Duck Hunt: Różnice pomiędzy wersjami
(Nowy artykuł) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Duck Hunt – jedna z wielu gier wydanych na |
'''Duck Hunt''' – jedna z wielu gier wydanych na NES-a, a także na Famicoma i jego klony. Wymaga ona podłączenia nie tylko dżojpada<ref>Do wyboru trybu i ewentualnej pauzy</ref>, ale i też pukawki, a co za tym idzie – także telewizora kineskopowego, bo na LCD nie będzie działać. |
||
==Rozgrywka== |
== Rozgrywka == |
||
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies |
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies wałęsa się na bliżej nieokreślonym polu z drzewem i krzakiem. Następnie skacze za trawę. Wylatuje kaczka (w trybie B – dwie). Musimy ją zestrzelić, a jak pies podniesie wirtualną zwłokę, i tak jej nie zje, bo nie przytacha jej do oddalonego o 200 kilometrów kota. Musimy w pierwszych kilku rundach zestrzelić pięć kaczek, potem liczba będzie stopniowo rosnąć do dziesięciu. |
||
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie. |
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie. |
||
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy<ref>Kolesie z Nintendon't sobie zaprzeczyli umiejscawiając kurzą fermę w grze o kaczkach</ref>. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum |
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy<ref>Kolesie z Nintendon't sobie zaprzeczyli umiejscawiając kurzą fermę w grze o kaczkach</ref>. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum pięć jaj, a potem nie możemy się pomylić o włos. Nie wolno dać kaczkom ani jajom zwiać. Kaczka ucieknie za granicę<ref>A tam naboje są już zatrzymywane</ref>, a jaja przetrwają upadek z prędkości 180 km/h. Magazynek jest naprawdę skąpy, chociaż i tak jest nieco większy niż w strzelbie – pomieści tylko trzy naboje. |
||
⚫ | |||
Nie wolno dać kaczkom ani jajom zwiać. Kaczka ucieknie za granicę<ref>A tam naboje są już zatrzymywane</ref>, a jaja przetrwają upadek z prędkości 180 km/h. |
|||
Magazynek jest naprawdę skąpy, chociaż i tak jest nieco większy niż w strzelbie – pomieści tylko 3 naboje. |
|||
⚫ | |||
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę. |
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę. |
||
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na |
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na NES-ie. Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z pobliskiego schroniska. Za strzał w chociaż jednego zbiega nie dostajemy bonusa. Dalsze rundy się powtarzają. |
||
Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. |
|||
Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z pobliskiego schroniska. Za strzał w chociaż jednego zbiega nie dostajemy bonusa. |
|||
Dalsze rundy się powtarzają. |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 16:05, 9 sie 2018
Duck Hunt – jedna z wielu gier wydanych na NES-a, a także na Famicoma i jego klony. Wymaga ona podłączenia nie tylko dżojpada[1], ale i też pukawki, a co za tym idzie – także telewizora kineskopowego, bo na LCD nie będzie działać.
Rozgrywka
Zanim rozpoczniemy pierwszą rundę w trybach A i B, widzimy jak pies wałęsa się na bliżej nieokreślonym polu z drzewem i krzakiem. Następnie skacze za trawę. Wylatuje kaczka (w trybie B – dwie). Musimy ją zestrzelić, a jak pies podniesie wirtualną zwłokę, i tak jej nie zje, bo nie przytacha jej do oddalonego o 200 kilometrów kota. Musimy w pierwszych kilku rundach zestrzelić pięć kaczek, potem liczba będzie stopniowo rosnąć do dziesięciu.
Za spudłowanie w trybie A pies się śmieje. Za podwójne spudłowanie w trybie B – też, ale nie podwójnie.
Tryb C to strzelanie do jajek z lokalnej kurzej fermy[2]. Graficy przenoszą nas na inne pole wśród gór, nie ma już psa. Musimy – tak jak w obu poprzednich trybach – zestrzelić najpierw minimum pięć jaj, a potem nie możemy się pomylić o włos. Nie wolno dać kaczkom ani jajom zwiać. Kaczka ucieknie za granicę[3], a jaja przetrwają upadek z prędkości 180 km/h. Magazynek jest naprawdę skąpy, chociaż i tak jest nieco większy niż w strzelbie – pomieści tylko trzy naboje.
Wersja VS
Oczywiście ta gra powstała też na automaty. Już nie wybieramy trybu gry na ekranie głównym, ale celujemy w ekran i zaczynamy grę.
Rozgrywka jest zdecydowanie inna – najpierw przenosimy się na to samo pole i strzelamy do dwóch kaczek na ekranie. Dostajemy tyle samo naboi, co w wersjach na konsolę, ale gdy wyczerpiemy magazynek, wyskoczy powiadomienie na górze telewizora, którego nie było na NES-ie. Po krótkiej strzelaninie do kaczek, przenosimy się na pole z umiejscowioną niedaleko tą samą kurzą fermą i rozbijamy jajka. Potem jest runda bonusowa, w której musimy zestrzelić jak najwięcej kaczek, ale nie psów-zbiegów z pobliskiego schroniska. Za strzał w chociaż jednego zbiega nie dostajemy bonusa. Dalsze rundy się powtarzają.