Wibrafon: Różnice pomiędzy wersjami
M |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{cytat|O, wibrafon... To może być ciekawe!|Pewien naiwny człowiek tuż przed występem wibrafonisty}} |
{{cytat|O, wibrafon... To może być ciekawe!|Pewien naiwny człowiek tuż przed występem wibrafonisty}} |
||
{{t}}jeszcze jeden instrument robiący zamęt wśród ludzi nierozróżniających cymbałków od dzwonków, ksylofonu, marimby i tym podobnych. ''Must-be'' we wczesnej polskiej muzyce filmowej. |
|||
== Nauka gry na wibrafonie == |
== Nauka gry na wibrafonie == |
||
=== Przed nauką === |
=== Przed nauką === |
||
Linia 37: | Linia 37: | ||
Skomponuj kilka oryginalnych utworów, które trafią do [[koneser]]ów. Kiedy zdobędziesz uznanie, wszyscy będą oczekiwali na twoje występy pod tytułem ''przepiękne, uderzył pięć razy'', będziesz opracowywać nowe pałki i dostaniesz nagrody, a krytycy będą interpretować niezwykłą symbolikę ukrytą w tych pięciu uderzeniach, których mogło być równie dobrze sześć, siedem, albo osiem i pół. |
Skomponuj kilka oryginalnych utworów, które trafią do [[koneser]]ów. Kiedy zdobędziesz uznanie, wszyscy będą oczekiwali na twoje występy pod tytułem ''przepiękne, uderzył pięć razy'', będziesz opracowywać nowe pałki i dostaniesz nagrody, a krytycy będą interpretować niezwykłą symbolikę ukrytą w tych pięciu uderzeniach, których mogło być równie dobrze sześć, siedem, albo osiem i pół. |
||
{{instrumenty}} |
{{instrumenty}} |
||
[[Kategoria:Instrumenty |
[[Kategoria:Instrumenty perkusyjne]] |
Wersja z 23:11, 20 sie 2013
O, wibrafon... To może być ciekawe!
- Pewien naiwny człowiek tuż przed występem wibrafonisty
Szablon:Tjeszcze jeden instrument robiący zamęt wśród ludzi nierozróżniających cymbałków od dzwonków, ksylofonu, marimby i tym podobnych. Must-be we wczesnej polskiej muzyce filmowej.
Nauka gry na wibrafonie
Przed nauką
- Jeśli chcesz na tym grać, to albo jesteś pasjonatem, albo wręcz przeciwnie. Ewentualnie masz uciążliwych sąsiadów.
- Kup kilka rodzajów pałeczek. Twardymi będziesz grać, miękkimi omiatać instrument z kurzu.
- No i przede wszystkim kup wibrafon!
- Zanim pójdziesz do sklepu muzycznego, pozbądź się nawyku mówienia wibrator zamiast wibrafon.
- Znajdź sklep muzyczny. Zazwyczaj jest ich po kilka w miastach wojewódzkich, w powiatowych też się zdarza.
- Nie musisz wiedzieć, jak to wygląda. Mówisz po prostu chcę kupić wibrafon.
- Na szczęście pan z obsługi się domyślił, że nie chodzi o wibrator.
- O, jest tam. Proszę sobie go wyciągnąć. - no dobra, to ten z metalowymi sztabkami, rurkami i wtyczką do kontaktu.
- Masz go? To już pewnie wiesz, że ten przełącznik to nie jest regulacja głośności.
- A pedał to nie żaden hamulec.
Czas zacząć!
- Jak to działa? Prosto. Pała w łapę i stuknij.
BŹDZIĄ! - Nie tak mocno! Musisz umieć grać i głośno, i cicho.
- Wciśnięcie pedału powoduje, że dźwięk nie jest tłumiony. Wciśnij go i teraz uderz.
BDZIIIIIMMM!! - Nie tak mocno.
- Podłącz do prądu i uruchom. Te fajne wiatraczki się teraz obracają.
- Wciśnij pedał i uderz. Byle nie za...
PĄĄĄOOOŁYYYOOOŁYYYOOOŁYYYOOOŁYYYOOOŁYYYOOO ...mocno?
Chwileczkę... - Ok. Próbuj dalej, ale tak, żeby sąsiedzi już tu więcej nie przychodzili.
- Dalej się kłania teoria muzyki oraz praktyka. Najlepiej wyprowadź się do jakiegoś garażu.
Kariera
Eee...
A WBREW POZOROM DA SIĘ!
- Znajdź jakiegoś sławnego jazzmana i uproś go, żeby nagrał z tobą płytę.
Status złotej płyty już od dziesięciu sprzedanych sztuk.
- Orkiestra.
Zwykle to są pojedyncze uderzenia, a płacą tyle samo, co reszcie.
- Kariera solowa.
Skomponuj kilka oryginalnych utworów, które trafią do koneserów. Kiedy zdobędziesz uznanie, wszyscy będą oczekiwali na twoje występy pod tytułem przepiękne, uderzył pięć razy, będziesz opracowywać nowe pałki i dostaniesz nagrody, a krytycy będą interpretować niezwykłą symbolikę ukrytą w tych pięciu uderzeniach, których mogło być równie dobrze sześć, siedem, albo osiem i pół.