Adrian Sutil: Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Kierowcy Formuły 1; added Category:Niemieccy kierowcy Formuły 1 using HotCat) |
|||
(Nie pokazano 26 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{sur|niemieckiego kierowcy F1|imię|Adrian}} |
|||
⚫ | |||
{{cytat|'''Adrian Sutil''' dubluje Lucę di Grassiego|[[Andrzej Borowczyk]] podczas GP Hiszpanii 2010. '''Adrian Sutil''' chciałby żeby to była prawda}} |
|||
{{cytat|'''Adrian Sutil''' zdjął kask, tą swoją balakladę|Andrzej Borowczyk z zaciekawieniem obserwuje jak '''Adrian Sutil''' obnaża się na poboczu}} |
|||
[[Plik:Sutil hamilton.jpg|thumb|250px|Adi w niedwuznacznej sytuacji z [[Lewis Hamilton|Lewisem Hamiltonem]]]] |
|||
⚫ | |||
== Kariera == |
== Kariera == |
||
Adrian coś późno się zorientował że ma wybitny talent do szybkiej jazdy, bo dopiero w wieku 14 lat rozpoczął swoją karierę wyścigową. Ponieważ w Niemczech dostawał baty od dużo młodszych kierowców postanowił skoczyć do [[Szwajcaria|Szwajcarii]] gdzie bez problemu rozgromił |
Adrian coś późno się zorientował, że ma wybitny talent do szybkiej jazdy, bo dopiero w wieku 14 lat rozpoczął swoją karierę wyścigową. Ponieważ w Niemczech dostawał baty od dużo młodszych kierowców, postanowił skoczyć do [[Szwajcaria|Szwajcarii]], gdzie bez problemu rozgromił kierowców najwolniejszej nacji świata. Potem w 2003 r. wrócił do Niemiec, by w Formule BMW okazać się niewiele lepszym od reszty niemieckich młodzików, i dopiero w 2005 roku udało mu się walczyć łeb w łeb z niejakim [[Lewis Hamilton|Lewisem Hamiltonem]]. W 2006 roku pojechał do Japonii ścigając się z tamtejszymi kamikadze w Formule 3 (z którymi jako jedyny nierozbijający się kierowca wygrał) i zdobywając w tym samym roku trzecie miejsce w Grand Prix Kakao. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
Ze względu na to że był bardzo tani i umiał jeździć wszystkim co wygląda jak bolid, rosyjski milioner przygarnął go jako trzeciego kierowcę swojego nędznego zespołu, zbudowanego na bazie równie ubogiego Jordana. Od czasu do czasu w piątki, gdy nikt nie patrzył, wsiadał do bolidu i robił ślimacze kółka wokół toru. Jego żółwie tempo nie dawało mu żadnych szans na angaż w charakterze etatowego kierowcy. Dopiero gdy Tiago Monteiro odszedł z zespołu zirytowany żenującymi osiągami, a rosyjskiemu bogaczowi znudziła się nowa zabawka i odsprzedał ją [[ |
Ze względu na to, że był bardzo tani i umiał jeździć wszystkim co wygląda jak bolid, rosyjski milioner przygarnął go jako trzeciego kierowcę swojego nędznego zespołu [[Formuła 1|Formuły Jeden]], zbudowanego na bazie równie ubogiego Jordana. Od czasu do czasu w piątki, gdy nikt nie patrzył, wsiadał do bolidu i robił ślimacze kółka wokół toru. Jego żółwie tempo nie dawało mu żadnych szans na angaż w charakterze etatowego kierowcy. Dopiero gdy Tiago Monteiro odszedł z zespołu zirytowany żenującymi osiągami, a rosyjskiemu bogaczowi znudziła się nowa zabawka i odsprzedał ją [[Force India|Holendrom]], zdesperowany zarząd posadził go za kółkiem obok nieobliczalnego [[Christijan Albers|Christijana Albersa]]. |
||
Już w pierwszym wyścigu sezonu pokazał nadzwyczajne zdolności do obijania się o innych, wdając się w kolizję z kierowcą z gorszego ([[co, o dziwo, było możliwe |
Już w pierwszym wyścigu sezonu pokazał nadzwyczajne zdolności do obijania się o innych, wdając się w kolizję z kierowcą z gorszego ([[Super Aguri|co, o dziwo, było możliwe]]) zespołu. Potem było kilka ostatnich miejsc przeplatanych z efektownymi stłuczkami i awariami. W Japonii, gdzie jako mistrz tutejszej serii czuł się jak u siebie, Sutil fartownie zdobył swój pierwszy punkt (i jedyny dla [[Force India|Spykera]]), bo kierowca Red Bulla nie umiał dobrze oszukiwać. |
||
W Monako (już dla [[ |
W Monako (już dla [[Force India|Hinduskiej Siły]]) jechał fartownie na czwartej pozycji, ale [[Kimi Räikkönen|Kimas]] wjechał mu w tyłek, gdy wytaczał się z tunelu. Poszkodowany Adrian pokuśtykał do boksu, gdzie wybuchł rzęsistym płaczem. Groźny Fin jednak ukończył wyścig, choć dopiero na 9 pozycji. |
||
Podczas 2009 r. |
Podczas 2009 r. – o dziwo nadal w [[Force India]] – reprezentował normalny dla niego poziom, plasując się za pierwszą dziesiątką. Dziełem przypadku można uznać czwarte miejsce we Włoszech po tym jak pozazdrościł [[Giancarlo Fisichella|swojemu koledze z zespołu]] sukcesu. |
||
Rok 2010 pozwala mu punktować częściej, jako że teraz punkty są przyznawane za pierwsze 10 miejsc. |
Rok 2010 pozwala mu punktować częściej, jako że teraz punkty są przyznawane za pierwsze 10 miejsc. |
||
{{Formuła 1}} |
|||
[[Kategoria:Niemieccy kierowcy Formuły 1|Sutil, Adrian]] |
|||
[[it:Adrian Sutil]] |
|||
[[ja:エイドリアン・スーティル]] |
|||
[[pt:Adrian Sutil]] |
Aktualna wersja na dzień 09:44, 7 maj 2021
Ten artykuł dotyczy niemieckiego kierowcy F1. Zobacz też hasła o innych osobach o tym imieniu. |
Adrian Sutil dubluje Lucę di Grassiego
- Andrzej Borowczyk podczas GP Hiszpanii 2010. Adrian Sutil chciałby żeby to była prawda
Adrian Sutil zdjął kask, tą swoją balakladę
- Andrzej Borowczyk z zaciekawieniem obserwuje jak Adrian Sutil obnaża się na poboczu
Adrian Sutil (ur. 11 stycznia 1983 na terenach zamieszkałych przez Niemców) – niemiecki kierowca wyścigowy znany z tego że od początku jeździ w zespołach skazanych na porażkę, chociaż to w ostatnim czasie się zmieniło - Boże miej nas w swojej opiece!
Kariera[edytuj • edytuj kod]
Adrian coś późno się zorientował, że ma wybitny talent do szybkiej jazdy, bo dopiero w wieku 14 lat rozpoczął swoją karierę wyścigową. Ponieważ w Niemczech dostawał baty od dużo młodszych kierowców, postanowił skoczyć do Szwajcarii, gdzie bez problemu rozgromił kierowców najwolniejszej nacji świata. Potem w 2003 r. wrócił do Niemiec, by w Formule BMW okazać się niewiele lepszym od reszty niemieckich młodzików, i dopiero w 2005 roku udało mu się walczyć łeb w łeb z niejakim Lewisem Hamiltonem. W 2006 roku pojechał do Japonii ścigając się z tamtejszymi kamikadze w Formule 3 (z którymi jako jedyny nierozbijający się kierowca wygrał) i zdobywając w tym samym roku trzecie miejsce w Grand Prix Kakao.
Formuła 1[edytuj • edytuj kod]
Ze względu na to, że był bardzo tani i umiał jeździć wszystkim co wygląda jak bolid, rosyjski milioner przygarnął go jako trzeciego kierowcę swojego nędznego zespołu Formuły Jeden, zbudowanego na bazie równie ubogiego Jordana. Od czasu do czasu w piątki, gdy nikt nie patrzył, wsiadał do bolidu i robił ślimacze kółka wokół toru. Jego żółwie tempo nie dawało mu żadnych szans na angaż w charakterze etatowego kierowcy. Dopiero gdy Tiago Monteiro odszedł z zespołu zirytowany żenującymi osiągami, a rosyjskiemu bogaczowi znudziła się nowa zabawka i odsprzedał ją Holendrom, zdesperowany zarząd posadził go za kółkiem obok nieobliczalnego Christijana Albersa.
Już w pierwszym wyścigu sezonu pokazał nadzwyczajne zdolności do obijania się o innych, wdając się w kolizję z kierowcą z gorszego (co, o dziwo, było możliwe) zespołu. Potem było kilka ostatnich miejsc przeplatanych z efektownymi stłuczkami i awariami. W Japonii, gdzie jako mistrz tutejszej serii czuł się jak u siebie, Sutil fartownie zdobył swój pierwszy punkt (i jedyny dla Spykera), bo kierowca Red Bulla nie umiał dobrze oszukiwać.
W Monako (już dla Hinduskiej Siły) jechał fartownie na czwartej pozycji, ale Kimas wjechał mu w tyłek, gdy wytaczał się z tunelu. Poszkodowany Adrian pokuśtykał do boksu, gdzie wybuchł rzęsistym płaczem. Groźny Fin jednak ukończył wyścig, choć dopiero na 9 pozycji.
Podczas 2009 r. – o dziwo nadal w Force India – reprezentował normalny dla niego poziom, plasując się za pierwszą dziesiątką. Dziełem przypadku można uznać czwarte miejsce we Włoszech po tym jak pozazdrościł swojemu koledze z zespołu sukcesu.
Rok 2010 pozwala mu punktować częściej, jako że teraz punkty są przyznawane za pierwsze 10 miejsc.