Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 35: | Linia 35: | ||
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
* [[Komin]] trzeba było przepychać ręcznie; |
||
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
* Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy; |
||
* Z powodu latających [[owad]]ów maszynista żył średnio 4 lata . |
|||
== Koniec produkcji == |
== Koniec produkcji == |
Wersja z 11:50, 16 sie 2011
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy, lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryki znajdowały się w Chrzanowie i Poznaniu i pracowały pełną parą od roku 1919.
Dane techniczne
- Liczba miejsc: Maszynista + mechanik = 2 miejsca
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;
- Przyśpieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność silnika: 150 hektolitrów.
Wyposażenie
Standardowe
- Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia;
- Schowek na wodę/uran;
- Maszynista;
- 1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu;
- Koła (?).
Dodatkowe
- Reszta parowozu (1337 części);
- Wycieraczki;
- Pompę próżniową;
- 4x wagon;
- Zniżkę na stacji na wodę i uran;
- Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru);
- Łopatę;
- Komputer pokładowy;
- Zapałki;
- Darth Vadera – ochrona;
- Reaktor termojądrowy.
Ciekawostki
- Ogrzewanie nie było potrzebne, ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta;
- Komin trzeba było przepychać ręcznie;
- Rzadko się psuł podczas karambolu, bardziej podczas spokojnej jazdy;
Koniec produkcji
- Około roku 1960 zaprzestano produkcji, generalne to bez przyczyny.
- Brakowało wystarczająco odważnych maszynistów.
- Amerykanie ukradli Niemcom cały uran, a woda w Bałtyku jest za brudna nawet dla parowozów.