SU45: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.24.251.168; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Expert3222.) |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:SU45-079 SU45-089 EU07-217 WK13.jpg|thumb|250px|Balanga Suk z [[EU07|nieproszonym gościem]]]] |
[[Plik:SU45-079 SU45-089 EU07-217 WK13.jpg|thumb|250px|Balanga Suk z [[EU07|nieproszonym gościem]]]] |
||
{{cytat|BES SĘSU!!|[[Jasiu Śmietana]] o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw}} |
{{cytat|BES SĘSU!!|[[Jasiu Śmietana]] o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw}} |
||
'''SU45''' – [[PRL-owska]] kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na [[Śmierć|kasację]] z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od [[Syrena|Syrenki]]. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu <del>[[EU07|siódemka]] po modernizacji</del> [[ET22|byczek]] po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg „San” z [[Przemyśl]]a do [[Kołobrzeg]]u i tak przez ćwierć trasy, gdyż w [[Lublin]]ie jest zamieniana na [[EP07|budynia]], [[EU07|siódemkę]] lub [[EP08|świnię]]. Obecnie zastępowana przez zakupione w PESIE złomy SU160. |
|||
== Historia == |
== Historia == |
||
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w [[Poznań|Poznaniu]] był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. |
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w [[Poznań|Poznaniu]] był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. Zaczęto ją więc produkować. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano jednak kocioł i dano elektryczne ogrzewanie, przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45. |
||
Jednak po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano kocioł i dano elektryczne ogrzewanie przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45. |
|||
== SU45 w żargonie == |
== SU45 w żargonie == |
||
* |
* Od kodu SU<ref>Właśnie dlatego były nazywane [[Suka]]mi</ref>wzięła się nazwa (wymieniona w przypisie)… , |
||
* |
* Lokomotywa jest też nazywana Fiatem, od silników zdemontowanych z [[Fiat 126p|Kaszlaka]]. |
||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
Linia 21: | Linia 21: | ||
</gallery> |
</gallery> |
||
{{ |
{{przypisy}} |
||
{{ciężarówki}} |
{{ciężarówki}} |
||
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
Wersja z 01:19, 28 paź 2015
BES SĘSU!!
- Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw
SU45 – PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg „San” z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię. Obecnie zastępowana przez zakupione w PESIE złomy SU160.
Historia
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. Zaczęto ją więc produkować. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano jednak kocioł i dano elektryczne ogrzewanie, przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45.
SU45 w żargonie
- Od kodu SU[1]wzięła się nazwa (wymieniona w przypisie)… ,
- Lokomotywa jest też nazywana Fiatem, od silników zdemontowanych z Kaszlaka.
Występowanie
Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.
Galeria
- Su45-240.jpg
SU45-247 na linii kolejowej w Poznaniu
SU45-263 zwagonem piętrowym]] Bmnopux tworzącym pociąg osobowy relacji Grudziądz – Toruń Główny na stacji Grudziądz