Fiat Panda: Różnice pomiędzy wersjami
(nowa strona) |
Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 33 wersji utworzonych przez 16 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|samochodu|[[Panda|inne znaczenia słowa Panda]]}} |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Kung Fu Panda.jpg|thumb|200px|Fiat Panda jako tytułowy bohater filmu animowanego DreamWorks]] |
|||
-Światła awaryjne|Nieśmieszny dowcip o '''Fiacie Panda'''}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Historia powstania == |
|||
⚫ | |||
[[Plik:1995 Fiat Panda.jpg|thumb|200px|Aerodynamika porównywalna do [[Autosan H9|Autosana]]]] |
|||
Koncepcja Pandy powstała najprawdopodobniej pod koniec [[XVIII wiek]]u kiedy to inżynier (i mason jednocześnie) [[Nicolas-Joseph Cugnot]] postanowił stworzyć mały, praktyczny, miejski pojazd zdolny do holowania armaty. Po [[Rewolucja francuska|rewolucji francuskiej]] koncepcja zaginęła w mrokach historii. Na szczęście, po prawie dwóch wiekach, szef Fiata wygrzebał plany z Archiwum Watykańskiego i postanowił wcielić je w życie. Samochód produkowany był do 2012 roku w Polsce, potem Włochy nam go zajebali i dali skurczybyki jakąś tandetną Lancie, której nikt nie kupuje. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* Wysokiej jakości blacha rdzewiejąca po 1,5 roku. |
* Wysokiej jakości blacha rdzewiejąca po 1,5 roku. |
||
* Znakomite osiągi pozwalające zostawić w tyle pieszych i rowerzystów. |
* Znakomite osiągi pozwalające zostawić w tyle pieszych i rowerzystów. |
||
Linia 15: | Linia 17: | ||
== Wersje == |
== Wersje == |
||
[[Plik:Bilde.jpg|thumb|200px|Fiat Panda z silnikiem FIRE]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== PANDA 100 HP == |
|||
⚫ | |||
[[Plik:Fiat Panda 1.1 Active.jpg|thumb|200px|A tu nieśmigana nówka raz jeszcze]] |
|||
⚫ | |||
Istnieje także wersja Fiat Panda 100HP (Od Horse Power lub Health Point) przeznaczona dla osób którym nieobca jest adrenalina i sportowe wrażenia. Samochód ten cechuje się agresywną, dynamiczną linią nadwozia oraz ponoć lepszym silnikiem o sportowym zacięciu (Silnik w iście sportowym tempie zacina się przy odpalaniu). Wiadomym jest jednak że po wypadku ilość HP może znacząco spaść. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== Użytkownicy == |
== Użytkownicy == |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
* [[James May|Kapitan Snuja]]. |
|||
[[Plik:PandaWłam.jpeg|thumb|200px|Idealny pojazd na włam]] |
|||
== Ciekawostki == |
|||
* W 1982 roku [[Jan Paweł II | Papież Polak]] podczas pielgrzymki w Hiszpanii poruszał się papamobile zbudowanym na bazie Pandy. |
|||
* Fabryka Fiata w Tychach w latach 2003 – 2012 miała [[Rozkaz | zaszczyt]] jako jedyna we wszechświecie wyłączność na produkcję tego modelu. |
|||
* Wnętrze przystosowane do [[bunga bunga]] |
|||
* Mafia w Palermo porusza się czarnymi Fiatami Panda które posiadają powiększoną przestrzeń bagażową. |
|||
{{Motoryzacja}} |
|||
⚫ | |||
[[Kategoria:Samochody]] |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ |
Aktualna wersja na dzień 20:16, 8 sie 2020
Ten artykuł dotyczy samochodu. Zobacz też inne znaczenia słowa Panda. |
– Jaki jest najbardziej niezawodny element w Fiacie Panda?
– Światła awaryjne
- Suchar o Fiacie Panda
Fiat Panda wjeżdża na autostradę.
– 13 złotych – mówi strażnik.
– Sprzedane! – odpowiada zadowolony kierowca.
- Kolejny suchar o Fiacie Panda
Fiat Panda – samochód produkowany przez znaną z renomy firmę Fiat od 1980. Nazwa samochodu pochodzi najprawdopodobniej od znanego romskiego zwrotu „Pan Da”. Z tego też powodu najbardziej wskazanym miejscem produkcji powinna być Rumunia. Czemu tak się nie stało, nie wiadomo.
Historia powstania[edytuj • edytuj kod]
Koncepcja Pandy powstała najprawdopodobniej pod koniec XVIII wieku kiedy to inżynier (i mason jednocześnie) Nicolas-Joseph Cugnot postanowił stworzyć mały, praktyczny, miejski pojazd zdolny do holowania armaty. Po rewolucji francuskiej koncepcja zaginęła w mrokach historii. Na szczęście, po prawie dwóch wiekach, szef Fiata wygrzebał plany z Archiwum Watykańskiego i postanowił wcielić je w życie. Samochód produkowany był do 2012 roku w Polsce, potem Włochy nam go zajebali i dali skurczybyki jakąś tandetną Lancie, której nikt nie kupuje.
Opis konstrukcji[edytuj • edytuj kod]
- Sportowy design przywodzący na myśl legendarne modele Ferrari.
- Wysokiej jakości blacha rdzewiejąca po 1,5 roku.
- Znakomite osiągi pozwalające zostawić w tyle pieszych i rowerzystów.
- Bagażnik w którym zmieścimy plecak i gazetę.
- Schowek którego nie da się otworzyć.
Wersje[edytuj • edytuj kod]
- Panda 4x4 czyli prościej Panda 16,
- Limuzyna,
- Amfibia,
- Pick Up,
- TIR.
PANDA 100 HP[edytuj • edytuj kod]
Istnieje także wersja Fiat Panda 100HP (Od Horse Power lub Health Point) przeznaczona dla osób którym nieobca jest adrenalina i sportowe wrażenia. Samochód ten cechuje się agresywną, dynamiczną linią nadwozia oraz ponoć lepszym silnikiem o sportowym zacięciu (Silnik w iście sportowym tempie zacina się przy odpalaniu). Wiadomym jest jednak że po wypadku ilość HP może znacząco spaść.
Użytkownicy[edytuj • edytuj kod]
- Dziadek wiozący ziemniaki na targ aby sprzedawać je po znacznie zawyżonej cenie;
- Studenci podkradający kluczyki od rodziców aby wozić się po mieście i wyrywać laski;
- Kursanci na prawo jazdy zarzynający te samochody na śmierć;
- Policja i straż miejska doceniający osiągi tego samochodu;
- Przedstawiciele handlowi;
- Włamywacze;
- Kapitan Snuja.
Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]
- W 1982 roku Papież Polak podczas pielgrzymki w Hiszpanii poruszał się papamobile zbudowanym na bazie Pandy.
- Fabryka Fiata w Tychach w latach 2003 – 2012 miała zaszczyt jako jedyna we wszechświecie wyłączność na produkcję tego modelu.
- Wnętrze przystosowane do bunga bunga
- Mafia w Palermo porusza się czarnymi Fiatami Panda które posiadają powiększoną przestrzeń bagażową.