Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) (-badziewie +biodegradowalne darty) |
Znaczniki: mobilna mobilna www |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]] |
[[Plik:Wyświetlacz w Darcie.jpg|thumb|250px|Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź]] |
||
=== Wagon drugiej klasy === |
=== Wagon drugiej klasy === |
||
* |
* dosć wygodne niebieskie siedzenia; |
||
* stoliki ukryte w siedzeniach; |
* stoliki ukryte w siedzeniach; |
||
* następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z jednej strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (na przykład na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej|PKSie]]; |
* następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z jednej strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (na przykład na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w [[Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej|PKSie]]; |
Wersja z 08:51, 3 maj 2019
PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano aż dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.
Co jest w środku?
Wagon drugiej klasy
- dosć wygodne niebieskie siedzenia;
- stoliki ukryte w siedzeniach;
- następujący układ siedzeń: siedzenia w układzie 2+2 pod drzwiami z jednej strony wagonu ze stoliczkiem rozkładanym (na przykład na laptopa lub innego tableta), reszta siedzeń ułożonych w układzie 2+0 jak w PKSie;
- słynne telewizorki na suficie oraz wyświetlacze nad drzwiami;
- czerwony młoteczek do zbijania szyby w razie
chęci wydostania się na zewnątrzniebezpieczeństwa lub po prostu pooddychania świeżym powietrzem, którego brak wewnątrz tego wynalazku; - szara wykładzina zaprojektowana specjalnie do czyszczenia waszych stóp;
- półki dla osób z większym bagażem ręcznym.
Wagon pierwszej klasy
- czarna wykładzina w celu wycierania Twych Nadobnych Stóp;
- siedzenia nieco wygodniejsze i ładniejsze z białą klapką od InterSriti 2+2 po jednej stronie oraz 1+1 po drugiej z rozkładanymi/składanymi stolikami;
- reszta: patrz punkt Wagon drugiej klasy.
Wagon barowy
- czerwone siedzenia;
- potrawy pospiesznie przygotowane z pierwszych lepszych materiałów, które wpadną w ręce (czasami nawet z tego, co już powinno być za pociągiem, a jednak siedzi w wygodnej ubikacji);
- drewniane stoliki;
- jeszcze więcej telewizorków z reklamami WARS,
- patrz punkt ostatni w dziale Wagon pierwszej klasy.
Przedsionek
- drzwi wyjściowe;
- gaśnica;
- telewizorki[1];
- miejsca do przyklejenia kartek z wydrukowaną trasą (niby po co, skoro są wszędzie telewizorki i syntezatory, ale jednak czasami do tego przykleja się tradycyjne kartki, zależy od humoru kierownika pociągu).
Z jaką prędkością jeździ?
Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…).
To je to samo co Elf
Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.
Przypisy
- ↑ Tak, nawet tutaj!