Felipe Massa: Różnice pomiędzy wersjami
GriegorBOT (dyskusja • edycje) M (removed Category:Kierowcy Formuły 1; added Category:Brazylijscy kierowcy Formuły 1 using HotCat) |
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Dronerczyk; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Typowekonto.) Znacznik: rewert |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 4 użytkowników) | |||
Linia 7: | Linia 7: | ||
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]]. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund. |
'''Felipe Massa''' (ur. [[25 kwietnia]] [[1981]]) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] w [[Formuła 1|Formule 1]]. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund. |
||
Od |
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną. |
||
== Od kołyski po F1 == |
== Od kołyski po F1 == |
||
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego |
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy [[Ayrton Senna|Senny]] pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w [[1998]] r. przeniósł się do Formuły [[Chevrolet]], gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku [[2000]] przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w [[Włochy|włoskiej]] i [[Europa|europejskiej]] Formule [[Renault]], wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami [[Peter Sauber]] postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera. |
||
== Formuła 1 == |
== Formuła 1 == |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
== Ferrari == |
== Ferrari == |
||
[[Plik:Massa.jpg|thumb|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
[[Plik:Massa.jpg|thumb|250px|Felipe Massa z rodziną.]] |
||
Massa< |
Massa<del>kra</del> będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić [[Michael Schumacher|Michaela Schumachera]], jednak zwolniono [[Rubens Barrichello|Rubensa Barrichello]]. Bardzo odstawał od „[[Michael Schumacher|Schumowiny]]”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak [[Robert Kubica]]. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w [[Scuderia Ferrari|Ferrari]] na sezon [[2007]]. Dopiero w [[2008]] roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest [[Fernando Alonso]]. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”. |
||
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery. |
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery. |
||
{{Formuła 1}} |
{{Formuła 1}} |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
{{DEFAULTSORT:Massa, Felipe}} |
{{DEFAULTSORT:Massa, Felipe}} |
||
[[Kategoria:Brazylijscy kierowcy Formuły 1]] |
[[Kategoria:Brazylijscy kierowcy Formuły 1]] |
||
[[Kategoria:Brazylijczycy]] |
|||
[[pt:Felipe Massa]] |
[[pt:Felipe Massa]] |
Aktualna wersja na dzień 11:19, 3 lut 2024
Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.
- Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy
Wyskoczył, jak Felipe z konopi.
- Maciej Dowbor o zwinności Massy
Mocno dotankowany tata Felipe Massy.
- Andrzej Borowczyk o tacie Massy
Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund.
Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną.
Od kołyski po F1[edytuj • edytuj kod]
Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera.
Formuła 1[edytuj • edytuj kod]
Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdżąc u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję przynieś, podaj, pozamiataj.
Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.
Ferrari[edytuj • edytuj kod]
Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od „Schumowiny”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest Fernando Alonso. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”.
Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery.