Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona) |
M (Częściowe anulowanie) |
||
(Nie pokazano 43 wersji utworzonych przez 33 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]] |
|||
'''Parowóz''' - podrasowana lokomotywa napędzana parą w lepszych w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944. [[Grafika:20070331132654.jpg|left|thumb|px]] |
|||
'''Parowóz''' – ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach [[uran]]em wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z [[Myśl|myślą]] o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919. |
|||
== Dane techniczne == |
|||
---- |
|||
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób |
|||
Prędkość maksymalna: 50 km/rok - wersja napędzana na pare 500 km/s - wersja na wzbogacony uran |
|||
Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - nieosiągalne wersja napędzana na pare ok. 0,0000000000000000000000000000000000000001 |
|||
sekundy - wersja na wzbogacony uran |
|||
Maksymalny moment obrotowy: 10000000000000 Nm |
|||
Pojemność silnika: 150 hektolitrów |
|||
== Wyposażenie == |
|||
---- |
|||
== Standardowe == |
|||
Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia |
|||
Schowek na wode/uran |
|||
Maszynista |
|||
1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu |
|||
Koło |
|||
== Dodatkowe == |
|||
Resztę parowozu (1337 części) |
|||
Wycieraczki |
|||
Pompę próżniową |
|||
4 wagony |
|||
Zniżkę na stacji na wodę i uran |
|||
Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru) |
|||
Łopatę |
|||
Komputer pokładowy |
|||
Zapałki |
|||
Dartha Vadera - ochrona |
|||
Reaktor termojądrowy |
|||
== Zalety == |
== Zalety == |
||
* Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw [[Głowa|makówkę]] przez okno); |
|||
* Mała awaryjność<ref>Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem</ref>; |
|||
---- |
|||
* Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo [[Węgiel|węgla]] do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku<ref>Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.</ref>; |
|||
Niska cena 1 000 000 000 - wersja standardowa napędzana na parę 1 000 000 000 000 000/godzinę za wersje podrasowaną z wyposażeniem dodatkowym |
|||
* W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną [[Pesa|Pesę]]; |
|||
* Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez [[Sebiks|Seby]] (działa odciągająco na nie); |
|||
Nigdy nie będziesz musiał reperować po karambolu na autostradzie A2 |
|||
* Brak wibracji (w przeciwieństwie do [[Lokomotywa|lokomotyw]] spalinowych); |
|||
* Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle. |
|||
Brak zawieszenia ułatwia jazdę po polskich drogach |
|||
Wielka masa (1000 ton) spowoduje że już nigdy nie będziesz musiał zatrzymywać się policji jak bardzo tego będą chcieli |
|||
== Wady == |
== Wady == |
||
* Nie wystarczy mu jedno [[paliwo]], musi jeszcze mieć [[Woda|wodę]]; |
|||
* Potrzebuje więcej smarów i olejów niż [[kobieta]] gdy się "odmładza"; |
|||
* Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić; |
|||
* Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki; |
|||
* Czyszczenie kotłów '''parowozów''' to chyba największa udręka na [[Kolej|kolei]]; |
|||
* Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć; |
|||
* Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca. |
|||
== Dane techniczne == |
|||
---- |
|||
* Liczba miejsc: [[maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca; |
|||
Spala 300 litrów wody mineralnej (musi być to Nałęczowianka 250ml gratis) na minutę lub 50 ton uranu na minutę |
|||
* [[Prędkość]] maksymalna: średnio 80 km/h;<ref>Z wyłączonym turbo</ref> |
|||
* [[Przyspieszenie]]: do 100 km/h w pół godziny; |
|||
Hamulce działają raz na 1000 prób hamowań w gorszych przypadkach nigdy nie zahamujesz |
|||
* Pojemność [[silnik|<s>silnika</s>]] [[Kocioł|kotła]]: 150 hektolitrów. |
|||
Przy prędkości 20 km/h kabina się trzęsie a silnik słychać na Alasce jak nie dalej (naukowcy dalej nie wiedzą dlaczego tak się dzieje lecz podejrzewają że maszynista za bardzo bawi się gazem) |
|||
== Ciekawostki == |
|||
---- |
|||
Ogrzewanie nie działa ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta |
|||
Komin trzeba przepychać ręcznie |
|||
Rzadko się psuje podczas karambolu bardziej podczas spokojnej jazdy |
|||
Maszynista żyje średnio 4 lata to z powodu latających owadów |
|||
== Koniec produkcji == |
|||
---- |
|||
W roku 1944 zaprzestano produkcji generalne przyczyny |
|||
Ciągle brakowało maszynistów |
|||
Amerykanie ukradli Niemcom cały uran a woda w Bałtyku się skończyła |
|||
{{Kolej}} |
|||
Koniec 2 wojny światowej przyczynił się do oswobodzenia pracowników w Oświęcimiu |
|||
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
|||
Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm |
Aktualna wersja na dzień 22:44, 16 lip 2022
Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.
Zalety[edytuj • edytuj kod]
- Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw makówkę przez okno);
- Mała awaryjność[1];
- Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo węgla do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku[2];
- W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną Pesę;
- Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez Seby (działa odciągająco na nie);
- Brak wibracji (w przeciwieństwie do lokomotyw spalinowych);
- Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.
Wady[edytuj • edytuj kod]
- Nie wystarczy mu jedno paliwo, musi jeszcze mieć wodę;
- Potrzebuje więcej smarów i olejów niż kobieta gdy się "odmładza";
- Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
- Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
- Czyszczenie kotłów parowozów to chyba największa udręka na kolei;
- Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
- Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.
Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]
- Liczba miejsc: maszynista + mechanik = 2 miejsca;
- Prędkość maksymalna: średnio 80 km/h;[3]
- Przyspieszenie: do 100 km/h w pół godziny;
- Pojemność
silnikakotła: 150 hektolitrów.