Fallout 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dodanie następnego punktu w sekcji uzależnienie)
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Ponuraaak.bot. Autor wycofanej wersji to 89.234.218.219.)
Linia 54: Linia 54:
# Czytając to, czułeś się obrażony.
# Czytając to, czułeś się obrażony.
# sprzedajesz iguany robione z ludzkich wnętrzności.
# sprzedajesz iguany robione z ludzkich wnętrzności.
# nie rozumiesz, dla czego sprzedawca w sklepie nie chce wymienić twojego karabinu szturmowego na butelką wod, kurtke i stimpaki


== Noob w grze Fallout ==
== Noob w grze Fallout ==

Wersja z 19:39, 16 wrz 2012

Fallout (ang. opad radioaktywny) – gra komputerowa z gatunku Rabuj, Pal i Gwałć, równocześnie post nuklearna czyli jak kto woli, zamieszczona w świecie z jądrem kopniętym przez Chucka Norrissa.

Fabuła

Zaczęła się era atomowa i ląd został spalony, a oceany wyschnięte. Niektórzy ludzie schowali się w ogromnych schronach zwanych kryptami, a inni zostali porzuceni na pastwę losu. Twoi przodkowie byli jednymi z tych, którzy weszli do krypt. Po katastrofie świata (która trwała około 80 lat) ludzie zaczęli wychodzić ze schronów. Jednak w twojej krypcie (już sam jej numer – 13 wszystko sugerował) mieszkały same N00by, które bały się wyjść na zewnątrz i zamierzali poczekać, aż ludzie przywrócą ziemię do życia, a potem jak niby nigdy nic wyjść i korzystać z jej uroków. Jako że zepsuł się system dający nienapromieniowaną wodę zepsuł się, te samoluby wyrzuciły ciebie na poszukiwanie nowego. Ale te noobki nie pomyślały o tym, że w świecie gdzie jakieś futro i cegła imitująca poduszkę są łóżkiem, może już takiego nie być. Jednak jest i znalazłeś go (o ile nie jesteś n00bkiem jak cała reszta). Po dostarczeniu go do schronu, mówisz, że na swojej drodze spotkałeś super mutanty. Teraz musisz je wszystkie zabić.

Rozgrywka

Podróżujemy po świecie zaglądając do zadbanych melin w poszukiwaniu systemu dającego dobrą wodę, przy okazji obławiając się i expiąc. Gdy napotykamy przyjaźnie nastawionego wroga (co przytrafia się dość często) gra przechodzi w tryb turowy i walka odbywa się w systemie „na posuwanki”. W zależności od umiejętności musimy wczytywać grę raz, dwa lub 1000 razy na każdą próbę jej użycia. Jak to w grze od 18 lat, musimy pomyśleć co często się niektórym nie udaję. Trzeba się napracować choćby przy opracowaniu planu dokąd iść, ponieważ pierwszy cel gry (znalezienie sys... sam wiesz o co chodzi) jest ograniczony czasowo (tylko 5 miesięcy - co to jest dla ciebie?).

Uzależnienie

Fallout ma to do siebie, że wciąga. Czasem za bardzo. Oto przykłady uzależnienia.

  1. Obrażasz swoich przyjaciół mówiąc: "Sure, shoot me in back Tych, Ian itp."
  2. Oceniasz ludzkie cechy w skali od 1-10
  3. Jak widzisz angielską budkę telefoniczną, dziwisz się czemu nie znika jak do nie podejdziesz.
  4. Rozumiesz powyższą aluzję.
  5. Nazywasz swój dom Kryptą.
  6. Pijesz tylko butelkowaną wodę, bo obawiasz się promieniotwórczości.
  7. Zmieniłaś imię swojego psa na Dogmeat.
  8. Jak się skaleczysz to w pośpiechu rozglądasz się za Stimpackiem.
  9. Jeździsz po południowej Kalifornii w poszukiwaniu "Sekretnej bazy mutantów".
  10. Twierdzisz, że ją odnalazłeś... w Hollywood.
  11. Przeliczasz wszystkie swe działania na punkty akcji i tury.
  12. Chodzisz w stylu "zig-zag patterns"...
  13. I nie widzisz w tym nic dziwnego.
  14. Wysyłasz e-maile pełne nienawiści do Steva Jacksona.
  15. Nosisz skórzaną kurtkę bez jednego rękawa.
  16. Wkurzasz się, gdy w restauracji nie ma "Nuka-Coli".
  17. Masz więcej niż 20 zrzutów ekranu swojego bohatera w akcji.
  18. Nazywasz swój komputer "Pip Boy 2000", a dyskietki holodyskami
  19. Masz zdjęcie Tandi na biurku w pracy (tej młodszej, ma się rozumieć).
  20. Myślisz o swoich umiejętnościach i talentach w skali procentowej.
  21. Wszędzie próbujesz płacić kapslami od butelek.
  22. Oczekujesz, iż książka zniknie, gdy skończysz ją czytać.
  23. Boisz się wizyty u doktora, bo obawiasz się, że będzie chciał komuś sprzedać twoje części (ciała)...
  24. Wiesz dlaczego...
  25. Nadal czytasz tę listę...
  26. Chodzisz po jaskiniach, poszukując Rad Scorpionów.
  27. Gdy jesteś w czyimś domu czujesz nieodpartą pokusę, żeby wszystko dokładnie przeszukać.
  28. Przeszukujesz książkę telefoniczną w poszukiwaniu "Bob's Used Cars".
  29. Dzwonisz do Bob'a i próbujesz kupić od niego "Red Rider BB Gun".
  30. Całkowicie rozumiesz, o co w tym wszystkim chodzi.
  31. Nazywasz swojego psychiatrę "Dr. Morbid".
  32. Wyrzucono cię z kościoła za ciągłe wykrzykiwanie "Bless the Holy Flame!".
  33. Wyrzuciłeś wszystkie pułapki na myszy i kupiłeś śrutówkę.
  34. Na torcie urodzinowym zamiast wieku umieszczasz napis "Happy Level <liczba lat>!".
  35. Masz farmę z dwugłowymi krowami.
  36. Wpisujesz: "Hero of the Wastelands" jako swój aktualny zawód.
  37. Mierzysz odległości w heksach.
  38. Nie boisz się walki z 5 członkami (w prawdziwym świecie) gangu na raz. W końcu walczyłeś już z Deathclawsami i Super Mutantami.
  39. Jesteś sceptyczny co do wszystkich profesjonalnych treningów, które nie wymagają zabijania szczurów lub mutantów.
  40. Ważniejsze zakupy planujesz w dalszej przyszłości, dopóki Twoja umiejętność Barter nie będzie wyższa.
  41. Zawsze nosisz ze sobą narkotyki ponieważ "są lekkie i łatwiej się nimi handluje".
  42. Próbujesz strzelać ludziom w oczy laserowym pistoletem-zabawką.
  43. Boisz się szopów praczy..
  44. Rozumiesz to.
  45. Czytając to, czułeś się obrażony.
  46. sprzedajesz iguany robione z ludzkich wnętrzności.

Noob w grze Fallout

  • Nie wkłada Pancerza Wspomaganego, bo wygląda P3dAlsk0!!!!!!!!1!1!11one1jeden
  • Strzela do szczurów z miniguna lub rzuca w nie granatem.
  • Myśli, że znajdzie sys... chyba nie muszę mówić, w krypcie 15.
  • Walczy przy pomocy „Energy Weapons” mając skilla 10%.
  • Rozwija walkę wręcz jako umiejętność poboczną...
  • ... A Handel jako główną. (Tańsze prochy
  • Wyrzuca kapslę a potem mówi, że nie ma kasy.
  • Uważa, że liczba pokazująca się po najechaniu celowniczkiem na wroga (np. 73%) pokazuje jego HP [1]
  • Próbuje użyć łopaty jako broni.
  • Nie zna języka angielskiego, więc przeklikuje się przez dialogi. Z oczywistym skutkiem.
  • Nie bierze Rad-X bo myśli, że to go napromieniuje.
  • Nawet gdy idzie do Blasku.
  • Pije piwo przed walką.
  • Używa psycho przed rozmową.
  • Chce zdjąć ubranie.
  • Strzelając braminowi w głowę godzinami zastanawia się w którą trafił.
  • Szuka myszki w Pip Boyu.
  • Kłóci się o kapsla i myśli że wytarguje niższą cenę podczas handlu.
  • Nie potrafi włączyć trybu walki.


Przypisy

  1. W rzeczywistości jest to szansa trafienia.