Konstal 105N2k/2000: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (pięć minut hakowania commons później…)
 
Linia 16: Linia 16:
* W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w [[Floating Garden|nowe barwy]], jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
* W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w [[Floating Garden|nowe barwy]], jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu
* Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu

<br clear="all">
== Zobacz też ==
* [[Konstal 13N]]
* [[Konstal 102Na]]
* [[Konstal 105N]]
* [[Konstal 105Na]]
* [[Konstal 105NWr]]

{{Komunikacja miejska}}
{{Komunikacja miejska}}
{{KWS}}
{{KWS}}

Aktualna wersja na dzień 11:52, 13 lut 2022

Przyozdobione wnętrze szczecińskiego wagonu 105N2k/2000

Konstal 105N2k/2000 (pot. bulwa) – odmiana popularnej stopiątki, zasila tabor Wiochy z tramwajami i Stolycy.

Różnice i podobieństwa między bulwą a stopiątką[edytuj • edytuj kod]

Różnice[edytuj • edytuj kod]

Zamiast przedwojennego rozruchu oporowego zastosowano rozruch tyrystorowy, dzięki czemu przy ruszaniu i hamowaniu tramwaj robi BZZZZZZZZ. Numer linii wyświetlany jest na dziadowskim, małym wyświetlaczu, przód i tył wykonano jest z tworzyw sztucznych. Bulwę wyposażono w męczące uszy zapowiadanie przystanków. Umieszczono nowy pulpit, aby motorniczowie musieli przejść dodatkowe szkolenia. Kabina motorniczego jest klimatyzowana, niestety, producent zapomniał o pasażerach. Jest też nieco mniej zniszczony przez wandali, ale z czasem się to zmieni.

Podobieństwa[edytuj • edytuj kod]

Identyczna wysokość podłogi oraz ilość koni mechanicznych pod maską.

Odmiany[edytuj • edytuj kod]

W 2001 r. dla Warszawy wyprodukowano wagony z kabiną motorniczego oraz wagony doczepne bez niej. Do Szczecina trafiły tylko wagony z kabiną. W 2007 r. Szczecin się obudził i zamówiono nowe doczepy z Protramu.

Ciekawostki[edytuj • edytuj kod]

  • W niektórych wagonach dokonano generalnego remontu, przemalowano w nowe barwy, jednak nie założono kamer, przez co drugie wagony wyglądają jak przed remontem
  • Jednak składy, w których kiedyś założono kamery, nadal nie doczekały się remontu

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]