Myślenie: Różnice pomiędzy wersjami
M (Naprawa linków) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (→Zobacz też: -siostrzane) |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
== Zobacz też == |
== Zobacz też == |
||
{{poradnik|[[Poradnik:Jak myśleć|Jak myśleć]]}} |
|||
* [[Mózg]] |
* [[Mózg]] |
||
* [[Szkoła]] |
* [[Szkoła]] |
Aktualna wersja na dzień 18:37, 16 gru 2019
Myślenie ma przyszłość!
- Wróżka o myśleniu.
Myśl! Myślenie nie boli!
- Ktoś, kto chyba nigdy nie myślał o myśleniu.
Myślenie – bardzo skomplikowany proces mający miejsce w mózgu właściciela, mimo że u zwierząt także ten organ występuje, to myślenie zachodzi tylko u ludzi (i to niektórych!). Ze względu na małą ilość myślących wprowadzono mózgoruszacze nazywane szkołami. Wbrew pozorom każda osoba ludziopodobna miała kiedyś okazję do wykonania procesu myślenia.
Zaczynamy myśleć[edytuj • edytuj kod]
Po raz pierwszy zachęca się nas do myślenia w przedszkolu, ale ponieważ znaczna większość dzieci to olewa, zmusiło to Komisję Edukacji Narodowej do wymyślenia[1] innego sposobu. Gdy zaczęliśmy uczęszczać do szkoły, zmuszano nas do myślenia. Ponownie większość to olewała, przez co nie otrzymali promocji do następnej klasy.
Gimnazjum[edytuj • edytuj kod]
Jest jeszcze gorzej. W tym okresie buntu, nastoletnie dzieciny wyłączają myślenie. Pobudza ich do tego wyłącznie chęć potrzeba dostania się do następnej klasy, inaczej tata ostro po nas, niemyślących, pojedzie.
Szkoła średnia i jeszcze dalej![edytuj • edytuj kod]
Tu zaczynamy myśleć racjonalnie i trzeźwo.[2] Dostajemy się do jakiejś roboty, np. na stanowisko kierownika w McDonald's. Później myślimy o związku małżeńskim. I proszę, zaczynamy myśleć!