SU45: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Bubelstein; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Expert3222.)
Znacznik: edytor źródłowy
Linia 20: Linia 20:
Plik:24.03.94 Tczew SP45-049 (12467416454).jpg|Lokomotywa spalinowa SP45-049
Plik:24.03.94 Tczew SP45-049 (12467416454).jpg|Lokomotywa spalinowa SP45-049
</gallery>
</gallery>

== zobacz też ==
* [[SU46]]
* [[PKP]]


{{przypisy}}
{{przypisy}}

Wersja z 12:30, 28 gru 2015

Balanga Suk z nieproszonym gościem

BES SĘSU!!

Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw

SU45PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami, lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg „San” z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię. Obecnie zastępowana przez zakupione w PESIE złomy SU160.

Historia

Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. Zaczęto ją więc produkować. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano jednak kocioł i dano elektryczne ogrzewanie, przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45.

SU45 w żargonie

  • Od kodu SU[1]wzięła się nazwa (wymieniona w przypisie)… ,
  • Lokomotywa jest też nazywana Fiatem, od silników zdemontowanych z Kaszlaka.

Występowanie

Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.

Galeria

zobacz też

Przypisy

  1. Właśnie dlatego były nazywane Sukami

Szablon:Ciężarówki