Plan lekcji: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Przykładowy plan lekcji: To lepiej pasuje) |
Matedaxium (dyskusja • edycje) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
|- |
|- |
||
| style="background:lightblue;"| 8:00 – 8:45 |
| style="background:lightblue;"| 8:00 – 8:45 |
||
| [[Wychowanie fizyczne| |
| [[Wychowanie fizyczne|Koszmar kujonów i osób nie lubiących siatkówki]] |
||
| [[Język polski|Najprostszy język świata]] |
| [[Język polski|Najprostszy język świata]] |
||
| [[Chemia|C<sub>x</sub>H<sub>2y</sub>O<sub>y</sub> + C<sub>2</sub>H<sub>4</sub>O<sub>2</sub>]] |
| [[Chemia|C<sub>x</sub>H<sub>2y</sub>O<sub>y</sub> + C<sub>2</sub>H<sub>4</sub>O<sub>2</sub>]] |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
|- |
|- |
||
| style="background:lightblue"| 8:50 – 9:35 |
| style="background:lightblue"| 8:50 – 9:35 |
||
| [[Informatyka|Znowu ten |
| [[Informatyka|Znowu ten durny Scratch/Excel/Logomocja?!]] |
||
| Kolejny polski |
| Kolejny polski |
||
| <del>Prezenty</del> [[Język angielski|Presenty]] |
| <del>Prezenty</del> [[Język angielski|Presenty]] |
||
| [[Lekcja religii|Katolicyzm]]/[[Ateizm]] |
| [[Lekcja religii|Katolicyzm]]/[[Ateizm]] |
||
| Kolejna |
| Kolejna matma |
||
|- |
|- |
||
| style="background:lightblue"| 9:55 – 10:40 |
| style="background:lightblue"| 9:55 – 10:40 |
||
| [[Biologia| |
| [[Biologia|Krzoki i coś tam jeszcze]] |
||
| Kolejny polok |
| Kolejny polok |
||
| [[Wiedza o społeczeństwie|Wiedza o seksie]] |
| [[Wiedza o społeczeństwie|Wiedza o seksie]] |
||
| [[Wychowanie do życia w rodzinie| |
| [[Wychowanie do życia w rodzinie|Prawie nikt na to nie chodzi]] |
||
| Kolejna matma |
| Kolejna matma |
||
|- |
|- |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
| [[Historia|Powrót do przeszłości]] |
| [[Historia|Powrót do przeszłości]] |
||
| [[Język niemiecki|Ich sprechen Dojczen!]] |
| [[Język niemiecki|Ich sprechen Dojczen!]] |
||
| [[Geografia| |
| [[Geografia|Mapki]] |
||
| Znowu to pierwiastkowanie |
| Znowu to pierwiastkowanie |
||
| Wykończenie fizyczne |
| Wykończenie fizyczne |
||
|- |
|- |
||
| style="background:lightblue"| 11:55 – 12:40 |
| style="background:lightblue"| 11:55 – 12:40 |
||
| [[Godzina Wychowawcza|Jakieś apele albo filharmonia]] |
|||
| [[Lekcja|Co rano, to samo]] |
|||
| [[Język polski|Znowu]]? |
| [[Język polski|Znowu]]? |
||
| [[Muzyka| |
| [[Muzyka|Godlewskie/Sexmasterka/Gracjan Roztocki]] |
||
| [[Plastyka|Pożyczanie kredek i farbek]] |
| [[Plastyka|Pożyczanie kredek i farbek]] |
||
| [[Kółko zainteresowań|Liczenie minut do końca lekcji]] |
| [[Kółko zainteresowań|Liczenie minut do końca lekcji]] |
Wersja z 20:07, 8 cze 2020
Plan lekcji – świstek papieru, którego zawartość jest przez uczniów wkuwana na pamięć od początku września. Jest jedynym materiałem szkolnym, którego uczniowie nie są w stanie nauczyć się na pamięć, mimo iż mają na to 9 miesięcy czasu.
Pierwszy obowiązuje przez tydzień, podobnie jak dwa następne, dopiero czwarty zostaje na dłużej. Towarzyszy przez niezmiernie długi okres edukacji, zwany pierwszym semestrem. Gdy kończą się następujące po nim ferie zimowe, w tym papierowym monstrum mogą nastąpić zmiany, takie jak: wydłużenie lekcji, zwiększenie liczby przedmiotów, przesunięcie zajęć na godziny, w których lecą Twoje ulubione programy. Zmiany nigdy nie wychodzą na lepsze, gdyż grono pedagogiczne nie miałoby żadnego celu w ich skracaniu czy zamianie starego, złośliwego matematyka na nową, ładną i miłą blondynkę.
Antidotum
Popularnym środkiem neutralizującym działanie planu lekcji są wagary. Antidotum to jednak nie działa długo i ma raczej krótkodystansowe skutki. Zupełnie inaczej wygląda sprawa z zastępstwami. Media raz po raz donoszą o grupkach młodych ludzi, klęczących podczas przerw przed szkolną tablicą ogłoszeń, i wznoszących modły do nieba z prośbami o zesłanie przykrego wypadku na tę babę od chemii, mającą zaraz pytać. Prośby rzadko się spełniają.
Przykładowy plan lekcji
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
8:00 – 8:45 | Koszmar kujonów i osób nie lubiących siatkówki | Najprostszy język świata | CxH2yOy + C2H4O2 | To, co znamy z Demotywatorów | Liczenie zapałek |
8:50 – 9:35 | Znowu ten durny Scratch/Excel/Logomocja?! | Kolejny polski | Katolicyzm/Ateizm | Kolejna matma | |
9:55 – 10:40 | Krzoki i coś tam jeszcze | Kolejny polok | Wiedza o seksie | Prawie nikt na to nie chodzi | Kolejna matma |
10:45 – 11:35 | Powrót do przeszłości | Ich sprechen Dojczen! | Mapki | Znowu to pierwiastkowanie | Wykończenie fizyczne |
11:55 – 12:40 | Jakieś apele albo filharmonia | Znowu? | Godlewskie/Sexmasterka/Gracjan Roztocki | Pożyczanie kredek i farbek | Liczenie minut do końca lekcji |