Parowóz: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Hani.md. Autor wycofanej wersji to 83.21.80.158.)
M (Częściowe anulowanie)
 
(Nie pokazano 38 wersji utworzonych przez 28 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Ol49-111-2006.jpg|thumb|200px|Masz jakiś problem?]]
{{redakcja}}
'''Parowóz''' - podrasowana lokomotywa napędzana parą w lepszych przypadkach wzbogaconym uranem w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Chciano zastosować poduszki powietrzne i pasy lecz rząd produkujący te maszyny (Polska) nie zgodził się na to. Fabryka znajdowała się w Oświęcimiu i pracowała pełną parą od roku 1939 - 1944. [[Grafika:20070331132654.jpg|left|thumb|px]]
'''Parowóz''' ruchomy czajnik. Podrasowana [[lokomotywa]], napędzana [[woda|parą]], w lepszych przypadkach [[uran]]em wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z [[Myśl|myślą]] o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w [[Chrzanów|Chrzanowie]] i [[Poznań|Poznaniu]] pracowały pełną parą od roku 1919.


== Dane techniczne ==

----
Liczba miejsc: maszynista (czasem dwóch) + 4 wagony - każdy po 40 osób

Prędkość maksymalna: 120 km/h

Przyśpieszenie: 0 - 100 km/h - w pół godziny

Pojemność silnika: 150 hektolitrów

== Wyposażenie ==

----

== Standardowe ==

Żelazna rura do asekuracji podczas zderzenia

Schowek na wode/uran

Maszynista

1,5l Nałęczowianki do wytworzenia pary/100 ton uranu

Koło

== Dodatkowe ==
Resztę parowozu (1337 części)

Wycieraczki

Pompę próżniową

4 wagony

Zniżkę na stacji na wodę i uran

Wygodne fotele dla maszynisty obszyte skórą z morsa (po 2 dniach używania nie będzie się dało odróżnić od smaru)
Łopatę

Komputer pokładowy

Zapałki

Dartha Vadera - ochrona

Reaktor termojądrowy



== Zalety ==
== Zalety ==
* Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw [[Głowa|makówkę]] przez okno);

* Mała awaryjność<ref>Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem</ref>;
----
* Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo [[Węgiel|węgla]] do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku<ref>Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.</ref>;
Niska cena 1 000 000 000 - wersja standardowa napędzana na parę 1 000 000 000 000 000/godzinę za wersje podrasowaną z wyposażeniem dodatkowym
* W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną [[Pesa|Pesę]];

* Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez [[Sebiks|Seby]] (działa odciągająco na nie);
Nigdy nie będziesz musiał reperować po karambolu na autostradzie A2
* Brak wibracji (w przeciwieństwie do [[Lokomotywa|lokomotyw]] spalinowych);

* Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.
Brak zawieszenia ułatwia jazdę po polskich drogach

Wielka masa (1000 ton) spowoduje że już nigdy nie będziesz musiał zatrzymywać się policji jak bardzo tego będą chcieli


== Wady ==
== Wady ==
* Nie wystarczy mu jedno [[paliwo]], musi jeszcze mieć [[Woda|wodę]];
* Potrzebuje więcej smarów i olejów niż [[kobieta]] gdy się "odmładza";
* Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
* Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
* Czyszczenie kotłów '''parowozów''' to chyba największa udręka na [[Kolej|kolei]];
* Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
* Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.


== Dane techniczne ==
----
* Liczba miejsc: [[maszynista]] + [[mechanik]] = 2 miejsca;
Spala 300 litrów wody mineralnej (musi być to Nałęczowianka 250ml gratis) na minutę lub 50 ton uranu na minutę
* [[Prędkość]] maksymalna: średnio 80 km/h;<ref>Z wyłączonym turbo</ref>

* [[Przyspieszenie]]: do 100 km/h w pół godziny;
Hamulce działają raz na 1000 prób hamowań w gorszych przypadkach nigdy nie zahamujesz
* Pojemność [[silnik|<s>silnika</s>]] [[Kocioł|kotła]]: 150 hektolitrów.

Przy prędkości 20 km/h kabina się trzęsie a silnik słychać na Alasce jak nie dalej (naukowcy dalej nie wiedzą dlaczego tak się dzieje lecz podejrzewają że maszynista za bardzo bawi się gazem)

== Ciekawostki ==

----
Ogrzewanie nie działa ponieważ 1/2 kabiny jest odsłonięta

Komin trzeba przepychać ręcznie

Rzadko się psuje podczas karambolu bardziej podczas spokojnej jazdy

Maszynista żyje średnio 4 lata to z powodu latających owadów

== Koniec produkcji ==

----
W roku 1944 zaprzestano produkcji generalne przyczyny

Ciągle brakowało maszynistów

Amerykanie ukradli Niemcom cały uran a woda w Bałtyku się skończyła


{{Kolej}}
Koniec 2 wojny światowej przyczynił się do oswobodzenia pracowników w Oświęcimiu


[[Kategoria:Lokomotywy]]
Cała stal przeznaczona na parowozy została użyta w czołgach niemieckich Tygrys i Pantera oraz do produkcji działek 50 mm

Aktualna wersja na dzień 22:44, 16 lip 2022

Masz jakiś problem?

Parowóz – ruchomy czajnik. Podrasowana lokomotywa, napędzana parą, w lepszych przypadkach uranem wzbogaconym w warunkach domowych. Stworzony z myślą o niskim spalaniu paliwa, dużej prędkości oraz łatwości w uruchamianiu. Polskie fabryki parowozów znajdujące się w Chrzanowie i Poznaniu pracowały pełną parą od roku 1919.

Zalety[edytuj • edytuj kod]

  • Najnowsza klimatyzacja o dwóch prędkościach nawiewu (Aby włączyć pierwszy, otwórz okno, aby włączyć drugi, wystaw makówkę przez okno);
  • Mała awaryjność[1];
  • Fabrycznie wbudowane turbo - jeśli dasz wystarczająco dużo węgla do pieca to słychać wybuch z przodu, co oznacza iż przekroczyliśmy prędkość dźwięku[2];
  • W każdej chwili gotowy, aby ściągnąć ze szlaku wykraczoną Pesę;
  • Rzadko można stwierdzić przypadki dewastacji okolicznych obiektów przez Seby (działa odciągająco na nie);
  • Brak wibracji (w przeciwieństwie do lokomotyw spalinowych);
  • Jak jest zimno, to możesz jedną rękę podgrzać na kotle.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Nie wystarczy mu jedno paliwo, musi jeszcze mieć wodę;
  • Potrzebuje więcej smarów i olejów niż kobieta gdy się "odmładza";
  • Jak coś się już zepsuje, to trudno to naprawić;
  • Odpalanie tego, wbrew założeniom, trwa wieki;
  • Czyszczenie kotłów parowozów to chyba największa udręka na kolei;
  • Podczas podgrzewania ręki na kotle łatwo przedobrzyć;
  • Jak jest zimno, to ręka będąca dalej od kotła cierpnie i osiąga temperatury niższe niż na ciemnej stronie Słońca.

Dane techniczne[edytuj • edytuj kod]

  1. Nie posiada jednak gwarancji na wersjach opalanych mazutem
  2. Ponoć to wybuch kotła z powodu zbyt dużego ciśnienia, ale ja tam nie wierzę.
  3. Z wyłączonym turbo