Szablon:Pojedynki: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (albo nie) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (zobaczmy) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Pojedynki/schemat |
{{Pojedynki/schemat |
||
|Art1czytaj= |
|Art1czytaj=Poznań Główny |
||
|Art2czytaj= |
|Art2czytaj=Szczecin Główny |
||
|Art1=[[Plik: |
|Art1=[[Plik:New Poznań Główny (1).JPG|100px|right|No wygląda jak chlebak. Nie powiesz, że nie]] |
||
'''Poznań Główny''' (w świadomości zbiorowej zwany '''Chlebakiem''') – [[dworzec kolejowy]] położony w (uwaga, niespodzianka) [[Poznań|Poznaniu]]. Perła współczesnej architektury użytkowej, która w swoim założeniu ma dziwnie wyglądać i być w ogóle nieużyteczną. Dzięki spełnieniu tych warunków Chlebak został oficjalnie uznany najgorszym budynkiem otwartym w Polsce w 2012 roku. |
|||
{{Cytat|Ach, szkoda k{{cenzura3}}a gadać, szkoda strzępić ryja, naprawdę…|[[Zbigniew Stonoga]] wyrażający swą opinię na temat '''wojny o krowę'''}} |
|||
'''Wojna o krowę''' – jedna z najkrwawszych wojen ukazująca i potwierdzająca nonsens wojny, stawiana na równi z [[I wojna światowa|konfliktami]] [[II wojna światowa|jej]] [[III wojna światowa|pokroju]], zaliczana do zbrodni przeciwko ludzkości i wszelakiego bydła. Wydarzenie to było jednym z głównych powodów, dla których ustanowiono m. in. Konwencje Genewskie, Konwencje Haskie, a nawet Protokół Montrealski. Konflikt mógł być nadawany poprzez radio i telewizję na całym świecie dzięki wynalazkom [[Nikola Tesla|Nikoli Tesli]]. Historycy dostrzegają w tym konflikcie inspiracje dla [[Wojna Dwóch Róż|wojny dwóch róż]], a nawet samej [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]], [[Rewolucja październikowa|październikowej]] oraz powstania tambowskiego. |
|||
;Lokalizacja |
|||
Poznań Główny zlokalizowany jest nieco na południowy zachód od centrum miasta, na śmiesznie pofalowanym terenie, dzięki czemu wchodząc na teren dworca od zachodu z ulicy Głogowskiej znajdujemy się na poziomie 0, czyli tym samym co [[peron]]y, natomiast wchodząc od północy z Mostu Dworcowego już na poziomie +1. Tuż obok znajduje się duma Wielkopolski, lokalne [[World Trade Center]], czyli Międzynarodowe Targi Poznańskie, które oślepiają swym blaskiem każdego przybysza, któremu uda się wyjść z dworca. Oczywiście tylko pod warunkiem, że wie, czym jest ten kompleks budynków z iglicą na środku. Większość nie wie. |
|||
|Ankieta=<poll> |
|Ankieta=<poll> |
||
Który artykuł wybierasz? |
Który artykuł wybierasz? |
||
Poznań Główny |
|||
Wojna o krowę |
|||
Szczecin Główny |
|||
Wojna w Jugosławii |
|||
</poll> |
</poll> |
||
|Art2=[[Plik: |
|Art2=[[Plik:Szczecin Główny (by night).jpg|right|100px|To '''nie jest''' główny budynek dworca]] |
||
'''Szczecin Główny''' – największy dworzec kolejowy w [[Szczecin]]ie. Jeszcze przez [[Niemcy|Niemców]] uważany za tymczasowy, obecnie przebudowywany tak, by funkcjonalnością jeszcze bardziej przypominał stan przejściowy przed postawieniem nowego, normalnego obiektu użyteczności publicznej. |
|||
'''Wojna w Jugosławii''' – [[Wojna|wojna domowa]] rozpoczęta w [[1991]] i przewalająca się wte i wewte po kolejnych częściach składowych federacji w ciągu następnych ładnych paru lat. Przyczyną walk było… eee… yyy… Właściwie któż to wie, co nią było. Na samą myśl o tym konflikcie [[Ty|normalny człowiek]] rozkłada bezradnie ręce i puka się w czoło, gdyż za cholerę nie potrafi zrozumieć, co tej ogłupiałej bałkańskiej zgrai strzeliło do łbów, że postanowili wyłączyć racjonalne myślenie i się trochę ponapier{{cenzura3}}ć na zasadzie każdy na każdego. Ot, typowe dla [[Słowianie|Słowian]] potrząsanie szabelką bez poważniejszego powodu. Wszystko to byłoby nawet zabawne, gdyby nie fakt, że tym razem haratanina zrobiła się naprawdę paskudna. |
|||
;Historia |
|||
Stacja powstała w [[1843]] roku i była krańcem linii do [[Berlin]]a. To jeszcze były zamierzchłe czasy, kiedy budowano pierwsze, pojedyncze linie kolejowe, a [[Morgan Freeman]] był jeszcze przed mutacją. Tory wciśnięto między zabudowę ówczesnego fortu i [[Odra (rzeka)|Odrę]], czyniąc stację od samego początku dość ciasną. Pierwszy przypał wystąpił już kilka lat później, gdy stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wybudowanie drugiej linii, do [[Poznań|Poznania]], z wjazdem od drugiej strony. Ostatecznie nacudowano linię z licznymi mostami obrotowymi, które stawały się dość kłopotliwe, gdy przestawały działać, a pasażerowie [[pociąg]]ów otrzymywali gratis niespodziewaną kąpiel w rzece. |
|||
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
}}<noinclude>[[Kategoria:Szablony strony głównej]][[Kategoria:Pojedynki ANM-ów|*]]</noinclude> |
Wersja z 17:54, 18 lut 2019
Poznań Główny (w świadomości zbiorowej zwany Chlebakiem) – dworzec kolejowy położony w (uwaga, niespodzianka) Poznaniu. Perła współczesnej architektury użytkowej, która w swoim założeniu ma dziwnie wyglądać i być w ogóle nieużyteczną. Dzięki spełnieniu tych warunków Chlebak został oficjalnie uznany najgorszym budynkiem otwartym w Polsce w 2012 roku.
Poznań Główny zlokalizowany jest nieco na południowy zachód od centrum miasta, na śmiesznie pofalowanym terenie, dzięki czemu wchodząc na teren dworca od zachodu z ulicy Głogowskiej znajdujemy się na poziomie 0, czyli tym samym co perony, natomiast wchodząc od północy z Mostu Dworcowego już na poziomie +1. Tuż obok znajduje się duma Wielkopolski, lokalne World Trade Center, czyli Międzynarodowe Targi Poznańskie, które oślepiają swym blaskiem każdego przybysza, któremu uda się wyjść z dworca. Oczywiście tylko pod warunkiem, że wie, czym jest ten kompleks budynków z iglicą na środku. Większość nie wie. |
Który artykuł wybierasz? Zagłosuj poniżej. 333 323 Oddano już 656 głosów. poll-id 44CC005C43A37D423ECF71F9E0151CEA |
Szczecin Główny – największy dworzec kolejowy w Szczecinie. Jeszcze przez Niemców uważany za tymczasowy, obecnie przebudowywany tak, by funkcjonalnością jeszcze bardziej przypominał stan przejściowy przed postawieniem nowego, normalnego obiektu użyteczności publicznej.
Stacja powstała w 1843 roku i była krańcem linii do Berlina. To jeszcze były zamierzchłe czasy, kiedy budowano pierwsze, pojedyncze linie kolejowe, a Morgan Freeman był jeszcze przed mutacją. Tory wciśnięto między zabudowę ówczesnego fortu i Odrę, czyniąc stację od samego początku dość ciasną. Pierwszy przypał wystąpił już kilka lat później, gdy stwierdzono, że dobrym pomysłem będzie wybudowanie drugiej linii, do Poznania, z wjazdem od drugiej strony. Ostatecznie nacudowano linię z licznymi mostami obrotowymi, które stawały się dość kłopotliwe, gdy przestawały działać, a pasażerowie pociągów otrzymywali gratis niespodziewaną kąpiel w rzece. |
Archiwum |