Pesa Dart: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(+trochę)
M (dodano link do artykułu PKP Intercity)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]]
[[Plik:ED161-004, Trako 2015, 2015-09-25 (Muri WG 2015-34).jpg|thumb|200px|Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.]]
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.
'''PESA Dart''' ('''ED161''') – ''elektryczny zespół trakcyjny'' wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania [[Pendolino|Pindolina]], wierny rywal [[Stadler FLIRT|ED160]]. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano '''aż''' dwadzieścia dla <del>Intersriti</del> [[PKP Intercity|Intercity]]. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.


== Z jaką prędkością jeździ? ==
== Z jaką prędkością jeździ? ==

Wersja z 12:06, 31 mar 2020

Dart na Trako 2015 obok rywalizującego z nim Stadlera FLIRTa.

PESA Dart (ED161) – elektryczny zespół trakcyjny wyprodukowany przez Pesę w celu zdetronizowania Pindolina, wierny rywal ED160. Polskim producentom tak się spodobały, że na przełomie lat 2014–2015 wyprodukowano dwadzieścia dla Intersriti Intercity. Darty wykonano z ekologicznych materiałów biodegradowalnych, dzięki czemu ulegają samoczynnemu powolnemu rozkładowi i mogą zostać bezpiecznie poddane recyklingowi na koniec eksploatacji.

Z jaką prędkością jeździ?

Wyświetlacze nad siedzeniami w relacji Warszawa–Łódź

Maksymalna prędkość konstrukcyjna to 160 km/h, ale jak się dobrze rozpędzi, może przekroczyć 200 km/h (zależy od powierzchni i pewności siebie maszynisty, bo jak się tym przyśpieszy za bardzo, to…). Aspiruje do miana polskiego Pendolino, z raczej marnym skutkiem. Ma się mniej-więcej tak do Pendolino, jak polska kolej dużych prędkości do prawdziwej kolei dużych prędkości. Albo nawet niskiej, dajmy PKP jakieś szanse.

To je to samo co Elf

Tak, Dart oprócz wyglądu to od Elf-a niczym nie odbiega oprócz ośmiu członów i mocy zwiększonej do 2,4 MW. Przyśpieszenie ma pożal się Boże i psuje się jeszcze gorzej, niż Elf. Z tego powodu PKP Intersrity żałują swoich zakupów, ale cóż zrobić gdy grube miliony już poszły a tabor już dostarczony. Została jeszcze kwestia gdzie będą utrzymywać to dziadostwo. Wybór padł na ZNTK Mińsk Mazowiecki. Specjalnie wybudowano halę do utrzymywania produktów PESOpodobnych na które poszły kolejne grube miliony.