NonNews:Pociągi Pesy dołączają do strajku nauczycieli: Różnice pomiędzy wersjami
M (dodano {{NonNews data}}) |
Ostrzyciel (dyskusja • edycje) M (dodano link do artykułu Pesa Krakowiak) |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
– ''Co, może zacznie pan wywiad klasycznym „ale przecież pociągi i ryby głosu nie mają”, co?'' – mówi jeden ze strajkujących wygrzewający się spokojnie na stacji Jelenia Góra. – ''Właśnie że mają! Nam też leży na sercu… eee… falowniku los polskich nauczycieli, bo to oni wychowują tę trzodę żeby pociągów po bocznicach nie mazała szprejami i chlewu w przedziałach nie robiła. I stanowczo dementuję wszelkie plotki jakoby ten protest miał cokolwiek wspólnego z błędami w naszej produkcji! Pesa Bydgoszcz to najlepszy producent taboru kolejowego na świecie!'' |
– ''Co, może zacznie pan wywiad klasycznym „ale przecież pociągi i ryby głosu nie mają”, co?'' – mówi jeden ze strajkujących wygrzewający się spokojnie na stacji Jelenia Góra. – ''Właśnie że mają! Nam też leży na sercu… eee… falowniku los polskich nauczycieli, bo to oni wychowują tę trzodę żeby pociągów po bocznicach nie mazała szprejami i chlewu w przedziałach nie robiła. I stanowczo dementuję wszelkie plotki jakoby ten protest miał cokolwiek wspólnego z błędami w naszej produkcji! Pesa Bydgoszcz to najlepszy producent taboru kolejowego na świecie!'' |
||
Do protestu Dartów dołączają się kolejne produkty Pesy. Na przykład spalinowe zespoły trakcyjne Link, należące do Kolei Niemieckich, celowo hałasują powyżej normy by zwrócić uwagę na problem wynagrodzeń nauczycieli; niestety nikt im nie powiedział, że są w Niemczech, a nie w Polsce. Tramwaje [[Pesa Swing|Swing]] i [[Pesa Tramicus|Tramicus]] należące do [[MPK Łódź]] również podjęły strajk, odmawiając wyjechania z zajezdni, a krakowskie tramwaje Krakowiak w ramach strajku głodowego przycierają podwoziem o przystanki. |
Do protestu Dartów dołączają się kolejne produkty Pesy. Na przykład spalinowe zespoły trakcyjne Link, należące do Kolei Niemieckich, celowo hałasują powyżej normy by zwrócić uwagę na problem wynagrodzeń nauczycieli; niestety nikt im nie powiedział, że są w Niemczech, a nie w Polsce. Tramwaje [[Pesa Swing|Swing]] i [[Pesa Tramicus|Tramicus]] należące do [[MPK Łódź]] również podjęły strajk, odmawiając wyjechania z zajezdni, a krakowskie tramwaje [[Pesa Krakowiak|Krakowiak]] w ramach strajku głodowego przycierają podwoziem o przystanki. |
||
Przez cały kraj przetacza się fala protestów – czy rząd posłucha głosu pantografów? Czy krzyk tysięcy stalowych istnień niosący po szynach w całym kraju zostanie wysłuchany? Tylko czas pokaże. |
Przez cały kraj przetacza się fala protestów – czy rząd posłucha głosu pantografów? Czy krzyk tysięcy stalowych istnień niosący po szynach w całym kraju zostanie wysłuchany? Tylko czas pokaże. |
Aktualna wersja na dzień 10:29, 26 lis 2020
9 kwietnia 2019
Wsparcie dla strajkujących nauczycieli przyszło z nieoczekiwanej strony – do protestu właśnie dołączyły się niezawodne pociągi najlepszego polskiego producenta taboru szynowego, Pesy Bydgoszcz.
Według informacji reporterów Przedjutrza, pierwsze do strajku dołączyły się składy typu Dart, najwybitniejsze dzieło polskiej inżynierii od czasów pralki marki Frania, zwane w kraju i za granicą polskim Pendolino[potrzebne źródło]. Obecnie na 20 sztuk Dartów posiadanych przez PKP Intercity, strajkuje 7. W związku z tym polski przewoźnik narodowy wstrzymał sprzedaż biletów na niektóre pociągi na Wielkanoc.
– Co, może zacznie pan wywiad klasycznym „ale przecież pociągi i ryby głosu nie mają”, co? – mówi jeden ze strajkujących wygrzewający się spokojnie na stacji Jelenia Góra. – Właśnie że mają! Nam też leży na sercu… eee… falowniku los polskich nauczycieli, bo to oni wychowują tę trzodę żeby pociągów po bocznicach nie mazała szprejami i chlewu w przedziałach nie robiła. I stanowczo dementuję wszelkie plotki jakoby ten protest miał cokolwiek wspólnego z błędami w naszej produkcji! Pesa Bydgoszcz to najlepszy producent taboru kolejowego na świecie!
Do protestu Dartów dołączają się kolejne produkty Pesy. Na przykład spalinowe zespoły trakcyjne Link, należące do Kolei Niemieckich, celowo hałasują powyżej normy by zwrócić uwagę na problem wynagrodzeń nauczycieli; niestety nikt im nie powiedział, że są w Niemczech, a nie w Polsce. Tramwaje Swing i Tramicus należące do MPK Łódź również podjęły strajk, odmawiając wyjechania z zajezdni, a krakowskie tramwaje Krakowiak w ramach strajku głodowego przycierają podwoziem o przystanki.
Przez cały kraj przetacza się fala protestów – czy rząd posłucha głosu pantografów? Czy krzyk tysięcy stalowych istnień niosący po szynach w całym kraju zostanie wysłuchany? Tylko czas pokaże.
Źródła[edytuj • edytuj kod]
- Problemy Dartów utrudnią podróże na Wielkanoc? PKP IC wstrzymuje sprzedaż biletów – rynek-kolejowy.pl, 9 kwietnia 2019.
- Linki dla DB Regio zbyt głośne? Pesa i DB: Skargi są tylko na jednej linii – rynek-kolejowy.pl, 9 kwietnia 2019.
- Łódź: Sporo tramwajów niskopodłogowych odstawionych. MPK: To przejściowe – transport-publiczny.pl, 9 kwietnia 2019.
- Kraków: Problem osiadających Krakowiaków. Pesa musi zmodyfikować wózki – transport-publiczny.pl, 9 kwietnia 2019.