Fallout 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (nowa strona)
M (Dronerczyk przeniósł stronę Fallout do Fallout 1: dwuznaczność)
 
(Nie pokazano 72 wersji utworzonych przez 30 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Fallout.jpg|thumb|200px|Screenshot prezentujący grę]]
'''Fallout ''' ([[język angielski|ang.]] ''Po rządach Leppera'') – [[gra]] komputerowa z gatunku cRPG (''Rabuj, Pal i Gwałć'') Wzorowana zapewne na zakazanej 90% krajów strasznie krwawej nawalance [[Mario]].
[[Plik:Falloutintro.png|thumb|200px|Patrz, filmują nas!]]
{{cytat|''Ja nie jestem taka, koleś! Znajdź sobie bramina, albo co.''|Jedna z żeńskich postaci na temat propozycji bliższego zapoznania się}}
'''Fallout, Folałt, FO1''' – pierwsza część kultowej serii postapokaliptycznych gier z gatunku RPG, wydana przez studio Interplay w 1997 roku.


==Fabuła==
== Fabuła ==
[[Plik:Set.png|thumb|200px|Hej, gładoskórek…]]
Sterujemy niby-wybrańcem który musi znaleźć Hydroprocesor do destylacji wódki, bo w jego rodzinnej krypcie jest jej bardzo mało.
Po wojnie na przyciski [[Stany Zjednoczone Ameryki|Stanów Zjednoczonych]] z [[Chiny|Chinami]] o surowce naturalne, większość ziemskiej ziemi została zamieniona w żużel, a wszelkie prawo i sprawiedliwość była tylko historią. Na szczęście, przed wybuchem nuklearnym ktoś wymyślił Krypty, czyli podziemne schrony które służyły do <del>przeprowadzania chorych eksperymentów na ludziach przez bezduszną korporację</del> zachowania ostatniej ostoi ludzkości. Ponieważ w naszej rodzimej Krypcie 13 skończyły się wszelkie zasoby [[alkohol]]u wysokoprocentowego, my po około 100 latach jej zamknięcia jako jedyny trzeźwy mieszkaniec musimy wyruszyć na pustkowia by zdobyć potrzebne wyposażenie<ref>I przy okazji zdobyć jakiś hydroczip, pewnie do liczenia procentów</ref>. Po drodze spotkamy wiele interesujących osobowości, odwiedzimy sporo intrygujących miejsc, i na pewno oddamy nie jeden strzał z naszej pukawki do <del>meneli chcących odebrać nam łup z monopolowego</del> wymagających potworów, zmutowanych wersji stworzeń jakie znamy ze współczesności.
Ciota którą sterujemy nie potrafi nic oprócz strzelania (szanse na trafienie = 0,00000000000000000000000000000000000000000000001%) i nawalania pinezką (noża by nie podniósł). W czasie przygód (na które mamy 150 dni) trzeba znaleźć wspomniany Wódkoprocesor. Gdy go znajdziemy okazuje się że bossem gry jest Mistrz, czyli odziany w zbroję (zarąbaną z muzeum) Papa smerf. Zmienił kolor on smerfów na zielony i karmił tylko sterydami. Smerfy nazwały się mutanty (na cześć braci Kaczyńskich) i postanowiły wszystkich zmutować.


==Rozgrywka==
== Kapsle ==
W postapokaliptycznym świecie pojawia się deficyt na jedzenie, wodę i pieniądze, które <del>zagarnął rząd Stanów Zjednoczonych</del> zniknęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Powojenna ludzkość zatem za monetę przetargową wybrała kapsle<ref>Mówi się od tej chwili o kapslu przetargowym</ref>, które już od pierwszej odsłony stały się charakterystycznym elementem całej serii.
Łazimy po zniszczonym świecie, strzelamy, handlujemy, odkrywamy, zabijamy, strzelamy i w końcu wysadzamy Papę smerfa po tym jak mu uświadamiamy ,że jego smerfy straciły płodność (serio, to nie jest żart).


=== Zalety używania kapsli jako środek płatniczy ===
==Uzależnienie==
* Występują powszechnie w każdym zakątku świata;
* zbieranie kapsli od teraz ma sens;
* wygodniejsze przechowywanie od tradycyjnych pieniędzy;
* koszt kupna piwa w butelce się częściowo zwraca.


=== Wady ===
Uzależniłeś się od Fallouta jeśli:
* Nie występują w postaci banknotów…
* …co wiąże się z dźwiganiem ogromnej ilości żelastwa przy większych zakupach;
* [[inflacja]] leci na łeb, na szyję przez wzgląd między innymi na nieproporcjonalną wartość metalu kapsli do ich symbolicznej wartości.


== Co oferuje Fallout? ==
1.Mieszkasz w jaskini
Klimat, niepowtarzalną rozgrywkę, intuicyjne sterowanie i grafikę, która jak na tamte czasy wyglądała <del>jak zlepek przypadkowych pikseli</del> bardzo ładnie. Kreacja postaci pozwalała bardzo dokładnie określić specyfikację naszej postaci, mogliśmy określić atrybuty główne za pomocą tzw. sytemu S.P.E.S.Z.Y.L<ref>Inteligencja na 1, Siła na 10, bo czemu nie?</ref>.
2.Podróżujesz po mapie podróży
3.Dziwisz się ,że twój przyjaciel oskarża cię o kradzież
4.Dziwisz się ,że nie masz Pip-boya
5.Pytasz o hydroprocesor
6.Próbujesz płacić kapslami
7.Łazisz w niebieskiej piżamie z domalowanym numerem 13
8.Gdy bijesz się z kolegom to stajesz po 2 krokach i wrzeszczysz: KONIEC TURY!!!
9.Zabijasz krowy i nie wiesz czemu ci nie lecą poziomy
10.W aptece prosisz o stimpaki
11.Kiedy widzisz krowi mówisz: O! Braminy!
12.Na bazarze prosisz o pancerz wspomagany
13.Prosisz mnicha o wejście przed oblicze mistrza
14.Mówisz papieżowi ,że jego mutanci są bezpłodni, po czym uciekasz i czekasz na filmik
15.Oglądasz coś i czekasz na komentarz
16.Szukasz oczami opcji dialogowych
17.U nauczyciela prosisz o profity
18.Prosisz nauczyciela karate o lekcję i czekasz na czarny ekran. Po nim będziesz nauczony
19.Dziwisz się ,że nie mieścisz 12 strzelb w kieszeni
20.Idziesz, wrzeszczysz SZIFT! i biegniesz
21.Pytasz w księgarni o "Spluwy i kulki"
22.Kiedy autokomis, szukasz wiatrówki "Czerwony kapturek"
23.Nazywasz swojego psa "Ochłap"
24.Na Los Angeles mówisz "Gruzy"
25.Czytasz to i uświadamiasz sobie ,że tak jest po czym idziesz szukać krypty 15.


== Noob w Fallout ==
==Wymagania==
* Nie rozumie, czemu nie może strzelać jednocześnie z kimkolwiek;
* Uważa, że szansa trafienia to HP;
* Nie używa niczego w inventory, tylko wsadza sobie to w slot i używa. Dziwi się potem, czemu mija jego tura;
* Atakuje wszystkich, których spotka;
* Przeklikuje dialogi;
* Ginie już na samym początku z rąk szczurów;
* Nigdy nie szuka Hydroprocesora. W efekcie dziwi się, kiedy po 150 dniach w grze następuje game over;
* Gdy zginie, dziwi się, że wówczas nie można się odrodzić;
* Pakuje wszystkie punkty SPECIAL w siłę;
* Jeśli to [[gimbus]], narzeka na grafikę, ''bo jezd brzydka i ponóra, wogule nie da siem w niom grac!'';
* Nie ma pojęcia, że tą grę można przejść także pokojowo;
* Gdy awansuje, nigdy nie ulepsza swojej postaci;
* A jak już, to ulepsza tylko umiejętność korzystania z wszelkich broni, nieważne, czy je ma, czy nie;
* Będąc w Blasku ignoruje informacje o napromieniowaniu i dziwi się, że zginął;
* Jeśli to [[dziecko neostrady]], myśli, że to Tibia 2;
* Po walce nigdy nie przeładowuje broni palnej;
* Traktuje grę jak [[Diablo]].


== Objawy uzależnienia od Fallouta ==
Komputer (ewentualnie kalkulator)
* Za 4000 kapsli możesz kupić sobie SMG, gorzałę i amunicję dla swoich towarzyszy.
Monitor o rozdzielczości 3na3 minipixele
* Mając jedynie 16 lat wszystkie burdele stoją dla ciebie otworem.
Karta graficzna 0.5 MB
* Nie ważne że strażnik stoi do ciebie przodem, jak masz wysoką Kradzież okradniesz nawet delikwenta który patrzy ci w twarz.
Karta dźwiękowa jakakolwiek
* Wytępiłeś mutanty okupujące miasto? Proszę, twoja nagroda: dwie butelki Nuka–Coli, kilka flar i kawał złamanego kapsla.
Napęd diwidi (ostatecznie gramofon)
* Zaniosłeś zupę mechanikowi? 200 PD.
Myszka (taka do komputera)
* Masz limit dźwiganych rzeczy, więc kiedy go przekroczysz nie zapakujesz nawet jednego Stimpacka.
Opcjonalnie klawiatura
* Pomimo tego twoi towarzysze mogą nosić 20 Pancerzy Wspomaganych, bo taki limit ich nie obowiązuje<ref>Naprawiono to w [[Fallout 2|dwójce]], stety lub niestety</ref>.
Okulary przeciwsłoneczne bo krew jest taka straszna...
Co tam tylko chcesz.


==Kontynuacje==
== Zobacz też ==
* [[Fallout 2]]
* [[Fallout 3]]
*[[Fallout: New Vegas]]
* [[Fallout 4]]
* [[Baldur's Gate]]


{{Przypisy}}
Podobno w 2120 roku wyjdzie dodatek : Fallout: A legend of Lepper Rozpierdalacz. Będzie działał na silniku graficznym gry, a wyjdzie na Commodore 1000000500100900. Początkowo miał go w Polsce wydawać CEDE projekt jednak postanowiono że będzie go wydawać firma Okocim. Do gry ma zostać dodana puszka piwa...
{{Gry fabularne}}
[[Kategoria:Komputerowe gry fabularne]]


[[it:Fallout (videogioco)]]
==Noob w Falloucie==
[[pt:Fallout (jogo)]]

Gra w Fallouta i robi w realu to co napisałem (patrz "Uzależnienie")...

Aktualna wersja na dzień 17:59, 2 cze 2024

Screenshot prezentujący grę
Patrz, filmują nas!

Ja nie jestem taka, koleś! Znajdź sobie bramina, albo co.

Jedna z żeńskich postaci na temat propozycji bliższego zapoznania się

Fallout, Folałt, FO1 – pierwsza część kultowej serii postapokaliptycznych gier z gatunku RPG, wydana przez studio Interplay w 1997 roku.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Hej, gładoskórek…

Po wojnie na przyciski Stanów Zjednoczonych z Chinami o surowce naturalne, większość ziemskiej ziemi została zamieniona w żużel, a wszelkie prawo i sprawiedliwość była tylko historią. Na szczęście, przed wybuchem nuklearnym ktoś wymyślił Krypty, czyli podziemne schrony które służyły do przeprowadzania chorych eksperymentów na ludziach przez bezduszną korporację zachowania ostatniej ostoi ludzkości. Ponieważ w naszej rodzimej Krypcie 13 skończyły się wszelkie zasoby alkoholu wysokoprocentowego, my po około 100 latach jej zamknięcia jako jedyny trzeźwy mieszkaniec musimy wyruszyć na pustkowia by zdobyć potrzebne wyposażenie[1]. Po drodze spotkamy wiele interesujących osobowości, odwiedzimy sporo intrygujących miejsc, i na pewno oddamy nie jeden strzał z naszej pukawki do meneli chcących odebrać nam łup z monopolowego wymagających potworów, zmutowanych wersji stworzeń jakie znamy ze współczesności.

Kapsle[edytuj • edytuj kod]

W postapokaliptycznym świecie pojawia się deficyt na jedzenie, wodę i pieniądze, które zagarnął rząd Stanów Zjednoczonych zniknęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Powojenna ludzkość zatem za monetę przetargową wybrała kapsle[2], które już od pierwszej odsłony stały się charakterystycznym elementem całej serii.

Zalety używania kapsli jako środek płatniczy[edytuj • edytuj kod]

  • Występują powszechnie w każdym zakątku świata;
  • zbieranie kapsli od teraz ma sens;
  • wygodniejsze przechowywanie od tradycyjnych pieniędzy;
  • koszt kupna piwa w butelce się częściowo zwraca.

Wady[edytuj • edytuj kod]

  • Nie występują w postaci banknotów…
  • …co wiąże się z dźwiganiem ogromnej ilości żelastwa przy większych zakupach;
  • inflacja leci na łeb, na szyję przez wzgląd między innymi na nieproporcjonalną wartość metalu kapsli do ich symbolicznej wartości.

Co oferuje Fallout?[edytuj • edytuj kod]

Klimat, niepowtarzalną rozgrywkę, intuicyjne sterowanie i grafikę, która jak na tamte czasy wyglądała jak zlepek przypadkowych pikseli bardzo ładnie. Kreacja postaci pozwalała bardzo dokładnie określić specyfikację naszej postaci, mogliśmy określić atrybuty główne za pomocą tzw. sytemu S.P.E.S.Z.Y.L[3].

Noob w Fallout[edytuj • edytuj kod]

  • Nie rozumie, czemu nie może strzelać jednocześnie z kimkolwiek;
  • Uważa, że szansa trafienia to HP;
  • Nie używa niczego w inventory, tylko wsadza sobie to w slot i używa. Dziwi się potem, czemu mija jego tura;
  • Atakuje wszystkich, których spotka;
  • Przeklikuje dialogi;
  • Ginie już na samym początku z rąk szczurów;
  • Nigdy nie szuka Hydroprocesora. W efekcie dziwi się, kiedy po 150 dniach w grze następuje game over;
  • Gdy zginie, dziwi się, że wówczas nie można się odrodzić;
  • Pakuje wszystkie punkty SPECIAL w siłę;
  • Jeśli to gimbus, narzeka na grafikę, bo jezd brzydka i ponóra, wogule nie da siem w niom grac!;
  • Nie ma pojęcia, że tą grę można przejść także pokojowo;
  • Gdy awansuje, nigdy nie ulepsza swojej postaci;
  • A jak już, to ulepsza tylko umiejętność korzystania z wszelkich broni, nieważne, czy je ma, czy nie;
  • Będąc w Blasku ignoruje informacje o napromieniowaniu i dziwi się, że zginął;
  • Jeśli to dziecko neostrady, myśli, że to Tibia 2;
  • Po walce nigdy nie przeładowuje broni palnej;
  • Traktuje grę jak Diablo.

Objawy uzależnienia od Fallouta[edytuj • edytuj kod]

  • Za 4000 kapsli możesz kupić sobie SMG, gorzałę i amunicję dla swoich towarzyszy.
  • Mając jedynie 16 lat wszystkie burdele stoją dla ciebie otworem.
  • Nie ważne że strażnik stoi do ciebie przodem, jak masz wysoką Kradzież okradniesz nawet delikwenta który patrzy ci w twarz.
  • Wytępiłeś mutanty okupujące miasto? Proszę, twoja nagroda: dwie butelki Nuka–Coli, kilka flar i kawał złamanego kapsla.
  • Zaniosłeś zupę mechanikowi? 200 PD.
  • Masz limit dźwiganych rzeczy, więc kiedy go przekroczysz nie zapakujesz nawet jednego Stimpacka.
  • Pomimo tego twoi towarzysze mogą nosić 20 Pancerzy Wspomaganych, bo taki limit ich nie obowiązuje[4].

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]

Przypisy

  1. I przy okazji zdobyć jakiś hydroczip, pewnie do liczenia procentów
  2. Mówi się od tej chwili o kapslu przetargowym
  3. Inteligencja na 1, Siła na 10, bo czemu nie?
  4. Naprawiono to w dwójce, stety lub niestety