111A: Różnice pomiędzy wersjami
Znaczniki: mobilna mobilna www |
Znaczniki: mobilna mobilna www |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
*'''111At''' – Trzy prototypy z nowymi wózkami niczym nie różniące się od 111Ar więc odrazu przemianowane. Nie ma co się rozpisywać. |
*'''111At''' – Trzy prototypy z nowymi wózkami niczym nie różniące się od 111Ar więc odrazu przemianowane. Nie ma co się rozpisywać. |
||
*'''111Au''' – Ulubiony wagon Szmitka. A tak napradę biedniejsza wersja 111As ogołocona do minimalnego stopnia użyteczności. |
*'''111Au''' – Ulubiony wagon Szmitka. A tak napradę biedniejsza wersja 111As ogołocona do minimalnego stopnia użyteczności. |
||
*'''111Aw''' – |
*'''111Aw''' – Praktycznie to samo co wyżej tylko inne oznaczenie. No cóż Polska. |
||
*'''111Ax''' – Raptem 30 sztuk tego cudeńka wyjechało na polskie tory. Jest to chyba najlepszy fabryczny typ 111A wyposażony w wszystko co miały poprzednie odmiany |
|||
{{przypisy}} |
{{przypisy}} |
Wersja z 10:00, 22 lip 2019
111A – Drugo klasowe pudło z przedziałami do przewozu bydła nieszczęśników jakimi są pasażerowie PKP Intercity i innych Przewozów Regionalnych. Obecnie najliczniejszy typ wagonów pasażerskich ze względów historycznych.
Konstrukcja
Wagon ten to w zasadzie kilka blach zespawanych w całość za pomocą rączek wyzwolonego ludu pracowniczego z dodatkiem kilku kabli i czegoś co miało udawać wentylatory. 111A wyposażone są w porcelanowy kibel który katapultuje wszystko na tory a co za tym idzie generuje smród. Właśnie dlatego często podróż umilają pasażerom karaluchy które lubią wyłazić podczas jazdy w tunelu. Dodatkową atrakcją jest ogrzewanie parowe(!!!)[1] i elektryczne które albo nie działa albo działa za mocno. Wagony tego typu mają aż 10 okien[2] które lubią wypadać podczas jazdy.
Odmiany
W czasie produkcji sprytni polscy inżynierowie wymyślali coraz to więcej mechanizmów. No a szkoda by było gdyby wszystkie marnowały się w wagonowni więc zaczęto je montować do wagonów. Był z tego taki bajzel, że postanowiono wprowadzić nowe oznaczenia.
- 111A – Podstawa do konstrukcji następnych typów najbardziej szare ze wszystkich bo nie posiada żadnych cech szczególnych.
- 111Ab – Musieli jakoś odróżnić ten typ od poprzedniego chociaż różnił się tylko tym, że wyjeżdżał do Niemiec. i Tak zgadliście następny typ będzie się nazywał.
- 111Ac – Inżynierowie skapnęli się, że nie potrzebujemy w wagonach ekspresowych ogrzewania parowego i zostawili tylko elektryczne które szło prosto z trakcji.
- 111Ad – Niby nie istnieje a jednak.
- 111Af – Jedyny wagon tej odmiany został wyprodukowany w 1974 na potrzeby ekspresu Odra, posiadał "Ogrzewanie elektryczne nawiewne dwukanałowe". A poza tym prototyp.
- 111Ag – Chyba zmienili inżynierów bo zów jest ogrzewanie parowe. Średniak bo nie ma nic szczególnego do zaoferowania, poza tym, że ma nazwę pierwiastka i jest pierwszym wyprodukowanym w Pyrlandii. Lecimy dalej.
- 111Ah –
Ahh i OhhNie tak naprawdę kolejny średniak. Następny! - 111Ap – Pierwsza seria z dachem
waflowanymryflowanym który nie wiadomo czemu miał służyć. - 111Ar – Znowu ogrzewanie tylko elektryczne i w dodatku nowe wózki.
- 111As – Posiada bajery jakich mało! Jest tak naszpicowany elektroniką, że można by go wziąć za transformersa. Wagony te to w zasadzie barówki posłane do Hipcia na
dezynsekcjemodernizacje ale pijani inżynierowie tak się zapędzili, że zrobili z tego 111A. - 111At – Trzy prototypy z nowymi wózkami niczym nie różniące się od 111Ar więc odrazu przemianowane. Nie ma co się rozpisywać.
- 111Au – Ulubiony wagon Szmitka. A tak napradę biedniejsza wersja 111As ogołocona do minimalnego stopnia użyteczności.
- 111Aw – Praktycznie to samo co wyżej tylko inne oznaczenie. No cóż Polska.
- 111Ax – Raptem 30 sztuk tego cudeńka wyjechało na polskie tory. Jest to chyba najlepszy fabryczny typ 111A wyposażony w wszystko co miały poprzednie odmiany