SU45: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) Znacznik: edytor źródłowy |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (zupełnie zbędna sekcja) Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
== Występowanie == |
== Występowanie == |
||
[[Lokomotywownia|Lokomotywownie]] i [[Bocznica|Bocznice]] w całej [[Polska|Polsce]]. |
[[Lokomotywownia|Lokomotywownie]] i [[Bocznica|Bocznice]] w całej [[Polska|Polsce]]. |
||
== zobacz też == |
|||
* [[SU46]] |
|||
* [[PKP]] |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 20:05, 2 maj 2017
BES SĘSU!!
- Jasiu Śmietana o kasacji tych jakże pięknych lokomotyw
SU45 – PRL-owska kopalnia smrodu. Wiele jej egzemplarzy czeka na kasację z powybijanymi szybami lub bez świateł. Jak większość polskich lokomotyw miała nastawnik, który był w rzeczywistości kierownicą od Syrenki. Był też oczywiście powyklejany beżową, zawsze brudną taśmą klejącą. Jest to po prostu siódemka po modernizacji byczek po podróbce. Najczęściej ciągnie pociąg „San” z Przemyśla do Kołobrzegu i tak przez ćwierć trasy, gdyż w Lublinie jest zamieniana na budynia, siódemkę lub świnię. Obecnie zastępowana przez zakupione w PESIE złomy SU160.
Historia
Pewnego dnia w Zakładach Cegielskiego w Poznaniu był sobie pewien inżynier, który zaprojektował lokomotywę SP45. Zaczęto ją więc produkować. Po kilku króciutkich miesiącach okazało się, że lokomotywa zdołała uciągnąć nawet pociąg towarowy! Lokomotywa posiadała sprowadzony z Hameryki kocioł parowy zasilany uranem. Po wyczerpaniu się złóż uranu zdemontowano jednak kocioł i dano elektryczne ogrzewanie, przez co lokomotywa otrzymała oznaczenie SU45.
SU45 w żargonie
- Od kodu SU[1]wzięła się nazwa (wymieniona w przypisie);
- Lokomotywa jest też nazywana Fiatem, od silników zdemontowanych z Kaszlaka.
Występowanie
Lokomotywownie i Bocznice w całej Polsce.
Przypisy
- ↑ Właśnie dlatego były nazywane Sukami