Polskie autostrady: Różnice pomiędzy wersjami
M (…) Znacznik: edytor źródłowy |
(Allahu Thumburihhtu!) Znaczniki: przez API rewert |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
== Geneza autostrad w Polsce == |
== Geneza autostrad w Polsce == |
||
[[Plik:Autostrada fragm..jpg|thumb |
[[Plik:Autostrada fragm..jpg|thumb|200px|Teoretyczna autostrada na ziemiach polskich – prawdopodobnie wyremontowana droga otrzymana po 1945 roku]] |
||
W Polsce pierwsze autostrady powstały około roku 1939. Niestety ze względu na zbyt szybkie tempo budowy, za sprawą napaści nazistów na Polskę z zamiarem przechwycenia tajnych planów inżynieryjnych wszystkie budowy zostały wstrzymane. Ze względu na skomplikowaną sieć powiązań administracyjnych [[nazizm|nazistom]] nie udało się to aż do roku 1945. Z powodu przestoju w budowie, kolejne fragmenty autostrad oddano dopiero w latach 60 ubiegłego wieku. Zaawansowanie podstępu w wykradaniu planów jakiego dokonywali nasi wschodni sąsiedzi doprowadziło do rozwoju innego, bardziej wymiernego w skutkach problemu – nadmierne zużycie alkoholu. Prokrastynacja ze strony budowlańców sprawiła, że oddanie 2-kilometrowego odcinka zajmuje 6 lat. 17 kwietnia 2007 wszystko miał się zmienić – na polskich drogowcach spadł ciężar odpowiedzialności w związku z wybudowaniem sieci autostrad z prawdziwego zdarzenia dzięki którym nasi przyjaciele ze wschodu i zachodu mogliby przyjechać powspominać stare, dobre czasy. Na czele budowlańców stał [[Donald Tusk|Donald wszystkokontrolujący Tusk]]. Jeszcze długo nasze dzieci będą uczyły się na studiach jak wygląda szablonowa budowa zaawansowanych sieci dróg na podstawie fragmentów A, B, C i D autostrady A2. Mówi się że opóźnienia w budowie spowodowane były zbyt dużym upojeniem alkoholowym pracowników ściąganych zza granicy – przekonaliśmy się ilu [[chińczyk]]ów trzeba, by wypić 0,7 litra. |
W Polsce pierwsze autostrady powstały około roku 1939. Niestety ze względu na zbyt szybkie tempo budowy, za sprawą napaści nazistów na Polskę z zamiarem przechwycenia tajnych planów inżynieryjnych wszystkie budowy zostały wstrzymane. Ze względu na skomplikowaną sieć powiązań administracyjnych [[nazizm|nazistom]] nie udało się to aż do roku 1945. Z powodu przestoju w budowie, kolejne fragmenty autostrad oddano dopiero w latach 60 ubiegłego wieku. Zaawansowanie podstępu w wykradaniu planów jakiego dokonywali nasi wschodni sąsiedzi doprowadziło do rozwoju innego, bardziej wymiernego w skutkach problemu – nadmierne zużycie alkoholu. Prokrastynacja ze strony budowlańców sprawiła, że oddanie 2-kilometrowego odcinka zajmuje 6 lat. 17 kwietnia 2007 wszystko miał się zmienić – na polskich drogowcach spadł ciężar odpowiedzialności w związku z wybudowaniem sieci autostrad z prawdziwego zdarzenia dzięki którym nasi przyjaciele ze wschodu i zachodu mogliby przyjechać powspominać stare, dobre czasy. Na czele budowlańców stał [[Donald Tusk|Donald wszystkokontrolujący Tusk]]. Jeszcze długo nasze dzieci będą uczyły się na studiach jak wygląda szablonowa budowa zaawansowanych sieci dróg na podstawie fragmentów A, B, C i D autostrady A2. Mówi się że opóźnienia w budowie spowodowane były zbyt dużym upojeniem alkoholowym pracowników ściąganych zza granicy – przekonaliśmy się ilu [[chińczyk]]ów trzeba, by wypić 0,7 litra. |
||
Wersja z 11:37, 29 sty 2017
- Główny artykuł: autostrada
Autostrada? a szto eto?
- Przeciętny mieszkaniec Polski Wschodniej o autostradzie
A teraz odwiedzimy autostradę A2, największe złomowisko Europy
- Typowe powitanie w radiu dla kierowców
Polskie autostrady – mit powstały w XX wiecznej Polsce. Istnieją relacje świadków, którzy rzekomo widzieli polskie autostrady; z każdym rokiem liczba tych osób powiększa się nieznacznie, ale takowe opowieści świat naukowy traktuje niczym te o Nessie, Wielkiej Stopie czy też inteligencji wśród blondynek.
Świadkowie opisują polskie autostrady jako dziwne, czarne stworzenia z wybojami i koleinami. Niektórzy świadkowie wspominają o białych paskach na powierzchni polskiej autostrady; znaczenie tych pasków to jak na razie tylko domysły, chociaż mogą prowadzić do Cracovii. Wiele osób twierdzi, że takowe istnieją, niektórzy sądzą, iż posiadają niezbite dowody w postaci zniszczonych amortyzatorów. Często słyszymy również o dyskusjach prowadzonych przez rząd, który wykorzystuje ten mit do swoich kampanii wyborczych w których zapowiada, że w końcu mit ten stanie się prawdą.
Dowodem na istnienie autostrad w Polsce są pobierane na nich haracze. Jeden facet próbował dotrzeć do końca którejś z autostrad, ale okazało się to niemożliwe: nie mógł znaleźć początku, bo jechał TIR-em i z wysoka nie widział paru metrów drogi bezpośrednio przed maską. Inny, mocniejszej wiary, stwierdził, że taniej wyjdzie, jeśli zamiast autostradą pojedzie taksówką po polach lecących równolegle do autostrady. Niemieccy turyści chcieli sprawdzić, ile ich Mercedes wyciągnie ze zdemontowanym ogranicznikiem prędkości, ale przy 200 km/h niespodziewanie wypadli na drogę szybkiego ruchu. Włoscy turyści chcieli dowieść, że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, ale okazało się, że wszystkie drogi (m.in. autostrady) w Polsce prowadzą do mechanika. Francuscy turyści podróżujący Citroënem C4 chcieli sprawdzić, czy mają wszystko w bagażniku i dostali mandat za tarasowanie pobocza na jednopasmówce. Kilku Węgrów chciało sprawdzić, czy tak jak w ich kraju wszystkie autostrady wychodzą ze stolicy, wyjeżdżając z Warszawy stanęli jednak w ogromnym korku.
Geneza autostrad w Polsce
W Polsce pierwsze autostrady powstały około roku 1939. Niestety ze względu na zbyt szybkie tempo budowy, za sprawą napaści nazistów na Polskę z zamiarem przechwycenia tajnych planów inżynieryjnych wszystkie budowy zostały wstrzymane. Ze względu na skomplikowaną sieć powiązań administracyjnych nazistom nie udało się to aż do roku 1945. Z powodu przestoju w budowie, kolejne fragmenty autostrad oddano dopiero w latach 60 ubiegłego wieku. Zaawansowanie podstępu w wykradaniu planów jakiego dokonywali nasi wschodni sąsiedzi doprowadziło do rozwoju innego, bardziej wymiernego w skutkach problemu – nadmierne zużycie alkoholu. Prokrastynacja ze strony budowlańców sprawiła, że oddanie 2-kilometrowego odcinka zajmuje 6 lat. 17 kwietnia 2007 wszystko miał się zmienić – na polskich drogowcach spadł ciężar odpowiedzialności w związku z wybudowaniem sieci autostrad z prawdziwego zdarzenia dzięki którym nasi przyjaciele ze wschodu i zachodu mogliby przyjechać powspominać stare, dobre czasy. Na czele budowlańców stał Donald wszystkokontrolujący Tusk. Jeszcze długo nasze dzieci będą uczyły się na studiach jak wygląda szablonowa budowa zaawansowanych sieci dróg na podstawie fragmentów A, B, C i D autostrady A2. Mówi się że opóźnienia w budowie spowodowane były zbyt dużym upojeniem alkoholowym pracowników ściąganych zza granicy – przekonaliśmy się ilu chińczyków trzeba, by wypić 0,7 litra.
Polskie autostrady w muzyce
Polskie autostrady są tematem piosenki pod tytułem Auta dwa, autorstwa dzieci występujących w znanym programie Jedyneczka. Tekst piosenki brzmi: a-a-a, a-a-a, były sobie auta dwa, a-a-a, a-a-a, kolorowe obydwa, autostradę poznać chciały, na szukanie się wybrały, lecz takowej nie poznały...
Polskie autostrady mit a prawda
Ostatnio w programie Pogromcy mitów mogliśmy zobaczyć mit o polskich autostradach (tak naprawdę). Jankesi dowiedli ze w Polsce jest 15 metrów autostrad. Przez przypadek Niemcy pociągnęli dalej nitkę z swoja droga i tak mamy wspaniałe 15m ośmiopasmowej drogi. Lepszy rydz niż nic...
Wielu ludzi uważa też (nieprawdziwie) że patronem polskich autostrad jest święty Krzysztof. Naukowcy i politycy zamienili patrona na ser dziurawiec.
A jeśli ktokolwiek z czytających ten artykuł ogląda TeFauEn skojarzy sobie pojęcie „Autostrada” z niebywale wielkim hitem zespołu „Orion”. Jak to leciało?... aaa.... „Pędzą Polacy autostradą...”
Łatanie dziury budżetowej a troska o obywateli
Należy zauważyć, że polski rząd układając budżety państwowe na kolejne lata stoi rok w rok przed wyborem „łatać czy nie łatać, a jeżeli łatać to co?”. Stoi bowiem przed wyborem – może załatać istniejące drogi, zbudować nowe autostrady, załatać dziurę budżetową lub też ukraść publiczne pieniądze. Wybiera on najczęściej opcję ostatnią.
Aczwórkologia
Politechnika Śląska, Politechnika Krakowska, Uniwersytet Jagielloński oraz Muzeum Narodowe porozumiały się w sprawie stworzenia Instytutu Aczwórkologii – instytutu naukowego na tzw. WHUJ-u (Wydziale Historii UJ). Instytut Aczwórkologii zajmuje się badaniami nad genezą i dziejami autostrady A4 na odcinku od Katowic do Krakowa. Katedra Futurystyki i Planowania Nierealnego zajmuje się zaś przewidywaniami, kiedy remonty się definitywnie zakończoną. Za kilka prac naukowych na ten temat nadano już tytuły naukowe doktora oraz habilitacje, które później odbierano, bo okazywały się nieprawdziwe.
A4 a sprawa polska
Swoistą autostradową ciekawostką jest autostrada A4 na odcinku Katowice – Kraków. Już przed oddaniem go do użytku zaczęły się na nim remonty. Planowany termin zakończenia prac... No... Aczwórkolodzy-optymiści mówią, że jak tereny te przejmą Niemcy, zaorają i wybudują na nowo to będzie po remoncie. Aczwórkolodzy-pesymiści mówią zaś, że remonty na A4 zostały zakończone razem z upadkiem PRL, teraz to tylko sztuka dla sztuki, a i tak wszyscy używają DK79, więc po co ładować w to pieniądze? Jest to jedyna płatna jednopasmówka na świecie. Wspomniany wyżej Instytut Aczwórkologii dotarł ostatnio do tajnych archiwów KGB i MI5, w których wyczytano, że jest to próba gospodarczego wykończenia Rzeczypospolitej Polskiej.
Wykaz polskich autostrad
- Autostrada A1
- Autostrada A2
- Autostrada A3
- Autostrada A4
- Autostrada A6
- Autostrada A8
- Autostrada A12
- Autostrada A18
Galeria
- Autostrada.jpg
Rzekomo prawdziwe zdjęcie polskiej autostrady
Pociąg drogowy wyznacznikiem długości autostrady
- Autostrada333.jpg
- Roboty.png
Uwaga! Roboty drogowe!
- Risen package 69.jpeg
Po deszczu swobodnie można ponurkować
- Mapka - blue.GIF
Sieć polskich autostr... WRÓĆ! Sieć rzek