Fiat 126p: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M |
(Ale ze mnie lama, wandalizuję Nonsensopedię... Byłbym bardzo wdzięczny za otrzymanie bana) Znacznik: nadużycie: blankowanie strony |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
debilny artykul |
|||
[[Plik:126-katalog.jpg|right|thumb|200px|Pierwsza część z zestawu do samodzielnego składania]] |
|||
[[Plik:126df.JPG|thumb|right|200px|Projekt Fiata 126p]] |
|||
[[Plik:C1.jpg|thumb|right|200px|Osiągi Fiata 126p zostały docenione przez twórców gier]] |
|||
[[Plik:Fiat 126p.JPG|thumb|right|200px|Fiat do wyklepania]] |
|||
[[Video:Maluch – recenzja|thumb|200px|Recenzja Fiata 126p]] |
|||
{{cytat|'''Mały Fiat''' przetrwa jeszcze tysiąc lat!|[[Big Cyc]] o '''Fiacie 126p'''}} |
|||
{{t|Fiat 126p|''Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-biegowego, 6-krotnie przepłacanego''}} polski samochód na licencji [[Fiat]]a, produkowany przez FSM od [[szablon:6 czerwca|6 czerwca]] [[1973]]. Posiada klasę bezpieczeństwa identyczną z marką [[Volvo]]: w obydwu przypadkach strefa zgniotu kończy się na silniku. |
|||
== Zalety == |
|||
* Strefa zgniotu kończy się na silniku, co stawia fiata 126p obok takich luksusowych aut, jak na przykład ferrari. |
|||
* Bagażnik z przodu chroniący bagaże przed zderzeniem tylnym. |
|||
* Tylne drzwi dla [[Teściowa|teściowej]]. |
|||
* Łatwy tuning – wystarczy zaprosić więcej osób do pchania. |
|||
* Silnik z tyłu – chroniony przed zderzeniem przednim. |
|||
* W luksusowych wersjach ogrzewanie tylnej szyby, które w zimie zapobiegało zamarzaniu rąk pchających go osób. |
|||
* Bogate wyposażenie, obejmujące między innymi kierownicę (bez możliwości skręcania), przednią szybę (opcjonalne) i powietrze w kabinie (gratis!). |
|||
* Automatycznie otwierane szyby, gdy trzasnęło się drzwiami. |
|||
* Rejestrowany na siedem osób, a przy odrobinie szczęścia uda się zapakować teściową do bagażnika. |
|||
* Idealny dla zioma z boiska – szpanerski, sportowy, laski na niego lecą. Po prostu fajnie się siedzi na tylnej kanapie. |
|||
* Strefy zgniotu, które jak w każdym normalnym [[samochód|samochodzie]] kończą się na silniku. |
|||
* Do zakupienia w cenie dosyć przystępnej, przeciętnie 50 złotych. |
|||
* Uczy dobrych manier – zanim się wsiądzie trzeba zdjąć czapkę. |
|||
* Jak się zepsuje, to można go wziąć pod pachę i zanieść do najbliższego kowala. |
|||
* Można ewentualnie użyć go jako kurnik lub budę dla psa. |
|||
* Również można go użyć do zabawy dla własnych dzieci. |
|||
* Napęd hybrydowy – zwykły i jak się go pcha. |
|||
* Kierowca nie słyszy hałasu silnika bo ma kolana na uszach. |
|||
* Aby podwoić jego wartość wystarczy zatankować do pełna. |
|||
* Jeżeli ktoś łapie „stopa” masz pewność, że to właśnie przy nim klient opuści rękę. |
|||
* Przy 100 km/h włącza się melodyjka „Pan Jezus już się zbliża”. Z dachu wysuwa się Biblia otwarta na Apokalipsie św. Jana. |
|||
* Przy 120 km/h samochód częściowo zmienia geometrię (lekko się uginając tam i tu), co czyni go bardziej aerodynamicznym (między innymi zaczynają składać się lusterka jak w Viperze). |
|||
* Przy 130 km/h św. Piotr szykuje klucze. |
|||
* Przy 140 km/h zamykasz licznik, co oznacza, że zaraz odpadną ci koła. |
|||
* Przy 200 km/h samochód szybuje i przód zgniata się imitując zderzenie czołowe. |
|||
* Przy 260 km/h szyby samochodu rozpływają się. |
|||
* Przy 300 km/h następuje Apokalipsa św. Jana. |
|||
* Przy 555 km/h samochód gubi karoserię. |
|||
* Przy 999 km/h zagina się czasoprzestrzeń. |
|||
* Przy 1000 km/h hamujesz i jesteś w Matrixie. |
|||
* Dowolna kobieta prowadząca czerwonego malucha potrafi wyhamować swój pojazd z każdej prędkości do zera w czasie jednej sekundy. |
|||
* Silnik odrzutowy od odkurzacza. |
|||
* Jest jedynym autem na świecie błogosławionym przez Papieża, gdyż nie da się w nim zgrzeszyć. |
|||
* W wersji bez zderzaków mieści się do windy. |
|||
* Zamiast normalnych kół można użyć od [[taczka|taczki]]. |
|||
* Odciąć mu rurę wydechową i będzie warczał jak Ferrari. |
|||
* Dzięki małej wielkości można go wrzucić na szafę w czasie nieużytkowania. |
|||
* Zamiast silnika zamontować mu łańcuch i pedały, wtedy będzie samochód sportowy. |
|||
* Albo usunąć podłogę i zabawić się w Flintstonów. |
|||
* Jeśli brakuje ci miejsca możesz wyciągnąć silnik, dać tam rzeczy i jechać dalej. |
|||
* Działa na wszystko, z wódką włącznie. |
|||
* Wczoraj stał się zabytkiem, a liczni właściciele Polacy zostali milionerami. |
|||
* Pozwala ćwiczyć kondycję fizyczną – jeśli jedzie się nim za długo wyłącza się i trzeba go pchać lub iść na nogach. |
|||
* Udowodnione – do malucha mieści się mąż, żona, dzieciak, pies, bardzo gruba teściowa i 50 kg bagażu. |
|||
* Po wyjęciu prawego fotela zmieścimy lodówkę (małą), 13 (komisyjnie stwierdzone) skrzynek piwa lub 90 ubijanek truskawek. |
|||
* Samochód nie wymaga sprawdzania poziomu płynu chłodzącego silnik. |
|||
* Wszystkie części nie są droższe niż 20 zł. |
|||
* Samochód dla pobożnych – zawsze trzeba się pomodlić aby odpalił i dojechał na miejsce. |
|||
* Napęd na tył jak w każdym porządnym bolidzie. |
|||
* Nie da się dostać mandatu za przekroczenie prędkości. |
|||
* Idealny do spania w 4 osoby (obowiązkowo po 2 kratach piwa). |
|||
* Gdy nasza teściowa spada z urwiska, nie ponosimy większych kosztów (pogrzeb teściowej to nie nasz problem). |
|||
* Tani w utrzymaniu: wystarczy popchać, a ruszy bez akumulatora i paliwa, a nawet silnika. |
|||
* Przy zderzeniu bocznym auto, które w niego uderza jest nietknięte. |
|||
* Aby skręcić w prawo lub lewo, trzeba wrzucić czynsz – 50 gr do dziurki w środku kierownicy. |
|||
* Ultraprzenośny: jeśli chcesz iść na piechotę, możesz upchnąć go do walizki. |
|||
* Bezpieczniejszy jest nawet od [[Volvo|Volno]]. |
|||
* Kiedy rozwalisz przód możesz to olać i jechać dalej. |
|||
* Posiada maksymalnie do czterech kół (w standardzie mamy 2) |
|||
== Wady == |
|||
* Głowę trzyma się pomiędzy nogami z powodu „obszernego wnętrza”. |
|||
* Tylna kanapa pozwalająca symulować pojazd rodzinny z mizernym skutkiem. |
|||
* Cztery koła, co jest niezmiernie ważne przy pchaniu pojazdu w zimie. |
|||
* Układ elektryczny samodecydujący, czy danego dnia kierowca użyje swojego Fiata, czy nie. |
|||
* Hamulec działa tylko na jedno koło, więc podczas hamowania Maluch często wywraca się do góry dnem (podłogą). |
|||
* Często rdzewieją szyby z przodu. |
|||
* Doskonały układ kierowniczy – wibracje z jezdni przenoszone są na kierowcę. |
|||
* Czasem klima się zacina (ochłodzenie działa tylko zimą). |
|||
* Jeżeli nawali układ hamulcowy (co się często zdarza), to trzeba hamować nogami. |
|||
* Przy prędkości 20 km/h maska się odgina oraz po bokach złuszcza się lakier. |
|||
* Powyżej 70 km/h zamienia się w samolot. |
|||
* Powyżej 80 km/h należy przytrzymać przednią szybę, aby nie wpadła do środka. |
|||
* Po osiągnięciu prędkości maksymalnej (85km/h) trzeba patrzeć <del>w lusterka</del> za siebie, żeby nie pogubić pozostałych części. |
|||
* Przy drifcie na polach można dachować. |
|||
* Jeżeli wsiądzie 5 osób zmienia się w U-Boota i ryje tablicą rejestracyjną o asfalt pod pretekstem zanurzenia. |
|||
* Maluch osiąga największą prędkość podczas holowania go, oraz spadania z urwiska. |
|||
* Duma w rodzinie, wstyd na ulicy. |
|||
* Gdy przejeździ 20 lat ryzyko ewolucji w Transformersa: koła zmienią pozycję, maska zniknie, a z przodu wyrośnie nam dopalacz – laweta. |
|||
* Konstruktorzy opracowali otwieranie bagażnika tak aby podczas dachowania szyba wypadła a akumulator lądował na nas. |
|||
* Brak możliwości kupna na raty. |
|||
* Gdy skończą się monety samochód nie zwraca uwagi na skręty. |
|||
* I wywraca się na nich przy prędkości 1 km/h. |
|||
* Zatruwa powietrze bardziej niż skunks. |
|||
* Przy 30 km/h powiedz pa pa klapie od silnika a przy 45 km/h samochód staje ponieważ silnik prawdopodobnie opuścił już samochód i jest w innej czasoprzestrzeni. |
|||
* W zimie gdy pchasz malucha aby ruszył nie oderwiesz się od niego(dosłownie)ponieważ ręce ci do niego przymarzną. |
|||
* W zimie maluch zamienia się w kostkę lodu. |
|||
* Egzemplarze w kolorze czerwonym często były mylone ze skrzynkami na listy. |
|||
* Egzemplarze w kolorze zielonym były połykane przez bociany. |
|||
* Egzemplarze w kolorze czarnym są nie do odróżnienia od Mercedesa. |
|||
== Zaawansowana technologia == |
|||
Konstruktorzy Ferrari w wydaniu Polski Ludowej zadbali o to, aby w tym modelu pojawiły się najnowsze złożone systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy. Oto część z nich: |
|||
* {{t|System „Szybka Śmierć”}} maska w trakcie zderzenia czołowego może się oderwać i odciąć głowę kierowcy i pasażerowi z przodu. Dzięki temu obydwaj unikną niepotrzebnego bólu związanego ze zgniataniem się razem z resztą samochodu, jak również długiej i kosztownej hospitalizacji. |
|||
* {{t|System pomiaru ciśnień w oponach}} Jeśli zejdzie nam powietrze z któregoś z kół, wtedy samochód automatycznie skręca w lewo lub w prawo. W razie krytycznego poziomu powietrza auto zaczyna turlać się po drodze. |
|||
* {{t|System ochrony przed niskimi temperaturami}} w razie spodziewanych przymrozków silnik można odkręcić za pomocą 5 śrub i zanieść do domu razem z akumulatorem. |
|||
* {{t|System informowania o przekroczeniu prędkości}} powyżej 50 km/h (o ile się do tyłu rozpędzi) samochód zaczyna informować kierowcę o tym fakcie, poprzez nienaturalne wibracje nadwozia. Po dłuższej chwili wycieraczki z przedniej szyby przepełzają na tylną. |
|||
* {{t|System „Szybkie zakupy”}} z powodu zmiany ustroju już nieaktualny. W czasach PRL-u można było podjechać do sklepu, zakupić butelkę octu i ewentualnie coś na kartki. Takie zakupy idealnie mieściły się w bagażniku. |
|||
* {{t|System rozruchu zapasowego}} możliwość odpalenia silnika na sznurek po otwarciu klapy silnika (udowodnione w praktyce) w przypadku awarii układu podstawowego. |
|||
* {{t|System pasów bezpieczeństwa}} ciała po wypadku są stale przytwierdzone do siedzeń pasami. Dzięki temu służby mogą je wyjąć razem z siedzeniami i bezpiecznie przewieźć do kostnicy, nie narażając się na potrącenie przez innych uczestników ruchu w trakcie zbierania szczątków. |
|||
* {{t|System otwierania samochodu bez kluczyka}} w razie zgubienia lub zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie, można uchylić przednią trójkątną szybkę i otworzyć drzwi od środka. |
|||
* {{t|System układu kierowniczego}} posiada okrągłą kierownicę za 2 złote, która pomaga skręcać samochodowi w stronę,w którą wymagamy |
|||
* {{t|System utrzymywania kondycji właściciela}} rozpędza się w 50 s do setki i tym samym wymusza użycie zewnętrznego napędu w postaci nóg posiadacza. |
|||
== Galeria == |
|||
<gallery> |
|||
Plik:DSC06766.JPG|Security a'la Jaś Fasola |
|||
Plik:Fiat126_4dor.jpg|Czterodrzwiowa limuzyna do lansu |
|||
Plik:Image11.jpg|Maluch terenowy |
|||
Plik:Fiat-126 Heckansicht.jpg|Po odświeżeniu |
|||
Plik:Maluch moro.jpg|Wersja bojowa |
|||
</gallery> |
|||
== Zobacz też == |
|||
{{słownik|[[Słownik:Fiat 126p|Fiat 126p]]}} |
|||
{{nonnews|[[NonNews:Pijany 14-latek za kierownicą|Pijany 14-latek za kierownicą]]}} |
|||
* [[Fiat]] |
|||
* [[Fiat 126p Bis]] |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
[[Kategoria:Samochody]] |
Wersja z 16:16, 7 kwi 2014
debilny artykul