TEM2: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 3: Linia 3:
[[Plik:DieselLoco TEM2-5135 in Tomsk.jpg|200px|thumb|U Ruskich]]
[[Plik:DieselLoco TEM2-5135 in Tomsk.jpg|200px|thumb|U Ruskich]]
[[Plik:Soyuz TMA-16 launch vehicle being transported to pad.jpg|thumb|200px|Właśnie dlatego Nikita przyklepał projekt TEM2]]
[[Plik:Soyuz TMA-16 launch vehicle being transported to pad.jpg|thumb|200px|Właśnie dlatego Nikita przyklepał projekt TEM2]]
[[Plik:16D-002.jpg|thumb|200px|''Tamara'' w wersji ''<del>Trupo</del> Turbo'']]
'''TEM2''' (pot. ''Tamara'', na PKP '''SM48''') – [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|sawieckaja]] [[lokomotywa]] spalinowa, odpowiedź [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiego Brata]] na [[Fablok|chrzanowską]] [[SM42|stonkę]]<ref>Mimo, iż tłuczona nieco dłużej, bo od 1960 r.</ref>.
'''TEM2''' (pot. ''Tamara'', na PKP '''SM48''') – [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|sawieckaja]] [[lokomotywa]] spalinowa, odpowiedź [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiego Brata]] na [[Fablok|chrzanowską]] [[SM42|stonkę]]<ref>Mimo, iż tłuczona nieco dłużej, bo od 1960 r.</ref>.



Wersja z 13:43, 12 lis 2017

Szablon:Inkubator otwarty

Tamara w malowaniu Karguli
U Ruskich
Właśnie dlatego Nikita przyklepał projekt TEM2
Tamara w wersji Trupo Turbo

TEM2 (pot. Tamara, na PKP SM48) – sawieckaja lokomotywa spalinowa, odpowiedź Wielkiego Brata na chrzanowską stonkę[1].

Historia

Sama lokomotywa to dosyć długi efekt procesu zrzynkowego, bowiem jest dokładną kopią loka TEM1[2], która z kolei zrzyna z charkowskiej TE1, która to z kolei jest bezczelną kopią hamburgerowej RSD-1, którą Franklin podarował Józiowi dla poratowania Sajuza przed pewnym akwarelistą z Austrii. Ponieważ coraz więcej trzeba było przewozić, stare TEM1 już im nie wystarczały. Wskutek tego konstruktorzy z Briańska po długim procesie projektowym wspomaganym napojem na rozluźnienie poszli do Nikity z rysunkami "nowej" maszyny. Gdy tylko zobaczył co potrafi uciągnąć, przyklepał projekt i tak w 1960 r. Tamara zawojowała w Kraju Rad.

W Polsce

Ponieważ buraki z Fabloku nie chciały produkować stonek na ruski rozstaw, tow. Edward dostał obiecującą ofertę od tow. Leonida Kup 17 Gagarinów, a 6 Walentyn[3] dostaniesz gratis. Nie dość, że jeszcze się zgodził na 4-krotność tej oferty, to poprosił jeszcze o 416 sztuk na tor normalny, bo tak. Z taką ilością zamówień zakład w Briańsku nie wyrabiał, więc uruchomili drugą linię w Ługańsku, gdzie dokładali jeszcze część podzespołów od Gagara. I tak w latach 1974 - 1980 do Polski Ludowej zajechało 430 Tamar.

Występowanie

W przypadku Tamar reklamujących PKP, spotykane są głównie na Linii Hutniczej Szerokotorowej, gdzie przetaczają wagony od Gagarinów, oraz u Karguli, gdzie jeżdżą tam, gdzie stonka wysiada. Parę prywaciarzy też je posiada, wykorzystywane są głównie do wyciągania węglarek do elektrociepłowni[4] czy wagonów z materiałem sypkim do punktu zrzutu.

Moderny

  • ST48 – tzw. Tamara Turbo, dzieło dumnych modernizatorów z Newagu. Wskutek wymiany całego pudła oraz wywalenia ruskiego czterosuwa i zastąpienia go hamburgerowym zamiennikiem straciła zdolności manewrowe[5]. Ma dokładnie takie same pudło jak Kiosk[6] i może się pochwalić systemem sterowania NES[7], przez co dostaje świra, jak maszynista z nudów odpali Mariana.

Przypisy

  1. Mimo, iż tłuczona nieco dłużej, bo od 1960 r.
  2. Z wyłączeniem agregatu i silnika
  3. Ksywa lokomotywy nadana przez ruskich mikoli
  4. Patrz EC-4 na Widzewie
  5. Przy próbie przestawienia wagonu zapierdala niczym bies
  6. Z taką samą chujową widocznością
  7. A - przyspieszasz, B - zwalniasz, Start - załączasz silnik, a Selectem włączasz inne opcje, które wybierasz wciskając krzyżaka