Grand Theft Auto

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
GTA IV już na Pegasusie!
Nowe GTA, w roli głównej: Hardkor
GTA Warsaw

Grand Theft Auto (znane także jako GTA, GieTeA oraz TaBrutalnaGraPoKtórejDzieciMordują) – pełna humoru seria gier logicznych. Powszechnie znane są jej aspekty kształcące jak i wartości, które wnosi do życia młodych ludzi. Została niesłusznie sklasyfikowana do kategorii +18 lat, przy czym można jednak to ograniczenie ominąć kupując grę za trzy dyszki na bazarze od Zdzicha.

Cele gry

W grze zostajemy dobrym człowiekiem, który za życiowy cel postawił sobie pomagać społeczeństwu likwidując złych ludzi, jakimi są oczywiście policjanci. Warto dodać, że robimy to w sposób humanitarny, gdyż ofiara po serii z broni palnej przypuszczalnie nic nie czuje. Dodatkowo wykonujemy misję, ten jednak aspekt jest zupełnie niepotrzebny, bo kto chciałby wykonywać durne zadania, gdy można walnąć paru policjantom w łeb. Są też panienki bez domu, które chodzą po ulicach, więc trzeba jedną zabrać ze sobą, zapłacić troszkę, żeby panience nie było smutno i żeby miała ciepełko.

Dane techniczne

Twórcą gry jest japońskie studio z siedzibą w Emiratach Arabskich - Rokstar Gejs. Znani są oni ze swoich produkcji, które zawsze uznawane były za świetną rozrywkę dla umysłu ( przykładem może być zręcznościowa gra - Manhunt). Gra obsługuje wszystkie wersje najnowszych Durex Szejderów oraz wymaga monitora 3D, przy czym uruchamia się nawet na Pegazusie. Gra została wzbogacona o system Ełforia zakupiony za dwie dyszki na jarmarku ełropa. Daje on fhajoffskie efekty rozjeżdzania, upadania, łapania równowagi bohatera. Naprawdę dobry kawał szitu. W Gta Warsaw policja w ogóle nie reaguje.

Cena detaliczna poszczególnych części waha się od 20 zł do 1 flaszki, z uznaniem poprawki, iż kupujemy u Zdzicha.

Różne odsłony

  • GTA I i dodatki – pierwsza gra z serii GTA w której steruje sie zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
  • GTA II – druga odsłona serii GTA w której steruje sie trochę ładniejszym zlepkiem pikseli. Gra polega na eliminowaniu złych niebieskich pikseli znanych jako policja. Gdy wybijemy ich już dostatecznie dużo i ukradniemy dużo czegoś co ma przypominać auta, dostajemy dostęp do innych miast i tak w kółko.
  • GTA III – pierwsze GTA przedstawione w 3D, dzięki czemu w realnym świecie jeszcze bardziej możemy sobie wyobrazić sposoby na „czynienie dobra”, niekoniecznie dla społeczeństwa.
  • GTA Szajs Siti – drugie GTA w pełnym 3D. Jak zwykle musimy mordować złych policjantów. W tej części Tomi Wersetti i Lans Wans chcą zdobyć 10 ton Kubusia dla Sonego Forelego. Ale walić fabułę. Ważne, że se możesz zlać dupę policji.
  • GTA San Andreas – kolejna odsłona gry edukacyjnej w trójwymiarze. Tym razem chodzimy po mapie tró-gangsta czarnym * bohaterem imieniem Karl Dżonson (zupełnie jak oliwka dla dzieci), pseudonim Sidżej, który uważa się za prawdziwego mafiozo. Przełomem w tej części jest to, że oprócz tych złych niebieskich zabijamy tych złych czarnych z innych band.
  • GTA Advance – GTA na GameBoya. Główny bohater, Mike, chce uciec z LC i przez całą grę zbiera mamonę na pociąg do Wąchocka.
  • GTA Liberty City Stories - Odsłona na przenośną konsolę PSP, Charakteryzuje się grafiką 3d (takie bardzo ładne pixele) oraz nowymi sposobami czynienia dobra. Policjanci umierają po około 6 headshotach.
  • GTA IV - niedawno wyszlo na Pieca. W tej części Figo Bielik przyjeżdża do swojego Kozina, Romana Bielika, aby zasmakować Amerikan Drim. Jednak to co mówił Kozin, to nieprawda, bo ma w domu grzyba i syfa. W tej części mamy realizm, gdy Figo wypadnie z helikoptera, realistycznie spada, a gdy spadnie ekran robi się czarno biały. Chodzimy po Liberi Siti, zaczynamy w dzielnicy Pruker. Sytuacja zmienia się, gdy Kozin ginie. Figo zabija Flada, Pakjego, i innych. "Gra" cechuje się "dużym" realizmem. Przykład: obok rozpadającego się złoma z lat 50-tych spotkać można Ferrari.
  • GTA Chinatown Wars – pierwsze GTA na DS'a. W tej części wcielamy się w jakiegoś żółtka, który wiadomo - pali (bynajmniej nie papierosy oraz w piecu), gwałci i zabija.
  • GTA:Dublin City – elitarna wersja tylko-dla-polityków Unii Europejskiej. Fabuła gry rozgrywa się w Dublinie, stolicy Irlandii a głównym celem jest doprowadzenie do wygrania referendum w sprawie Traktatu Lizbońskiego.

Wymagania

  • GTA I - CPU 80486 40 Mhz, MS-DOS 6.22, monitor monochromatyczny, dysk twardy niekoniecznie, wystarczy stacja 5,25", RAM 8MB, PC speaker.
  • GTA II - CPU Pentium MMX 166 Mhz, Windows 95 Alpha pre-relase, monitor zalecany, karta graficzna Hercules 40 lini, dysk twardy 2mb, RAM 16mb, PC Speaker Advanced.
  • GTA III - CPU Pentium III, 500 Mhz, Rockstar OS 0.1 Beta, monitor konieczny, dysk twardy 2100mb, RAM 128mb, napęd optyczny x2, dowolny system dźwiękowy.
  • GTA IV - CPU PowerPC quad-G5, OS: Windows Seven, Monitor lcd, crt ulegają natychmiastowej implozji, HDD: SCSI 1TB RAID, RAM: 8GB DDR4, karta GFX: CrossFire 4x ATi Radeon HD 4870X2 2GB, audio 9.1 channel.
  • GTA V - Przewidywane wymagania systemowe: Bezpośrednie podłączenie do mózgu (silnik gry prawdopodobnie będzie oparty na tym z gry „Ludzki żywot”), rozbudowany HDR rendering i jeszcze bardziej realistyczna fizyka. Plotki głoszą, że dostęp do gry GTA V uzyskać będzie można jedynie po przejściu gry „Ludzki Żywot