Forum:Inwentaryzacja Gry: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Linia 17: Linia 17:
## Wycięcie nadmiarowych linków do [[Gra:Strona 0,0009|strony 0,0009]], a następnie utworzenie podobnej strony, żeby były dwie: pierwsza z ''you're an idiot'' jako krytyka kliknięcia ewidentnie głupiej opcji, a druga z ''ten idiota uwierzył, że to takie proste''. Następnie przeglądamy linkujące i decydujemy, kiedy który link pasuje bardziej. To samo ze wszystkimi overlinkowanymi stronami, zwłaszcza śmierci.
## Wycięcie nadmiarowych linków do [[Gra:Strona 0,0009|strony 0,0009]], a następnie utworzenie podobnej strony, żeby były dwie: pierwsza z ''you're an idiot'' jako krytyka kliknięcia ewidentnie głupiej opcji, a druga z ''ten idiota uwierzył, że to takie proste''. Następnie przeglądamy linkujące i decydujemy, kiedy który link pasuje bardziej. To samo ze wszystkimi overlinkowanymi stronami, zwłaszcza śmierci.
## Przejrzenie stron zwycięstwa, zmniejszenie wyników procentowych – a może tylko jedna strona ze zwycięstwem i możliwość ukończenia Gry tylko i wyłącznie z wynikiem 76,6%? Taki absurd, który może śmieszyć.
## Przejrzenie stron zwycięstwa, zmniejszenie wyników procentowych – a może tylko jedna strona ze zwycięstwem i możliwość ukończenia Gry tylko i wyłącznie z wynikiem 76,6%? Taki absurd, który może śmieszyć.
## Stworzenie grafu wątków, pokazującego jak łączą się wątki, a nie poszczególne strony. Wyliczenie z tego mądrych cyferek (jak ciężko dotrzeć do danego wątku).
## Analiza poszczególnych wątków oddzielnie – zidentyfikowanie ślepych zaułków, sterczących redlinków i innego badziewia.
## Różne mądre cyferki dotyczące całego grafu Gry, można na przykład wyliczyć [[wikipedia:PageRank|PageRank]] (no, prawie) każdej ze stron i tak określić jak silnie jest linkowana, również przez wiele generacji linków i wliczając w to popularność stron do niej linkujących.
## Porównanie tego wszystkiego z danymi z Google Analytics (czy nasze teorie o popularności się sprawdzają?). Do tego będzie trzeba bardzo dużo danych.
# Poprawa stron ze znacznikami moderacji.
# Poprawa stron ze znacznikami moderacji.
# Uzupełnienie opisanych redlinków, domknięcie otwartych wątków oraz próba ukończenia Gry.
# Uzupełnienie opisanych redlinków, domknięcie otwartych wątków oraz próba ukończenia Gry.

Wersja z 23:00, 25 lip 2019

Ten wątek nie był edytowany od 1948 dni. Nie baw się w archeologa i nie odkopuj go. Zamiast tego możesz wrócić na stronę główną forum i założyć nowy temat.
Opisane strony w trybie klasycznym:  100%
 
(3457 / 3457)
Opisane redlinki w trybie klasycznym:  35,3%
   
(680 / 1929)


Zgodnie z zapowiedzią, bierzemy się za spis powszechny Gry. Pierwszy etap prac polega wyłącznie na spisaniu stron za pomocą tagów (typ strony, wątek i motywy). Jak to działa?

  1. Wchodzimy na https://dane.nonsa.pl i logujemy się za pomocą nonsowego loginu.
  2. Czytamy zawartość strony głównej, tam jest szczegółowo opisane, jak się to wszystko robi.
  3. Opcjonalnie Obowiązkowo: spamujemy moją dyskusję okrzykami ja chcę! oraz ja też chcę!, ewentualnie pytaniami i przechodzimy szkolenie.
  4. Bierzemy się za robotę. Przy dobrym tempie pracy robi się jedną-dwie strony na minutę. Ciekawostka: zakładając 2 minuty na stronę (jest ich 4500) powinno to zająć 150 roboczogodzin.

Doskonale rozumiem, że sesja, wyjazd, to, śmo – nie jest to zobowiązanie dożywotnie, jednak miło widzieć kilka dodatkowych rąk do pracy. Indywidualne pytania odnośnie pojedynczych stron możemy załatwiać via priv/query, natomiast sprawy sporne, godne przedyskutowania i nieprzewidziane – tutaj. Serscull 22:48, 30 maj 2019 (CEST)

Do zrobienia (czyli plan na długie lata)

Wszystko to będzie miało sens, jeśli będzie robione w takiej właśnie kolejności.

  1. Inwentaryzacja (czyli to, co robimy teraz).
  2. Drobne, ale konieczne:
    1. Wycięcie nadmiarowych linków do strony 0,0009, a następnie utworzenie podobnej strony, żeby były dwie: pierwsza z you're an idiot jako krytyka kliknięcia ewidentnie głupiej opcji, a druga z ten idiota uwierzył, że to takie proste. Następnie przeglądamy linkujące i decydujemy, kiedy który link pasuje bardziej. To samo ze wszystkimi overlinkowanymi stronami, zwłaszcza śmierci.
    2. Przejrzenie stron zwycięstwa, zmniejszenie wyników procentowych – a może tylko jedna strona ze zwycięstwem i możliwość ukończenia Gry tylko i wyłącznie z wynikiem 76,6%? Taki absurd, który może śmieszyć.
    3. Stworzenie grafu wątków, pokazującego jak łączą się wątki, a nie poszczególne strony. Wyliczenie z tego mądrych cyferek (jak ciężko dotrzeć do danego wątku).
    4. Analiza poszczególnych wątków oddzielnie – zidentyfikowanie ślepych zaułków, sterczących redlinków i innego badziewia.
    5. Różne mądre cyferki dotyczące całego grafu Gry, można na przykład wyliczyć PageRank (no, prawie) każdej ze stron i tak określić jak silnie jest linkowana, również przez wiele generacji linków i wliczając w to popularność stron do niej linkujących.
    6. Porównanie tego wszystkiego z danymi z Google Analytics (czy nasze teorie o popularności się sprawdzają?). Do tego będzie trzeba bardzo dużo danych.
  3. Poprawa stron ze znacznikami moderacji.
  4. Uzupełnienie opisanych redlinków, domknięcie otwartych wątków oraz próba ukończenia Gry.

Blog

8.06

Z okazji ukończenia 5% prac (czyli ok. 230 stron z 4,5 tys.) dzielę się garścią ciekawostek:

  • Przewidywaliśmy, że będziemy potrzebować 5 typów stron – zrobiło się 10.
  • Opisano 37 wątków (w tym 9 jako podwątki) oraz 242 motywy. Najstarsze z wątków są jednocześnie najdłuższymi i najbardziej hermetycznymi – przeważa konwergencja poziomu 1.
  • Odkrywamy kolejne istoty posiadające zdolność fagocytozy. Oprócz Dzikiego Serogłowego Słonia możemy być sfagocytowani przez: dziką Marylę Rodowicz, beznosego Michaela Jacksona, dziki ser ze słoniem zamiast głowy, dziki medal oraz przez dzikiego Putina z kapeluszem w kształcie sera z promocji w H&M.
  • Póki co, 38 stron potrzebuje grafik.
  • Czas zainwestowany w przedsięwzięcie jest prawie żaden – wszystko robię na telefonie jadąc tramwajem, zamiast przeglądać fejsa. Przewidywałem tempo 1,5 strony na minutę i było to założenie dosyć celne, tak więc teoretycznie spędziliśmy przy tym łącznie 7-8 roboczogodzin (nie licząc spraw logistycznych).

Serscull 01:46, 8 cze 2019 (CEST)

17.07

Mamy 10%! Z tej okazji kolejne ciekawostki:

  • Okazuje się, że zdolność fagocytozy posiada ponad 20 istot. Istnieje również Uniwersytet Fagocytozy, zarządzany przez Tadeusza Rydzyka i Słonia Dyrektora.
  • Istnieją dwa zupełnie ze sobą niepowiązane wątki z Tarzanem oraz trzy wątki z placówkami dla psychicznie chorych – również bez powiązań.
  • Na tej samej zasadzie zaistniało dwóch mężczyzn z podziemi.
  • Jeśli utrzymamy tempo 5% na miesiąc, to za półtora roku skończymy (teraz był taki dłuższy miesiąc, ale mniej jeżdżę komunikacją miejską).
  • Doszedł jeszcze jeden rodzaj strony – ślepy zaułek.
  • 86 stron potrzebuje moderacji pod kątem grafik (czy osoby przesądne powinny się bać i tej liczby?), 138 potrzebuje moderacji ogólnej, 83 potrzebuje humoru, zaś większej ilości wyjść potrzebuje 86 (znowu) stron.
  • Możemy odwiedzić kraje takie jak Francja, Rosja (kilka miast), Albania (znaczy, nie możemy, bo jej nie ma, ale w końcu Gra to świat nieco fikcyjny), Azerbejdżan (średniowieczny), Chiny, Indie, RPA, Rumunia i oczywiście USA.
  • Możemy zrobić zakupy w Lidlu, Biedronce i Empiku.

Serscull 19:32, 17 lip 2019 (CEST)