Mercedes-Benz W123: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: nadużycie: usuwanie sporej ilości tekstu |
|||
Linia 2: | Linia 2: | ||
{{cytat|'''Mercedesik''' nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977|Przeciętne ogłoszenie o W123}} |
{{cytat|'''Mercedesik''' nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977|Przeciętne ogłoszenie o W123}} |
||
{{t|Mercedes-Benz W123|pseudonim [[Służba Bezpieczeństwa PRL|TW]] '''Beczka''', ur. [[1976]], zm. [[1986]]}}samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|polskich komunistów]], którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do [[GAZ 24|Wołgi]]. |
{{t|Mercedes-Benz W123|pseudonim [[Służba Bezpieczeństwa PRL|TW]] '''Beczka''', ur. [[1976]], zm. [[1986]]}}samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet [[Polska Zjednoczona Partia Robotnicza|polskich komunistów]], którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do [[GAZ 24|Wołgi]]. |
||
== Wersje nadwoziowe == |
|||
Beczki powstawały w 4 wersjach nadwoziowych: |
|||
* {{t|Sedan}}najbardziej popularna wersja. Dawniej kojarzyła się z luksusem, dziś wygląda najczęściej jakby miała złamać się na pół za sprawą charakterystycznej parabolicznej linii bocznej. |
|||
* {{t|Kombi}}dla niepoznaki oznaczony literką ''T'', oznaczającej ''[[Ojciec|Twój tata]]''. Miało to wywoływać skojarzenia z samochodem rodzinnym i maskować fakt, że większość tego typu samochodów kończyła jako karawany pogrzebowe. Tego typu zastosowanie ułatwiało tylne zawieszenie pneumatyczne, dzięki któremu tył nie opadał i nie podnosił się po zmianie ilości [[trup|bagażu]]. |
|||
* {{t|Coupé}}tu z kolei wybrano literkę ''C'', co miało nawiązywać do ''cycków'', które mieliśmy dzięki temu samochodowi zobaczyć. Ale zaraz, jesteśmy przecież w Niemczech… tam kobiety mają cycki? |
|||
* {{t|Lang}}wbrew pozorom nie chodzi tu o długość [[penis|członka]] właściciela, a jedynie o ośmioosobową limuzynę z dwiema tylnymi kanapami. |
|||
== Ciekawostki == |
== Ciekawostki == |
Wersja z 13:26, 19 kwi 2014
Mercedesik nówka sztuka nie śmigana, igła. Przebieg 1234567 km, pociągnie drugie tyle. Rocznik 1977
- Przeciętne ogłoszenie o W123
Szablon:Tsamochód klasy średniej-wyższej produkowany przez zakłady Mercedesa, znany ze swojej niezniszczalności. Zachwycił nawet polskich komunistów, którzy postanowili wymienić się z Niemcami na zasadzie: my bierzemy od was W123, Rosjanie kopiują silniki i wsadzają je do Wołgi.
Ciekawostki
- Pewien grecki taksówkarz pokonał swoją Beczką 3 600 000 km bez remontu silnika. W podzięce za wytrwałość dostał od producenta za darmo W211, którego jednak sprzedał po roku ze względu na zbyt dużą awaryjność.
- Przeciętny przebieg W123 z dieslem 2.0, po którym ulegał on pierwszej awarii powodującej jego unieruchomienie wynosił 852 777 km. Dla porównania nowe Mercedesy zwykle idą do remontu po góra 300 000 km, a w kilkukrotnie droższych Maybachach silnik wysiada po 600 000…
- Cena importowanego do Polski W123 z drugiej ręki była za komuny dwukrotnie wyższa niż nowej Wołgi, do której dorzucano jeszcze gratisowy podsłuch i szczątki porwanych dzieci. Na Zachodzie proporcje były odwrotne.
- Jeśli zmieszamy ze sobą Warszawę 210 oraz W123, otrzymamy Wołgę z dieslem.
- W123 były pierwszymi niemieckimi taksówkami pomalowanymi w charakterystyczny budyniowy kolor, co stanowiło gest solidarności taksówkarzy z Nonsensopedią.