SU45: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Bubelstein; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Expert3222.) |
Bubelstein (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Plik:24.03.94 Tczew SP45-049 (12467416454).jpg|Lokomotywa spalinowa SP45-049 |
Plik:24.03.94 Tczew SP45-049 (12467416454).jpg|Lokomotywa spalinowa SP45-049 |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
== zobacz też == |
|||
* [[SU46]] |
|||
* [[PKP]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 12:30, 28 gru 2015
BES SĘSU!!
- Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw
SU45 – PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg „San” z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię. Obecnie zastępowana przez zakupione w PESIE złomy SU160.
Historia
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. Zaczęto ją więc produkować. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano jednak kocioł i dano elektryczne ogrzewanie, przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45.
SU45 w żargonie
- Od kodu SU[1]wzięła się nazwa (wymieniona w przypisie)… ,
- Lokomotywa jest też nazywana Fiatem, od silników zdemontowanych z Kaszlaka.
Występowanie
Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.
Galeria
- Su45-240.jpg
SU45-247 na linii kolejowej w Poznaniu