróży:
  • zająć wygodne miejsce stojące,
  • Wyjąć różaniec i zmówić paciorek,
  • zerwać rączkę hamulca awaryjnego,
  • przygotować modlitewnik, różaniec oraz listę chorób w rodzinie celem konwersacji z współpodróżnymi,
  • podczas korzystania z WC przelać mydło do uprzednio przygotowanej butelki a ręczniki papierowe schować pod kurtkę.
  • jeśli pociąg zatrzyma się w jakimś niecywilizowanym miejscu i nikt nie wie co się dzieje - nie przejmuj się bo to normalne!
  • w zimę nie grzeją w wagonach, natomiast w lato grzeją.
§ 3. Po przybyciu do celu:
  • dobrowolnie poddać się dezynsekcji, dezynfekcji, deratyzacji, dekomunizacji, deubekizacji i dezintegracji (zasada 6D),
  • złożyć do najbliższej jednostki MO zawiadomienie o kradzieży bagażu i pobiciu,
  • wystosować do PKP (z powiadomieniem Telewizji) pisemne podziękowanie za rzetelne zrealizowanie usługi,
  • zastanowić się nad zakupem samochodu, ewentualnie rozejrzeć się za zbieżnym połączeniem autobusowym lub lotniczym.

Ciekawostki

  • Najszybszą lokomotywą PKP była przez długie lata EP09, która była przestarzała w momencie wypuszczenia prototypu na światło dzienne, jej zaletą jest możliwość rozmontowania i zmontowania przy pomocy młotka i śrubokręta.
  • Pociągi pasażerskie prowadzone są czasem lokomotywami towarowymi.
  • Ekspresy mają takie same wagony jak pospieszne, ale kosztują drożej. Niektóre InterCity mają takie same wagony jak ekspresy i kosztują jeszcze drożej.
  • Jak jest różnica między pociągiem pospiesznym a osobowym? Jakieś 70% ceny biletu. A co, łudzisz się, że powiemy coś o czasie przejazdu?
  • Szynobusy jeżdżą na trasach obciążonych, a na deficytowe nadal puszczane są lokomotywy ciągnące po jednym wagonie.
  • Pociąg ze Szczecina do Przemyśla pokonuje w 17 godzin dystans, jaki francuski TGV pokonuje w 3,5 godziny.
  • Czasem pociąg ekspresowy może być tańszy od osobowego. Może być także wolniejszy.
  • Pociąg nazywany "Tanie Linie Kolejowe" może być najdroższy na danej trasie.
  • Podział PKP na spółki przewozowe PKP Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity jest idealnym przykładem konkurowania bez konkurencji.
  • Dla osób spoza Polski kupujących bilety InterRail/Eurorail kolej w Polsce jest droższa niż w Niemczech.
  • System SUW2000 został zaprojektowany przez inż.Suwalskiego został zainstalowany w pobliżu Suwałk(oraz Przemyśla). Od dłuższego czasu, mimo pozytywnych testów, nie jest wykorzystywany. i prawdopodobnie zostanie zastąpiony systemem hiszpańskim TALGO.

Zobacz też